Foto MUP
Trebali bi svi vozači znati, što je na snazi u pogledu zimske opreme, jer postoje kazne za one koji je nemaju u trenucima kada je trebaju imati
povezane vijesti
Evo nas sa zimskom opremom u Hrvatskoj. Ako najveća dopuštena masa vozila nije veća od 3,5 tona, zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mP.m i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače. Kolokvijalno rečeno: ili zimske na sve 4 ili ljetne od min. 4 mm + lanci u gepeku tj. prtljažniku, pišre revija HAK.
Od trenutka kad je to prvi puta propisano, svijet se minimalno pet puta promijenio u svim i svakom aspektu. Lanci izlaze iz mode teško ih je staviti, nisu ni ugodni ni udobni. Pojavljuju se drugi sustavi poput tzv. tekstilnih lanaca (s certifikatom). Autoindustrija i sve oko nje čuda čini u sferi napretka, a vi, kako nekad tako i danas spominjete M+S, odnosno lance u prtljažniku. Nijemci su jasno najavili, listopad 2024. godine nova pravila u cestovnom prometu, vozači u zimskim uvjetima više neće smjeti voziti s gumama koje imaju samo oznaku M+S.
A gdje smo mi? Držimo korak! Ne može se reći da ne držimo! Morate znati da je su i kod nas izmijenjena, zapravo proširena pravila koja se tiču zimske opreme! Nove oznake, akceptiranje novih rješenja! Ministar mora, prometa i infrastrukture donio je Odluku o izmjeni odluke o obaveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj. Odluka je objavljena u Narodnim novinama tiskanom izdanju 1. 12. 2023. a stupila je na snagu osmog dana od dana objave! Dakle, ne tako davno! Što u njoj piše? Mijenja se odredba koja se ticala zimske opreme i utvrđuje kako je zimska oprema propisana Pravilnikom o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama! Zadnje izmjene tog pravilnika kojim se baš zadire u zimsku opremu donio je također ministar mora, prometa i infrastrukture još 7. srpnja 2023.
Dakle, treba pratiti i odluke ministra i izmjene pravilnika da biste bili u toku. Trebali bi svi vozači znati, što je na snazi u pogledu zimske opreme, jer postoje kazne za one koji je nemaju u trenucima kada je trebaju imati! Bitno je i te kako je bitno.
Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 t sukladno navedenom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na svim kotačima ili ljetni pneumatici s najmanjom dubinom profila od 4 mm na svim kotačima i s lancima za snijeg ili uređajima namijenjenima za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače. Zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače.
Zimskom opremom autobusa sukladno ovom Pravilniku, smatraju se zimski pneumatici (M+S, M.S., M&S ili 3PMSF) na pogonskim kotačima ili lanci za snijeg ili uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, koji se postavljaju na pogonske kotače. Lanci za snijeg i uređaji namijenjeni za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće moraju biti tipno odobreni. I kao i do sada, pneumatici s čavlima ne smiju se postavljati na motorna vozila. Dakle, donositelji propisa i te kako su uzeli u obzir postojanje uređaja namijenjenih za povećanje učinka prianjanja kotača za površinu po kojoj se motorno vozilo kreće, a ne više samo lanaca kao i da osim guma oznaka M+S postoje i one s oznakama M.S., M&S ili 3PMSF.