Foto Igor Brautović
Izložba okuplja izbor umjetničkih radova nastalih od 2011. do danas, kojima riječka umjetnica Petra Mrša istražuje ljudsku sklonost igri i mašti
povezane vijesti
RIJEKA – Izložba »Igre koje slijedimo, igre koje stvaramo« umjetnice Petre Mrša bit će otvorena u Galeriji Filodrammatica u četvrtak 18. siječnja u 19 sati. Izložba okuplja izbor umjetničkih radova nastalih od 2011. do danas, kojima riječka umjetnica Petra Mrša istražuje ljudsku sklonost igri i mašti, oslanjajući se na potencijal igre da omogući novo iskustvo stvarnosti.
– Generirajući nova iskustva sudionicima, sebi ili publici, kroz postavljanje pitanja, preuzimanje uloga ili zauzimanje prostora, Petra Mrša poziva na maštanje o svijetu u kojem želimo živjeti i manifestiranje tog svijeta kroz igru, ali i izazivanje dominantnih narativa koji oblikuju našu svakodnevicu te propitivanje njihovih namjera, uzroka i obrazaca. Izazivajući dominantna znanja, autorica se vodi pretpostavkom da nova iskustva omogućavaju novi odnos prema poznatome.
Radovi
Sedam kostima superjunakinja u radu »Igre i šavovi – 1 dio – LARP« (2021.) osmislile su štićenice Centra za pružanje usluga u zajednici Zagreb – Dugave, propitujući kostime i karakteristike ženskih superjunakinja i kreirajući vlastite interpretacije u suradnji s modnom dizajnericom Mijom Ventin. Dvokanalni video »Are you sure you want to leave the game?« (2019.) proizlazi iz radionice koja poziva grupu dječaka na izmještanje aktivnosti iz videoigara koje igraju u fizički prostor, izazivajući autentične reakcije unutar režirane strukture, s namjerom preslagivanja iskustva iz dvaju svjetova.
Radom »Senzorne cipele« (2020.) Petra Mrša preoblikuje vlastito iskustvo javnog prostora, hodajući gradom u cipelama s glinenim podlošcima koje upisuju kontakt tijela i grada. Kroz samonametnuta pravila nelagodne igre, javni prostor propitan je kao mjesto pripadanja ili otuđenja. Dva dokumentarna filma donose prikaz iskustava i međuljudskih odnosa proizašlih iz vrsta igara, odnosno avantura koje protagonisti osmišljavaju ili slijede. »Želja« (2018.) prati intimnu ekspediciju na otok Jabuku pedalinom, avanturu koja probija granice tijela, dok u »Health 90« (2022.) svoja iskustava slijeđenja adrenalinskog digitalnog narativa izmjenjuje grupa gejmera.
Rad faktografskog naslova »Zagreb, 16. 02. 2019.« dokument je akcije grupe djevojčica proizašle iz niza igara, a temeljem kojih su djevojčice odlučile izraditi transparente i prikazati ih na Trgu bana Jelačića u Zagrebu. Fotografija dječaka iz serije »Nova škola« (2011.) upućuje na biološku potrebu za igrom i zamišljanjem. »Drhtajuća grla, topeće pregrade« (2021.) omogućava posjetitelju/sudioniku angažman i upuštanje u novo iskustvo, pozivajući na aktivaciju vlastitog tijela zvukovima, istražujući mogućnost korištenja tehnologije u samoosmišljenim, ranjivim i intimnim aktivnostima.
O autorici
Petra Mrša (1985., Rijeka) diplomirala je fotografiju na Akademiji dramske umjetnosti, sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima u Zagrebu. Završila je poslijediplomski međunarodni umjetnički program WHW Akademija, te je 2020. bila nominirana za nagradu »Radoslav Putar«. Imala je više od 20 samostalnih i 50 grupnih izložbi. Radi kao asistentica iz fotografije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci.
Nakon otvorenja, izložbu u organizaciji Drugog mora moguće je posjetiti do 8. veljače, radnim danima od 11 do 13 i od 17 do 20 sati, i subotom od 17 do 20 sati. Ulaz je slobodan.