»Igre koje slijedimo, igre koje stvaramo«

Maštanje svijeta u kojem želimo živjeti. U Galeriji Filodrammatica spremaju izložbu Petre Mrša

Kim Cuculić

Foto Igor Brautović

Foto Igor Brautović

Izložba okuplja izbor umjetničkih radova nastalih od 2011. do danas, kojima riječka umjetnica Petra Mrša istražuje ljudsku sklonost igri i mašti



RIJEKA – Izložba »Igre koje slijedimo, igre koje stvaramo« umjetnice Petre Mrša bit će otvorena u Galeriji Filodrammatica u četvrtak 18. siječnja u 19 sati. Izložba okuplja izbor umjetničkih radova nastalih od 2011. do danas, kojima riječka umjetnica Petra Mrša istražuje ljudsku sklonost igri i mašti, oslanjajući se na potencijal igre da omogući novo iskustvo stvarnosti.


– Generirajući nova iskustva sudionicima, sebi ili publici, kroz postavljanje pitanja, preuzimanje uloga ili zauzimanje prostora, Petra Mrša poziva na maštanje o svijetu u kojem želimo živjeti i manifestiranje tog svijeta kroz igru, ali i izazivanje dominantnih narativa koji oblikuju našu svakodnevicu te propitivanje njihovih namjera, uzroka i obrazaca. Izazivajući dominantna znanja, autorica se vodi pretpostavkom da nova iskustva omogućavaju novi odnos prema poznatome.


Radovi


Sedam kostima superjunakinja u radu »Igre i šavovi – 1 dio – LARP« (2021.) osmislile su štićenice Centra za pružanje usluga u zajednici Zagreb – Dugave, propitujući kostime i karakteristike ženskih superjunakinja i kreirajući vlastite interpretacije u suradnji s modnom dizajnericom Mijom Ventin. Dvokanalni video »Are you sure you want to leave the game?« (2019.) proizlazi iz radionice koja poziva grupu dječaka na izmještanje aktivnosti iz videoigara koje igraju u fizički prostor, izazivajući autentične reakcije unutar režirane strukture, s namjerom preslagivanja iskustva iz dvaju svjetova.





Radom »Senzorne cipele« (2020.) Petra Mrša preoblikuje vlastito iskustvo javnog prostora, hodajući gradom u cipelama s glinenim podlošcima koje upisuju kontakt tijela i grada. Kroz samonametnuta pravila nelagodne igre, javni prostor propitan je kao mjesto pripadanja ili otuđenja. Dva dokumentarna filma donose prikaz iskustava i međuljudskih odnosa proizašlih iz vrsta igara, odnosno avantura koje protagonisti osmišljavaju ili slijede. »Želja« (2018.) prati intimnu ekspediciju na otok Jabuku pedalinom, avanturu koja probija granice tijela, dok u »Health 90« (2022.) svoja iskustava slijeđenja adrenalinskog digitalnog narativa izmjenjuje grupa gejmera.


Rad faktografskog naslova »Zagreb, 16. 02. 2019.« dokument je akcije grupe djevojčica proizašle iz niza igara, a temeljem kojih su djevojčice odlučile izraditi transparente i prikazati ih na Trgu bana Jelačića u Zagrebu. Fotografija dječaka iz serije »Nova škola« (2011.) upućuje na biološku potrebu za igrom i zamišljanjem. »Drhtajuća grla, topeće pregrade« (2021.) omogućava posjetitelju/sudioniku angažman i upuštanje u novo iskustvo, pozivajući na aktivaciju vlastitog tijela zvukovima, istražujući mogućnost korištenja tehnologije u samoosmišljenim, ranjivim i intimnim aktivnostima.


O autorici


Petra Mrša (1985., Rijeka) diplomirala je fotografiju na Akademiji dramske umjetnosti, sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima u Zagrebu. Završila je poslijediplomski međunarodni umjetnički program WHW Akademija, te je 2020. bila nominirana za nagradu »Radoslav Putar«. Imala je više od 20 samostalnih i 50 grupnih izložbi. Radi kao asistentica iz fotografije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci.


Nakon otvorenja, izložbu u organizaciji Drugog mora moguće je posjetiti do 8. veljače, radnim danima od 11 do 13 i od 17 do 20 sati, i subotom od 17 do 20 sati. Ulaz je slobodan.