Reuters
"Tempo rasta usporava, ali to se i očekuje na tržištima koja bilježe snažan rast, a tržište (električnih i hibridnih modela) to jest. Ne može se svake godine udvostručiti", rekao je voditelj podataka Rho Motiona Charles Lester
povezane vijesti
- Objavljena lista automobila s najviše i najmanje grešaka na tehničkim pregledima. Tesla je na čelu, ali…
- Talijanska vlada traži da EU hitno odgodi odluku o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša 2035. godine
- Oštrim predmetom napravio udubljenja u metalu, oštetio boju i lak na vratima i poklopcu motora. Slomio brisač
Prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila (PHEV) porasla je u 2023 godini za 31 posto, ali stopa rasta upola je niža nego u prethodnoj godini, pokazuju podaci tvrtke za istraživanje tržišta Rho Motion.
“Tempo rasta usporava, ali to se i očekuje na tržištima koja bilježe snažan rast, a tržište (električnih i hibridnih modela) to jest. Ne može se svake godine udvostručiti”, rekao je voditelj podataka Rho Motiona Charles Lester.
Stopa rasta prodaje električnih vozila bila je uglavnom u skladu s prognozom Rho Motiona koji je očekivao 30-postotno povećanje, napomenuo je Lester. U 2024. tvrtka predviđa rast u rasponu od 25 do 30 posto.
U prosincu oboren je mjesečni rekord, uz prodanih 1,5 milijuna vozila, priopćio je Rho Motion.
Potpuno električna vozila na baterije (BEV) činila su 9,5 milijuna od ukupno 13,6 milijuna vozila s pogonom na struju, izračunali su, a ostatak otpada na plug-in hibridne modele.
U SAD i Kanadi prodaja potpuno električnih vozila poskočila je za 50 posto, u Europi za 27, a u Kini za 15 posto, prema podacima Rho Motiona.
U Europi manji su električni automobili činili samo osam posto prodaje, ali to bi se trebalo promijeniti nakon što na tržište stignu modeli poput Stellantisovog Citroena eC3, koji je najavljen u ovoj godini, napominju autori izvješća.
U 2024. Europa bi mogla posustati zbog prošlogodišnje naprasne odluke Njemačke o ukidanju subvencija za kupnju električnih vozila, upozorio je Lester.