Stiže 2026.

Najava bitke u svijetu “bez fosila”. Novi Twingo trošit će nevjerojatno malo struje

Edi Prodan

Reuters

Reuters

Najavljena prosječna potrošnja od samo 10 kWh/100 km danas djeluje kao istinski izazovni podatak



Renault, kao i cjelokupna europska automobilska industrija, velikom se brzinom uključuje u bitku za raspodjelu električnog automobilskog kolača. Najnovija epizoda te bitke je otkrivanje izgleda budućeg električnog Renault Twinga. Kako je najavljeno, na tržište će stići 2026. godine s baznom cijenom manjom od 20 tisuća eura.


Koliko god to izgledalo privlačnim, aktualni električni Twingo mnogo je povoljniji, no s druge strane svjedoci smo »divljanja« cijena tako da navedeni iznos, posebno u bogatijim državama, možda i nije tako visok. K tome, dolazak nove generacije Twinga, jako slične izvornom, prije više od 30 godina predstavljenom modelu, dio je oporavka niza uspješnih modela iz prošlosti kao što su to Renault 4 i Renault 5 čiji se dolazak uskoro očekuje.


Ovo je k tome četvrta generacija Renaultovog najmanjeg modela. Prethodne generacije, predstavljene 1992., 2007. i 2014. godine, bile su dugačke 3,43, 3,60 i 3,62 metra. Novi Twingo će imati pet vrata, kao i onaj iz 2014. godine, tako da će i dimenzije biti slične novijim verzijama.




Osvrnemo li se na prvu generaciju, bio je to pravo funkcionalno čudo, model kraći od 3,5 metara koji je, preklapanjem sjedala osiguravao nevjerojatno pravilni i voluminozni prostor, pa je za očekivati da će i taj princip slijediti aktualni, upravo predstavljeni koncept. Za Twingo 2026 još uvijek nema tehničkih podataka, osim da će mu potrošnja biti samo 10 kWh/100 km – aktualni Twingo Electric iz 2020. godine snage 82 KS ima potrošnju od 16,3 kWh/100 km.


Na trenutnom tržištu električno vozilo koje troši najmanje je Fiat 500e – 13 kWh/100 km tako da se pretpostavlja kako će najavljeni Twingo imati znatno smanjenu težinu, odnosno da će tehnološki biti vrlo napredan, kako bi se prosječna potrošnja smanjila na navedeni iznos. Sami time, moguća je i manja baterija jer će se primjerice 300 kilometara moći prevaliti s baterijom kapaciteta od oko 30 kWh.


Koliko god da nam vrijeme »leti«, 2026. godina je jako daleko, tim dalje jer svjedoci smo izuzetno snažne »okupacije« kineskih električnih automobila tako da će se do dolaska novog Twinga jako puno novih električnih priča ispričati. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se u tom kontekstu snaći novi Twingo, do sada itekako omiljen i u Hrvatskoj.