Foto A. Kućel-Ilić
Jučer su samo četiri prodavačice imale ponudu na svojim »bancima«. Sva su druga prodajna mjesta bila prazna
povezane vijesti
OPATIJA – Nezahvalno je raditi reportažu s tržnice u Opatiji ponedjeljkom jer, kako kažu »tete placarice«, čak niti nakon neradne nedjelje, kad počinje novi tjedan, nema baš puno kupaca.
Daleko je veći interes za nabavkom zelenih artikala i svega ostalog što nudi opatijski »trbuh grada« petkom i subotom. U svakom slučaju, kuhati se mora i početkom tjedna, no tko je posjetio jučerašnji »mrkat«, ostao je zatečen zbog činjenice da su samo četiri prodavačice imale spremnu ponudu posloženu na svojim »bancima«. Sva su druga prodajna mjesta bila prazna, negdje zbog korištenja godišnjih odmora, a u nekim slučajevima i uslijed pripreme cvijeća za skorašnji blagdan Svi sveti. Od ukupno tri mesnice, radile su tek dvije i specijalizirana trgovina pilećim i purećim mesom, jajima i drugim prehrambenim artiklima, zatim mnogima omiljena prodavaonica mliječnih proizvoda i sireva iz Istre te butiga koja nudi svježi kruh, nareske i druge potrepštine »za marendu, obed i večeru«.
Privući zakupce
Kako se moglo saznati jučer na opatijskoj »place«, zbog teškog spajanja kraja s krajem, odnosno skromne prodaje, početkom studenog će iz Opatije otići mesar koji je tek nedavno došao.
Jednostavno – iz razgovora s trgovcima, i to ne samo jučerašnjeg već i mnogih prijašnjih, proizlazi da je nužno hitno spašavanje tržnice u Opatiji i to rješavanjem problema poput primjerice nedostatka parkinga i za postojeće uvjete previsoke najamnine. Neki će reći da je nažalost Opatija izvan ljetne sezone uspavani grad, da su se mnogi iz nje preselili i da više nema dovoljno kupaca da bi gradski mrkat mogao dobro poslovati, no s druge strane, smatraju da se uz privlačenje novih zakupaca i jačanje ponude, što nije lagan posao, ali je ipak izvediv, može privući više klijenata spremnih potrošiti. U suprotnom – kakav će to turistički grad biti? Opatija bez tržnice, mjesta koje je, čak i kada je najskromnije kao u našem primjeru, jutarnje »mjesto broj jedan« gdje se može osluhnuti bilo grada, sresti ljude koji ovdje žive, saznati svježe vijesti i kupiti provjerenu robu…
– Smatram da bi zatvaranje tržnice u Opatiji bilo prava katastrofa i kada bi ljudi naslutili da se to može dogoditi, vjerujem da bi pokrenuli peticiju, pa ako treba i izašli na ulice. Tržnica ima svoju tradiciju, ona je »trbuh grada« i potrebna je i ovdašnjim stanovnicima i turistima koji vole doći. Poručila bih nadležnima da se hitno posvete rješavanju ovog pitanja i da svi koji trebaju zajedničkim snagama pronađu način za bolje poslovanje. Ne smije se dozvoliti da se tržnica ugasi – rekla je mještanka Opatije i redovita posjetiteljica tržnice Emilija Ivković.
Pamte se bolji dani
U boljim je danima opatijski »mrkat« bio prava košnica ponude i potražnje i poslovao je na dva kata. Placa je bila placa – zdrava konkurencija je utjecala na što kvalitetniju i raznovrsniju ponudu, a da bi se napravilo reportažu ili pak turistički obilazak, trebalo je utrošiti vremena i strpljivo čekati da bi se porazgovaralo s trgovcima. Danas je situacija puno drugačija, ponuda je neusporedivo skromnija iako trgovci koji su opstali drže kvalitetu, no velik je minus u tome što je dugi niz mjeseci zatvoren kat tržnice i unatoč najavama, još nema pomaka i otvaranja najavljenih novih sadržaja. Drugim riječima, kao i mnoge druge pojedinosti iz opatijske svakodnevice, »pamte se puno bolji dani«…
– Punih sam 15 godina već na tržnici u Opatiji. Radio sam ranije na katu gdje je u to vrijeme bilo svakakvih sadržaja. Nažalost, situacija se promijenila i danas je Opatija tijekom jeseni i zime prazna, ljudi su se odselili i dobro je što su ovdje ostale srednje škole, pa se ipak osjeća protok mladih ljudi. Kada tih škola ne bi bilo, to bi tek bila katastrofa i prava pustoš. Turisti koji dolaze u Opatiju u ovo doba godine ne kupuju na tržnici, već su pretežno u hotelu ili šetaju uz lungomare. Kada dođu na tržnicu, ne nose novčanik. Nema potrošnje, a naših je ljudi, stanovnika, sve manje. S obzirom na to da nema prodaje, s obzirom na to da je prodaja skromna, možda bi trebalo razgovarati o nižoj cijeni zakupa i da se izvan ljetne sezone trgovcima omogući opstanak uz što povoljnije cijene, tek toliko da se pokriju svi troškovi. Zašto ne? Ako se nešto hitno ne učini, moglo bi se dogoditi ono najgore i Opatija ostati bez tržnice, eventualno uz nekakvu prodaju na štandovima ispred, sve pod nekim znakom upitnika. Možda neki toga nisu svjesni, no grad bez tržnice više ne bi bio grad. Bilo bi mi jako žao da se to dogodi, pa su nadležni u čijoj je to moći i u čijem je vlasništvu tržnica na potezu i trebaju pronaći pravi način za izlazak iz krize – zaključio je Aldo Santo Pulić, travar s dugogodišnjim stažom »na mrkatu«.