Reuters
To je činjenica koja proizlazi iz analize snimke gradske kamere. Predmet vještačenja sada će biti zaštitna ograda, a valja proučiti još i crnu kutiju
povezane vijesti
Tog utorka prije dva tjedna, prije slijetanja autobusa s nadvožnjaka Superiore di Marghera, autobus kojim je upravljao 40-godišnji Alberto Rizzotto kretao se “brzinom od 3 kilometra na sat”. Činjenica je to koja proizlazi iz analize snimke snimljene gradskom kamerom koja je 3. listopada u 19.38 sati zabilježila slijetanje električnog autobusa tvrtke La Linea s nadvožnjaka u Mestreu, u Italiji, piše Il Messaggero.
Bus caduto a Mestre, il pullman viaggiava a 3 all’ora prima di volare giù dal cavalcavia https://t.co/AGjyC8YedY
— Il Messaggero (@ilmessaggeroit) October 19, 2023
Crna kutija još nije pregledana
Detalje će pokazati crna kutija vozila, koja je već izvučena iz autobusa proizvedenog u kineskoj tvornici Yutong, ali još nije bila predmet stručne analize. No, upravo bi iz te računalne memorije trebali izaći odgovori o ponašanju vozila koje je sletjelo u bezdan odnijevši život 21 osobe (vozača i 20 turista iz cijelog svijeta), dok je 15 ljudi ozlijeđeno. Svi su se ti ljudi vraćali u kamp Hu u Margheri nakon dana provedenog u Veneciji. Podsjetimo, među poginulim osobama je jedna mlada hrvatska državljanka, a među ozlijeđenima je njen suprug.
Jedno pitanje i dalje ostaje neodgovoreno: zašto je vozač izgubio kontrolu nad vozilom? Je li nastupila bolest ili tehnički kvar? Obdukcija još nije završena, iako su prvi nalazi isključili zdravstveni problem vozača. Odgovor bi mogla dati prednja kamera instalirana u autobusu, koja nije bila usmjerena prema vozaču već ima širokokutni objektiv koji bi, zahvaljujući noćnim uvjetima i igri odbijanja svjetla, mogao pokazati “odraz ponašanja” vozača Alberta Rizzotta, koji je sahranjen u utorak.
Slijedi vještačenje zakazano za srijedu 25. listopada i za četvrtak 9. studenog na cesti gdje se dogodila nesreća, usmjereno na zaštitnu ogradu, kojim bi se ujedno pokušalo rekonstruirati dinamiku nesreće.
Nakon saslušanja sastavljen je popis osumnjičenih osoba: Massimo Fiorese, 63-godišnji izvršni direktor La Linee; Roberto Di Bussolo, 51-godišnji upravitelj sektora kopnenog prometa i mobilnosti grada Venecije i Alberto Cesaro, 47-godišnji voditelj službe održavanja kopnenih cesta grada Venecije.
Placido Migliorino analizirat će ogradu i olupinu autobusa
Tužiteljstvo imenovalo za svog savjetnika u istrazi iskusnog i priznatog inženjera Placida Migliorina, dužnosnika ministarstva cesta i infrastrukture. Nakon početnog pregleda obavljenog 12. listopada, u srijedu će se Migliorino i njegovi tehničari vratiti na nadvožnjak, okruženi s desetak konzultanata koje su imenovali odvjetnici osumnjičenika i oštećenika. Migliorino će obaviti mjerenja, fotografirati, a možda i uzeti uzorke zaštitne ograde kako bi testirao čvrstoću materijala u laboratoriju. Tada će pažljivo pregledati olupinu autobusa. Poslužit će se i izvješćem lokalne policije koje ima više od stotinu stranica i u kojem se nalaze i dokumenti prikupljeni u sjedištu tvrtke La Linea i u gradskim službama. Imat će na raspolaganju 120 dana, a 24. veljače trebao bi predati svoje izvješće tužiteljstvu. Njegovo će izvješće pokazati istinu o uzroku najveće cestovne tragedije u Veneciji i Venetu.