Foto: iStock
Uz objavu povoljnih poslovnih kvartalnih rezultata, Netflix je najavio da diže cijene premium pretplate. No, kao rijetko koja velika tehnološka tvrtka Netflix selektira tržišta po tom pitanju i prilagođava cijenu standardu građana i ponudi sadržaja u određenoj državi
povezane vijesti
Treći kvartal bio je uspješan za Netflix, najveću TV striming platformu na svijetu. Dok su stručnjaci s Wall Streeta predviđali da će na svoj konto dodati 6 milijuna novih pretplatnika u spomenutom razdoblju, jučer je objavljeno da je ta brojka premašena za tri milijuna. Ovo je najveći skok u broju pretplatnika još tamo od drugog kvartala 2020. samo što je tada na taj rezultat utjecala viša sila, usred pandemije koronavirusa i ograničenja kretanja i socijalnih kontakata ljudi su tražili s čim će se zabavljati kod kuće.
Ovaj put je mogući izravni povod naglog rasta broja korisnika riskantan potez ukidanja dijeljenja računa na više korisnika.
Netflix koji je dostupan u 190 zemalja je tako na kraju rujna dosegao brojku od 247 milijuna pretplatnika, od čega 30 posto otpada na SAD, a 70 posto na ostatak svijeta. Prihodi Netflixa porasli su za 8 posto na godišnjoj razini na 8,54 milijarde dolara, a dobit za skoro 20 posto, odnosno na 1,68 milijardi dolara.
Uz objavu povoljnih poslovnih kvartalnih rezultata, Netflix je najavio da diže cijene premium pretplate. No, kao rijetko koja velika tehnološka tvrtka Netflix selektira tržišta po tom pitanju i prilagođava cijenu standardu građana i ponudi sadržaja u određenoj državi. Tako se poskupljenje odnosi na pretplatnike u SAD-u gdje cijena premium pretplate raste za tri dolara, odnosno na 22.99 dolara mjesečno, za dvije funte u Velikoj Britaniji, odnosno na 17.99 funti mjesečno, te za dva eura u Francuskoj, odnosno na 19.99 eura. Za usporedbu, cijena Netflixa u Hrvatskoj je za premium pretplatu tek 9.99 eura (može se gledati na 4 uređaja istovremeno i to u Ultra HD razlučivosti), a osnovni paket (bez reklama, ali samo na jednom uređaju i u HD razlučivosti), košta tek 4,99 eura mjesečno.
Zanimljivo je da popularnost Netflixa raste u vrijeme dugotrajnog holivudskog štrajka scenarista što je zaustavilo mnoge produkcije i usporilo isporuku novih sadržaja, no Netflix već dugo jako puno ulaže u produkcije izvan SAD-a, u Europi i Aziji, pa slabija američka produkcija nije rezultirala siromaštvom ponude novih naslova. Dapače, serije poput japanske manga serije „One Piece“, francuske triler serije „Lupin“ ili južnokorejske „Strong Girl Nam-soon“ dižu popularnost Netflixa širom svijeta, a Netflix usput puni svoj katalog sa starim, da ne kažemo legendarnih naslova otkupljenih od drugih mreža, poput HBO-ove serije „Band of Brothers“.