Slavlje

Opel slavi pola stoljeća svojeg legendarnog Kadetta C. Stigao je kao pametni obiteljski auto s praktičnim prtljažnikom

Edi Prodan



Nova Opel Astra Sports Tourer Electric prije nekoliko dana proslavila je svoju svjetsku premijeru na izložbi automobila IAA Mobility u Münchenu čime se uspješan recept gotovo devet desetljeća kompaktne klase Opelovih vozila s lakoćom prenosi u budućnost. Serija modela koja je bila popularna među generacijama kupaca prije Astre nazivala se Kadett.


Jedan Kadett sada slavi godišnjicu: prije točno 50 godina prvi je put lansirana treća poslijeratna generacija kompaktnog bestselera branda s munjom, Opel Kadett C – i bila je raznolikija od gotovo svih prethodnih modela. Pametni obiteljski automobil s praktičnim prtljažnikom ili sportski coupé – obitelj Kadett C imala je mnoga lica od 1973. do 1979.


Kadett C s pogonom na stražnje kotače pojavio se u kasno ljeto 1973. s jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Značajke karakterističnog dizajna uključivale su ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s prepoznatljivim naborom karakterističnim za brand i prednjim veznim limom u obliku spojlera.




»Kadett ne samo da vozi iznimno dobro, već je i čvrsto izrađen i dovršen. Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu«, pisali su stručnjaci za ispitivanje automobila časopisa Auto motor und sport. Kupci su imali bogat izbor i mogli su pronaći pravu verziju Kadetta za svačiji ukus.


Treća generacija Kadetta izvorno je bila dostupna kao limuzina s dvoja ili četvora vrata u normalnoj i luksuznoj verziji, kao karavan s trima ili petorima vratima te kao coupé. Uslijedit će još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao »svjetski automobil«. Ne samo da je silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u Ujedinjenoj Kraljevini.


Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima. U Njemačkoj su pogon u početku omogućivali učinkoviti 1,2-litarski motori s 52 KS i 60 KS. Početkom 1975. dosegu motora se priključila posebno ekonomična benzinska pogonska jedinica od 1,0 litre s 30 40 KS. Uz GT/E model s ubrizgavanjem goriva sa 105 KS predstavljen na izložbi IAA 1975. Opel je nastavio tradiciju modela Rallye Kadett.