Zajedničko ime

AWAZE Tvrtka koja je spojila agencije Croatia Luxury Rent, My Istria i Istria Home

Alenka Juričić Bukarica

Croatia Luxury Rent

Croatia Luxury Rent

Subjekti koji posluju u sklopu Awazea na domaćem tržištu, Croatia Luxury Rent, My Istria i Istria Home, proteklih sezona ostvarivali višemilijunska ostvarenja na razini broja noćenja

Tri ponajveće domaće agencije za najam luksuznog smještaja od ove sezone na globalnom i domaćem tržištu posluju i nude usluge najma smještaja pod zajedničkim imenom Awaze.


Naime, proces spajanja triju velikih domaćih agencija za prodaju luksuznog smještaja pod zajedničko poslovanje započeo je početkom ove godine, s time da su agencije Croatia Luxury Rent, My Istria i Istria Home samo u prošloj godini domaćem turizmu osigurale više od 900.000 noćenja. A što samo po sebi govori o važnosti i utjecaju novog brenda na ukupno ostvarenje domaćeg turističkog proizvoda.


Portfelj, dakle, čini kapaciteti triju domaćih agencija. Agencija My Istria vodeća je agencija za najam luksuznog smještaja na hrvatskom tržištu sa sjedištem u Zagrebu. U protekloj su godini poslovanjem ostvarili više od 550.000 noćenja u više od 1.300 luksuznih vila diljem Hrvatske, koliko ih imaju u svojoj ponudi.


Croatia Luxury Rent najbrže je rastuća domaća agencija specijalizirana za najam kapaciteta luksuznog smještaja, koja je u protekloj godini ostvarila gotovo 350.000 noćenja putem najma više od 800 jedinica diljem obale i kontinentalnog dijela Hrvatske, dok je Istria home turistička agencija specijalizirana u ponudi kvalitetnog smještaja u kućama za odmor i privatnim apartmanima na području Istre.


Osnovana je u Poreču 2012. godine. U proteklih devet godina razvila se u jednu od vodećih putničkih agencija na području Istre, ostvarivši u 2022. oko 175.000 noćenja više od 500 objekata, koliko ih imaju u ponudi.



U procesu ekspanzije


Ulazak u svjetski brend Awaze samim time dodatno će povećati globalnu vidljivost ovog vida smještaja. Naime, tvrtka Awaze posluje na globalnoj razini već duže vrijeme. Grupacija je u vlasništvu Platinum Equity Fonda, koji u sklopu brenda Awaze posjeduje desetke eminentnih agencija za najam privatnog smještaja diljem Europe.


Awaze će domaćem turizmu svojom globalno rasprostranjenom mrežom i dugogodišnjim prisustvom na globalnoj turističkoj sceni donijeti dodatnu snagu punjenja kapaciteta i povećanja broja noćenja tijekom ljetne sezone. Poseban naglasak planiraju staviti na ostvarenja rezultata u post i predsezoni.


Prva akvizicija Awazea kod nas je bilo preuzimanje Novasola, dok se dodatna ekspanzija dogodila prošle godine, kad su u grupaciju, dakle, ušle tri vodeće domaće agencije za najam luksuznog smještaja – Croatia Luxury Rent, My Istria i Istria Home.


Kao što i filozofija akviziranih subjekata govori, riječ je o grupaciji koja na globalnoj razini nudi usluge smještaja u privatnom smještajnom najmu, odnosno u jedinicama luksuzne kategorizacije, u prvom redu kuća s bazenima.


U Awazeu stoga ističu da je kompanija trenutačno u procesu ekspanzije te da ulažu značajne napore u proširenje kapaciteta.


– Subjekti koji posluju u sklopu Awazea na domaćem tržištu proteklih sezona ostvarivali su višemilijunska ostvarenja na razini broja noćenja.


Cilj nam je te brojke dodatno povećati u nadolazećim sezonama adekvatnim odnosom s partnerima iznajmljivačima i značajnim ulaganjima u promotivne aspekte na razini nama ključnih emitivnih tržišta diljem Europe i svijeta, istaknuli su u Awazeu, podsjećajući da u vrijeme digitalne ekspanzije i lako dostupnih informacija putem interneta gostima više nije moguće dati polovičan proizvod.


Dodaju i da, kako bi bili konkurentni i osigurali zadovoljstvo svojih korisnika, omogućuju iznimno iskustvo od početka.


– I to u prvom redu prilikom inicijalne komunikacije, rezervacije i dogovaranja detalja. Zatim putem kvalitetnog vida usluge na samoj lokaciji, ali i putem popratnih aspekata poput client service usluga, dostupnosti u slučaju potrebe. Samo takvim objedinjenim vidom usluge i odnosa može se osigurati temelj da se gost osjeća posebno i poželi ponovo posjetiti destinaciju, navode u kompaniji.



Visok postotak realizacije


Inače, i ova sezona je za Awaze ispunila očekivanja, kao i protekle sezone. Segment ponude koji nude je, doznajemo, uistinu tražen i pozicionirao se tijekom nekoliko posljednjih godina kao najekspanzivniji segment domaćeg turističkog proizvoda. Svojevrsni boom dogodio se tijekom perioda pandemije, kada su izoliranost jedinica i druge povoljnosti smještaja učinile ovaj vid ponude iznimno traženim.


Takav trend nastavlja se i u postpandemijskom periodu, ponajprije zahvaljujući kvalitetnoj ponudi kojom agencije članice Awazea raspolažu i rastom ulaganja u taj segment ponude.


Treba reći i da najveći postotak gostiju koje Awaze dovodi u Hrvatsku čine Nijemci. Slijede Austrijanci, Slovenci, Talijani, Švicarci, Nizozemci, gosti iz zemalja Beneluksa, Velike Britanije, Francuske i s ostalih emitivnih tržišta.


Isto tako, u tvrtki su iznimno ponosni na uspjeh koji su postigli, a odnosi se na ekspanziju i naglašeno produljenje boravka na destinaciji.


Tako su u protekle dvije godine, uključujući i aktualnu, došli do prosječnog boravka na destinaciji od šest dana. Uzevši u obzir prosječni boravak u nekim drugim smještajnim kategorijama, ovakvo je ostvarenje izniman uspjeh.


Što se tiče popunjenosti objekata, ona je do prije dva tjedna iznosila visokih 92 posto, a na tom tragu bila su i ostvarenja protekle sezone.


Takav visok postotak realizacije proizlazi iz kvalitetne ponude koja se temelji na ekskluzivi koju pojedine jedinice nude, odnosno dodatnih sadržaja koji su prisutni u samim jedinicama i u okruženju na lokacijama boravka. Bez kvalitetne ponude i ulaganja u dodatne, bogatije sadržaje nije moguće biti iznad konkurencije.


Samo kvalitetnim pristupom usluzi i ulaganjem u stalni razvoj moguće je ostvarivati rezultate iznad prosjeka i biti kontinuirano popunjen tijekom sezone, ali i u periodima pred i posezone.



Potencijalni problem


Ipak, iz tvrtke naglašavaju da svi turistički dionici moraju biti jako oprezni i pametni u godinama koje dolaze, s obzirom na to da se u Hrvatskoj događa negativan trend rasta cijena koji bi mogao utjecati na ostvarenje rezultata u narednim godinama. Naglašavaju da bi bilo pametnije prosperirati dugoročno putem manje marže, u odnosu na posljedice koje bi se mogle dogoditi zbog velikih cijena koje se kreiraju, a zbog kojih bismo za mnoga tržišta mogli, ili već jesmo, postati preskupa destinacija.


Naime, Hrvatska ima nešto manje smještajnih kapaciteta ovog tipa od primjerice Grčke ili Španjolske, ali činjenica je da se posljednjih godina događa ekspanzija koja Hrvatsku kao destinaciju približava tim zemljama.


Pretpostavka je da će ovakvim vidom ulaganja i rastom broja jedinica Hrvatska za dvije do tri godine doseći razinu optimuma koju kao destinacija možemo podnijeti, a da se ne dogodi kanibaliziranje tržišta i smanjeni priljevi, odnosno realizacija za sve uključene dionike koji sudjeluju u ovom segmentu ponude u Hrvatskoj.


Kao destinacija Hrvatska bi, pojašnjavaju u Awazeu, mogla imati potencijalni problem zbog rapidnog rasta cijena. Iako se zbog utjecaja inflacije rast bilježi i u konkurentskim turističkim destinacijama, Hrvatska bilježi najizraženiji porast cijena.


Takav razvoj događanja mogao bi u narednoj, ali i nadolazećim sezonama imati negativan efekt smanjenog broja dolazaka i posljedično smanjenja financijskog priljeva.


Brine pretpostavka da bi time Hrvatska u percepciji putnika mogla dobiti epitet preskupe destinacije. Jer već danas smo skupi Talijanima, Slovacima, Mađarima, Česima.


– Nastavi li se situacija ovako razvijati, sutra bismo mogli biti preskupi Nijemcima, Austrijancima i ostalima. Steknemo li reputaciju skupe destinacije, trebat će nam tri do pet godina da se izvučemo iz takvog limba.


Stoga je bitno da se ponuda optimizira i da se shvati da je pametnije zaraditi nešto manje u jednoj sezoni putem manjih marži nego dizanjem nerealnih marži izgubiti goste na duži period i narednih sezona životariti na rubu, zaključuju.