Gospodarstvo

Iz HGK-a poručuju: ‘Put održivog razvoja turizma podrazumijeva cjelogodišnje poslovanje i to je smjer u kojem želimo da naše članice idu’

U grupaciji Stories je i Design Hotel Navis, Foto: ROBERT PICHLER

U grupaciji Stories je i Design Hotel Navis, Foto: ROBERT PICHLER

Svjesni činjenice da sve više postajemo destinacija visoke kvalitete, HGK kontinuirano radi na promociji Stories hotela, kao i njihovih destinacija

Primorsko-goranska županija u proteklih nekoliko godina doživljava transformaciju što se tiče ulaganja u turističke kapacitete te na taj način poboljšava smještajnu strukturu i to ponajviše u hotelskim kapacitetima, što potvrđuje podatak da smještaj s najvišim standardom i kategorijom bilježi i najveću popunjenost.


Svjesni tih činjenica, HGK već godinama radi upravo na promociji malih luksuznih hotela kroz brend Stories. Hrvatski jedinstveni luksuzni hoteli okupljeni oko brenda Stories predstavljaju specifičan segment hotelske ponude obilježene najvišom razinom kvalitete.


Iako se radi o visokokategoriziranim objektima (4 i 5 zvjezdica), zbog specifičnosti prodajne ponude hoteli grupacije Stories svojom specifičnom ponudom razlikuju se od ostalih visokokategoriziranih objekata jer su to manji, luksuzni hoteli u Hrvatskoj koji uz visoku gastronomiju baziranu na lokalnim namirnicama pružaju jedinstvena, visokopersonalizirana iskustva.


Svjesni činjenice da sve više postajemo destinacija visoke kvalitete, HGK kontinuirano radi na promociji Stories hotela, kao i njihovih destinacija, čime pridonosi pozicioniranju Hrvatske na svjetskoj mapu luksuznog turizma. U grupaciji Stories trenutno ima 18 hotela u Hrvatskoj, od čega su tri iz PGŽ-a: Bevanda Hotel&Restaurant i Design Hotel Navis u Opatiji te Boutique Hotel Alhambra u Malom Lošinju.


Zastupanje interesa


Nastavno na temu ulaganja u turizam, svakako je važno spomenuti nautički turizam te dugo najavljivanu izgradnju ACI marine Rijeka u luci Porto Baroš koja će uvelike upotpuniti turističku ponudu čitavog Kvarnera. Hrvatski nautički turizam je prošle godine, sukladno podacima TOMAS Nautike, prvi put u povijesti prešao granicu prihoda od »bivših« milijardu kuna.


Ako toj brojci dodamo i prihode ostalih subjekata koji rade unutar marina, procjene Grupacije marina HGK-a su da se taj iznos kreće od 1,2 do 1,5 milijardi eura, a to je oko 10 posto ukupnog turističkog prihoda u Hrvatskoj na godišnjem nivou. Vjerujemo da rezultati za 2023. godinu neće zaostajati od prošlogodišnjih, ali osjete se efekti porasta cijena inputa koji su se reflektirali i na nautički turizam, a koji očekuje provedba novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama koji je Hrvatski sabor izglasao sredinom srpnja ove godine.


Naime, Udruženje nautičkog turizma pri HGK-u, odnosno Grupacija marina HGK-a, posljednjih godinu dana naglasak je stavila na pripremu i provedbu predmetnog zakona o kojemu će uvelike ovisiti budućnost gospodarenja nautikom u smislu produženja i obnove koncesija za luke nautičkog turizma-marine.


HGK će i dalje podržavati svoje članice te zastupati njihove interese pred državnim tijelima u cilju doprinosa njihovom budućem razvoju i nautici u cjelini.


Nadalje, otkako je Hrvatska ušla u Eurozonu i šengenski prostor, očekivanja od turizma su još i veća. Rezultati dosadašnjeg dijela turističke godine u znaku su rasta potražnje koji se manifestira kroz rast broja dolazaka i noćenja, a posljedično i prihoda, ali i kroz porast troškova na svim razinama, što će utjecati na konačni rezultat poslovanja turističkih gospodarskih subjekata.


To bi moglo djelomično utjecati na usporavanje novog investicijskog ciklusa koji je nužan da zadržimo konkurentnost u odnosu na ostale mediteranske zemlje. Međutim, navedeno treba sagledavati kao dio procesa razvoja i transformacije u kontekstu održivosti.


Ključni izazovi


Teme koje godinama predstavljaju najveće izazove hrvatskog turizma, poput neadekvatne strukture i kvalitete smještajnih kapaciteta koja snažno utječe na visoku sezonalnost, zatim manjka kvalificirane radne snage, fiskalni okvir poslovanja itd. su i dalje aktualne.


Usprkos pojedinim poboljšanjima i unapređenju cjelokupnog zakonodavnog okvira poslovanja, navedene teme će uz provedbu zakonskih odredbi tzv. »zakona o turističkom zemljištu« i transformacije u pravcu održivosti biti ključni izazovi nadolazećeg razdoblja u razvoju hrvatskog turizma.


Gledajući već ostvarene rezultate poslovanja u ovoj godini, vidimo da je gospodarstvo ponovo pokazalo svoju snagu i otpornost na izazove s kojima se svakodnevno susreće.


Osim već spomenutih dobrih rezultata tijekom glavne sezone, veseli nas činjenica odlične popunjenosti u predsezoni, a vjerujemo da će tako biti i u posezoni, čiji rezultati su puno važniji od povećanja u ljetnim mjesecima kada je opterećenje na destinaciju ionako već iznimno visoko.


Put održivog razvoja turizma podrazumijeva cjelogodišnje poslovanje i to je smjer u kojem želimo da naše članice idu, zato moramo nastaviti raditi na kvaliteti i fokusirati se na cjelogodišnju ponudu kako bismo ostali konkurentni i u budućnosti.