Međustepenica

U listopadu treći pokušaj prodaje pulskog škvera na dražbi. Početna cijena pala je ispod 10 milijuna eura

Orjana Antešić

SNIMIO MILIVOJ MIJOSEK/GLAS ISTRE

SNIMIO MILIVOJ MIJOSEK/GLAS ISTRE

U kolovozu se većinski udjel pokušalo prodati za 50 posto od procijenjene vrijednosti, ali dražba je doživjela fijasko



Država, koja ima dominantnu ulogu u Skupštini vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju, odlučila se na međustepenicu u slučaju prodaje većinskog udjela u pulskom brodogradilištu. Umjesto za četvrtinu vrijednosti, 54,77 posto udjela u Uljanik Brodogradnji 1856 na novoj javnoj dražbi oglasit će se za 9,67 milijuna eura, odnosno za 35 posto od njegove procijenjene vrijednosti. Pravila dražbovanja ostala su ista, pa se od potencijalnih ponuditelja i nadalje zahtijeva obvezujuća izjava da će zadržati brodograđevnu djelatnost u pulskom Arsenalu.


Najave su da bi nova dražba trebala biti održana u listopadu, a hoće li se dotad štogod nabolje promijeniti po pitanju interesa potencijalnih investitora, ostaje za vidjeti. Kolovoška dražba, u kojoj se većinski udjel u Uljaniku 1856 pokušavao prodati za 50 posto od procijenjene vrijednosti, odnosno za 13,8 milijuna eura, doživjela je potpuni fijasko, baš kao i ona proljetos kad se pokušalo s početnom cijenom od 20,7 milijuna eura.


Zatvaranje obveza


S jučerašnjim danom, računi pulskog brodogradilišta brojili su dvadeset i drugi dan u blokadi. To je peti put od sredine svibnja ove godine kako Uljanik 1856 upada u blokade, u kojima je dosad proveo puna 72 dana. Moguće će se nešto i »iskemijati« da se radnicima isplati plaća, no razina nelikvidnosti pulskog brodogradilišta dosegla je takve razmjere da treba barem desetak milijuna eura da se koliko-toliko stabilizira poslovanje Uljanika 1856 i pozatvaraju sve obveze koje im dospijevaju do kraja ove godine. Između ostalog, i za kredit kod HBOR-a koji im je, podsjetimo, u sklopu Vladine odluke kojom su »podebljana« državna jamstva da bi mogli uzeti dodatna dva milijuna eura kredita u svibnju ove godine, prolongiran do 2. listopada. Hoće li se ovaj veliki problem, koji stiže na naplatu za desetak dana, podmesti pod tepih odnosno »zatvoriti« novim prolongatom, ostaje za vidjeti, kao i hoće li Vlada ponovno uskočiti s jamstvima za novi kredit za pomoć Uljaniku 1856.




S jučerašnje Skupštine vjerovnika, koja je održana na Trgovačkom sudu u Pazinu, od radničkih su se predstavnika mogle čuti najave da se »nešto pozitivno događa«. S obzirom na blokirane račune, nelikvidnost i ozbiljno nagriženu bilancu novog Uljanika, kao i silno kašnjenje s isporukom 22,5-metarskog radnog broda za Norvežane te plutajućeg doka za Izraelce u pulskom Arsenalu, za pretpostaviti je da se ta natruha optimizma veže uz interes koji se, kako čujemo iz dobro upućenih krugova, počeo iskazivati za novogradnju 526, u naravi broda za prijevoz žive stoke, koji već godinama hrđa na pulskom navozu. Taj brod je iz stečajne mase bivšeg matičnog društva otkupio Uljanik 1856 na ovršnoj dražbi za 1 kunu. Taj brod proteklih par godina bitno »pumpa« bilancu Uljanika 1856 s obzirom na to da se novogradnja 526 vodi, ne po nabavnoj, već po procijenjenoj tržišnoj vrijednosti. Dok se iz Uljanika 1856 pozivaju na poslovnu tajnu, u kuloarima se može čuti da su se pojavila dva potencijalna kupca za novogradnju 526. Ovaj interes je, kako čujemo, potaknula trenutno situacija na tržištu ovih brodova, navodno je ovaj brod, bez obzira na to što se počeo graditi prije podosta godina, projektiran da udovoljava aktualnim propisima, no hoće li se i u kojem obimu završetak ove novogradnje u Puli uspjeti ugovoriti, zasad nema pouzdanijih informacija.


Odbor vjerovnika


Baš kao što su se pripreme za prodaju većinskog udjela u Uljaniku 1856 prepustile stečajnom upravitelju i Odboru vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju, slijedom čega se i izrodila (pr)ocjena da 54,77 posto udjela u novom Uljaniku na tržištu vrijedi čak 27,64 milijuna eura, a što su opovrgli svi dosadašnji pokušaji prodaje, ista Skupština vjerovnika odlučila je jučer da će kompletan proces prodaje 5-postotnog udjela, kojeg ovaj stečajni dužnik ima u kompanijama United Shipping Services 12 i United Shipping Services 13, prepustiti u ruke stečajnom Lorisu Raku i Odboru vjerovnika. Riječ je o kompanijama koje su vlasnici bulkova »Veruda« i »Stoja« te u kojima je većinski dioničar, s 55 posto, pulski brodar Alpha Adriatic, ex Uljanik plovidba dok 40 posto drži »3. maj«, koji je u taj »biznis« ušao silom prilika jer s tim manjinskim paketom dionica bivši Uljanikov menadžment odlučio je prije osam godina kompenzirati potraživanja koje je riječko brodogradilište imalo prema pulskom u iznosu od 104 milijuna kuna.