Odlične izvedbe

Festival komorne glazbe u Ravnoj Gori slavi 20. rođendan. Naš glazbeni kritičar bio je na nastupu Ansambla MiseEnScene

Igor Vlajnić

Nastupio je Ansambl MiseEnScene

Nastupio je Ansambl MiseEnScene

Nastupio je Ansambl MiseEnScene u sastavu Vlatka Peljhan (violina/viola), Bruno Philipp (klarinet) i Mia Elezović (glasovir). Program koncerta, pritom, nije bio nimalo jednostavan



 


 


RAVNA GORA – Poznavateljima i ljubiteljima komorne glazbe već je sigurno poznato kako u Gorskom kotaru, točnije u Ravnoj Gori, postoji dugogodišnji Festival komorne glazbe koji ove godine slavi svoju jubilarnu dvadesetu obljetnicu. Osnivačica i umjetnička voditeljica tog festivala je poznata i priznata pijanistica Nada Majnarić, koja je svoju ravnogorsku adresu u mladosti zamijenila onom bečkom gdje je i diplomirala, a gdje i danas radi i to kao korepetitor na tamošnjem konzervatoriju. Nastupe koji uključuju brojne svjetske pozornice i za koje je dobila brojne nagrade Majnarić je odlučila nastaviti i u Ravnoj Gori, a svoj umjetnički utjecaj već godinama intenzivno pokazuje u organizaciji i odabiru umjetnika i programa za spomenuti ravnogorski festival.


Program koncerta




Ovogodišnje izdanje Festivala započelo je koncertom violinista Anđelka Krpana i pijanistice Nade Majnarić, a već drugog dana nastupio je Ansambl MiseEnScene u sastavu: Vlatka Peljhan (violina/viola), Bruno Philipp (klarinet) i Mia Elezović (glasovir). Velika dvorana Doma kulture u Ravnoj Gori odjenula je cijeli događaj u neko intimno goransko ruho, a nadahnuti izvođači su s radošću podarili neke od svojih odličnih izvedbi. Publika, koja bi uvijek i svaki koncert mogla posjetiti u većem broju pokazujući time da cijeni trud i rad pojedinaca, posebno u manjim ili geografski izoliranijim sredinama, bila je radosna, a ohrabrivao je i pogled na desetak manje djece koja su gotovo u potpunosti ispunila prvi red gledališta i pritom sa zanimanjem pratila jednosatni koncert. Program koncerta, pritom, nije bio nimalo jednostavan i »pitak« za one koji nisu navikli na komornu glazbu ili klasičnu glazbu kao takvu, ali su ga u mnogočemu obogatili komentari i tumačenja Brune Philippa.


Kao početak koncerta ansambl je ponudio Suitu za klarinet, violinu i klavir Dariusa Milhauda sa stavcima Ouverture, Divertissement, Jeu i Introduction et final. Očito dobro upućena, publika je ostala nijema aplauzom između stavaka, što je za svaku pohvalu i nevjerojatno osvježenje od uobičajene prakse »velikih« u, primjerice, riječkim kazališnim i koncertnim prostorima. Izvedba koja je prštala energijom i isijavala umirujućom uigranošću, kao da je ogrijala sve prisutne u inače prohladnoj jesenskoj večeri. Uslijedio je Trio za klarinet, violu i klavir (Kegelstatt) Wolfganga Amadeusa Mozarta u svoja uobičajena tri stavka (Andante, Menuetto – Trio, Rondeaux. Allegretto) koji je zapravo jedna od rijetkih skladbi za ovakav izvođački sastav jer, kao što je znano, klarinet u Mozartovo vrijeme još nije bio dovoljno afirmiran. Bruno Philipp s lakoćom je izveo nešto manje zahtjevnu dionicu, a pohvalu treba uputiti Vlatki Peljhan kako zbog odlične izvedbe, tako i zbog činjenice da je s lakoćom mijenjala violinu i violu od jedne skladbe do druge.


Virtuozna izvedba


Prema kraju koncerta još veću vidljivost, ponajviše zbog zahtjevnosti partiture, ali i virtuozne izvedbe, dobila je Mia Elezović koja je, zajedno s ostalim kolegama, kao treću skladbu publici podarila začudnu glazbenu fakturu suvremenog hrvatskog skladatelja Dubravka Detonija pod nazivom Trio za tri proizvoljna instrumenta. Tretirajući sva glazbala monodijski, Detoni je izvođačima dao na volju izbor glazbala, sukladno mogućnosti izvedbe zadane partiture. Ipak, nedvojbeno izrazito suvremeni zvuk izmamio je i poneki osmijeh publike, ali i veliko udivljenje, dok su izvođači također s lakoćom izvodili rukom zapisane tonove. Za kraj koncerta izveden je Trio za klarinet, violinu i klavir armenskog skladatelja Arama Hačaturjana također u tri stavka koji je, osim bogatog folklornog kolorita, u Ravnu Goru donio i dašak melodija istoka. Osim virtuoznih bravura i prepoznatljivih ukrasa, ova skladba izvođačima daje prostora i za improvizaciju koju su članovi ansambla MiseEnScene odradili odlično, zasluživši srdačan aplauz odobravanja.


U nastavku Festivala slijede i koncerti sljedeći vikend i to Koncert mladih u petak 15. rujna, solistički recital Nade Majnarić u subotu 16. rujna te završni koncert s nastupom kvarteta Sebastian u nedjelju 17. rujna. Svi koncerti su svakako za preporučiti.