Foto Marinko Krmpotić
Sa šestero prvašića brodokupska je osnovna škola doslovce udvostručila broj polaznika prvih razreda u odnosu na prošlu godinu
povezane vijesti
Lana Rupa, Sandro Zafirov, Lea Deronja, Antonio Vojković, Hrvoje Kalčević Litanj i Marta Grm – šestero je prvašića koji su ove školske godine prvi put sjeli u klupe brodokupske Osnovne škole Frana Krste Frankopana, a uvod u njihov prvi dan škole bio je, kako su ga domaćini nazvali, “Mali program” kojim je prvašićima poželjena dobrodošlica svih učitelja i učenika te škole, a potvrdio ju je po završetku programa i Davor Tkalac, ravnatelj brodokupske osnovne škole, zaželjevši prvašićima, ali i svim ostalima, uspješan rad.
Čestitkama se pri toj pozdravnoj riječi pridružila i delnička gradonačelnica Katarina Mihelčić poručivši svim učenicima ove najmanje goranske i hrvatske samostalne osnovne škole da budu dobri prema svojim nastavnicima, jer oni znaju kako ih treba podučiti svemu što je u životu bitno.
Novi program
Sa šestero prvašića brodokupska je osnovna škola doslovce udvostručila broj polaznika prvih razreda u odnosu na prošlu godinu pa su i po tome zanimljivi, ali još je bitnije da je baš ovu školu – i to kao jedinu u Primorsko-goranskoj županiji, Ministarstvo prosvjete odabralo za provedbu eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave i boravka.
Pojednostavljeno rečeno, to znači da će učenici u ovoj školi moći boraviti duže no što je to do sada bilo moguće, a tom će njihovom dužem boravku biti prilagođen i rad nastavnog osoblja, kao i nastavne te izvannastavne aktivnosti.
Ravnatelj Tkalac smatra kako za ovu školu prelazak na eksperimentani program neće donijeti bitnije poteškoće i probleme.
– Mi smo i do sada vrlo uspješno organizirali tzv. produženi boravak pa su djeca i nastavnici radili, ovisno o potrebama, do 14 ili 14.30 sati.
Sad će se to pretvoriti u pola sata ili sat vremena duži rad i siguran sam da će to svi prihvatiti i prilagoditi se tom novom obliku rada.
Naravno, kako je svaki početak nepoznanica i mi ćemo ići postupno i oprezno pa vjerujem da ćemo već nakon prvog tjedna takvog rada imati jasniju sliku o svemu, a svakako će to nakon prve godine biti još jasnije.
Napominjem da je, a to se vidi i iz naziva, riječ o eksperimentalnom programu, što znači da imamo određene postavke i ciljeve, ali ništa nije sveto pismo i sve je moguće, s obzirom na stečena iskustva, mijenjati i dopunjavati.
Kvalitetniji uvjeti
Imamo kvalitetan nastavni kadar i uvjeren sam da ćemo ulazak u ovaj eksperimentalni oblik nastave odraditi kako treba te dati svoj doprinos ideji cjelodnevne nastave, rekao je ravnatelj Tkalac koji na upit o konkretnim oblicima rada u novom sustavu podučavanja kaže kako ni tu neće biti nekih dramatičnih promjena.
– Već godinama je nama, uz nastavu, glavna izvannastavna aktivnost rad u našoj Učeničkoj zadruzi Bobovac čiji članovi brinu o jednom od najljepših školskih vrtova i voćnjaka koji je često nagrađivan i to na državnoj razini.
Tome ćemo, dakle, posvetiti glavnu pažnju, a svakako je i prednost što naša djeca vole raditi u voćnjaku i na otvorenom te vidjeti i rezultate svoga rada.
Dakle, siguran sam da će cjelodnevna nastava našim učenicima biti zanimljiva, korisna i inspirativna, govori ravnatelj Tkalac i napominje kako ulazak u eksperimentalni program znači i niz promjena vezanih uz realizaciju nastave.
Trebat će nam puno strpljenja, međusobne tolerancije i kvalitetnog rada u ovom novom obliku rada koji će u početku vjerojatno biti stresniji za nastavnike.
Do sada je u produženom boravku bilo 15 učenika, a sad će njime biti obuhvaćeni svi, a to znači njih 27, rekao je ravnatelj Tkalac.
– Mi smo već i ranije u jednom razredu uredili kabinetski prostor za nastavnika, a sad ćemo, baš zbog povećanja vremena koje će naši učitelji provoditi u razredima, takve kabinete urediti u svim učionicama čime ćemo podići kvalitetu uvjeta rada za naše nastavnike.
Također, krenut ćemo u obnovu kuhinje i blagovaonice koja će biti modernija, kako za učenike, tako i za osoblje koje radi u kuhinji.
Naravno, to znači i određene građevinske poslove koje ćemo, uvjeren sam, uspješno realizirati uz potporu naših osnivača, a to je Primorsko-goranska županija, našeg Ministarstva, kao i Grada Delnica s čijom gradonačelnicom surađujemo vrlo kvalitetno i zahvalni smo i njoj i Županiji za svako iskazano razumijevanje i pomoć, zaključio je ravnatelj Davor Tkalac.
Važno je da škola opstane
Delnička gradonačelnica Katarina Mihelčić ističe kako je ulazak najmanje hrvatske škole u eksperimentalni program cjelodnevne nastave velika stvar.
– U tako maloj školi jasnije se vidi kvaliteta i raznovrsnost rada pa mi je drago da je brodokupska škola dobila pozivnicu za ovaj program.
Smatram da je za mjesto poput Broda na Kupi jako bitno da škola opstane jer mjesta bez škole su, nažalost, na putu izmiranja. Zato im pomažemo koliko god možemo.
Suradnja s ravnateljicom je izvrsna i zahvaljujući njoj u školi smo uredili i prostor za predškolski odgoj pa ova škola zaista živi s mjestom, a nadam se da će ulazak u ovaj eksperimentalni program cjeolodnevne nastave, to dodatno pojačati, rekla je gradonačelnica Mihelčić.