Foto: PR
Pedesetih godina prošloga stoljeća djeca i roditelji dolaze na konvenciju koja okuplja astronome, nastavnike, obitelji tinejdžera zainteresiranih za astronomiju te vojsku
povezane vijesti
Novi film “Asteroid City” iz radionice Wesa Andersona, američkog redatelja, scenarista i producenta koji je poznat po svojem jedinstvenom redateljskom stilu, uvijek prisutnom humoru te pomalo neobičnim pričama u koje pozicionira jednako tako neobične i zanimljive likove, sljedećeg tjedna dolazi u hrvatska kina.
Nakon filmova kao što su “Kraljevstvo izlazećeg mjeseca” (2014.), “Hotel Grand Budapest” (2014.), “Francuska depeša” (2021.), poznati redatelj vraća se filmom “Asteroid City” (2023.).
PREMA Cinestarovoj najavi, radnja filma smještena je u pedesete godine prošloga stoljeća, a prati djecu i roditelje koji dolaze u pustinjski grad na Junior Stargazer/Space Cadet konvenciju koja okuplja astronome, nastavnike, obitelji tinejdžera zainteresiranih za astronomiju te vojsku.
Svi oni očekuju ugodno druženje protkano zajedništvom i natjecanjem u znanju, no umjesto toga svjedoče kaosu nakon što dolazi do prekida konvencije zbog “događaja koji mijenjaju svijet”.
“Zvjezdana” glumačka postava
JEDAN od Andersonovih ranijih filmova, “Tajkun iz Rushmorea” (1998.), donio mu je priznanje kritike i publike, a za film “Obitelj čudaka” (2001.) zaradio je nominaciju za Oscar za najbolji originalni scenarij. Redatelj Anderson između ostalog je poznat i po tome što često surađuje s istim glumcima u svojim filmovima, uključujući Billa Murraya, Owena Wilsona, Jasona Schwartzamana, Adriena Brodyja, Tildu Swinton i druge.
Tako se i u ovome filmu nalazi “zvjezdana” glumačka postava koju čine: Jason Schwartzman, Scarlett Johansson, Tom Hanks, Jeffrey Wright, Tilda Swinton, Bryan Cranston, Edward Norton, Adrien Brody, Liev Schreiber, Hope Davis, Stephen Park, Rupert Friend, Maya Hawke, Steve Carell, Matt Dillon, Hong Chau, Willem Dafoe, Margot Robbie, Tony Revolori, Jake Ryan i Jeff Goldblum.
Duboki interes za Eliju Kazana
POČETKOM lipnja redatelj Anderson se u razgovoru s novinarom Ericom Kohnom za Indie Wire osvrnuo na svoj novi film. Kako je tom prigodom istaknuto, redatelj često postavlja svoje filmove u prošlost, a filmom “Asteroid City” istražuje Ameriku 1950-ih godina, s posebnim zanimanjem za film i kazalište toga razdoblja.
Unatoč tome što Anderson nije bio živ u to vrijeme (rođen je 1969. godine), ima zanimanje za to specifično razdoblje. Otkriva kako je njegova strast prema tom razdoblju proizašla i dubokog interesa za Eliju Kazana, poznatog redatelja i scenarista, koji je bio ključna figura u postavljaju novih standarda u glumi.
Kazan je, s glumcima kao što su Marlon Brando, James Dean i Montgomery Clift, snažno utjecao na Andersona i njegove umjetničke ambicije, kao i na njegovoga kolegu Owena Wilsona, s kojim je provodio vrijeme još kao osamnaestogodišnjak.
S time su dakako povezane i filmske inovacije, veliki formati koji su ostali popularni i koje Anderson još koristi, pa i u novome filmu.
Lik donekle modeliran prema ikoni Marilyn Monroe
U RAZGOVORU su se novinar i redatelj dotaknuli i njegova pristupa radu s glumcima. Naime, kako je Anderson pojasnio, s obzirom na glumački izričaj i potrebnu glumačku emociju, važno mu je imati suradnike koji se potpuno predaju ulogama i koji vjeruju u projekt.
Također, osvrnuli su se i na temu slavnih osoba te pitanje kako sam redatelj percipira njihovu ranjivost i njihove unutarnje izazove s kojima se suočavaju. U tom su kontekstu spomenuli i glumicu Scarlett Johansson, koja u filmu “Asteroid City” igra lik koji je donekle modeliran prema ikoni Marilyn Monroe.
ŠTO SE TIČE redateljeve suradnje s Tomom Hanksom, Anderson se osvrnuo na svoje iskustvo suradnje s poznatim glumcem te važnosti njegove uloge za sam film. Uz to, Anderson spominje i suradnju s Netflixom na projektu “The Wonderful Story of Henry Sugar” te raspravlja o izazovima na radu na adaptaciji za streaming platformu.
NA REDATELJEV je rad, otkriva, nedvojbeno utjecao i život u Europi koji je obogatio ne samo njegovo životno iskustvo, već i njegov umjetnički rad. U tom smislu ističe važnost šire perspektive, jer sam život u drugoj sredini donosi nove određene spoznaje, poznanstva s ljudima iz različitih dijelova svijeta, što u konačnici može obogatiti i jest obogatilo i njegov redateljski rad.