Foto: Andreas Neumann
Bučni, sirovi, agresivni, žestoki i mračni...
povezane vijesti
Bučni, sirovi, agresivni, žestoki i mračni… Lista pridjeva vezanih uz osmi studijski album američke stoner rock atrakcije Queens of The Stone Age mogla bi biti i šira, ali emocionalne odrednice vezane uz pridjeve ostale bi slične.
Jer, »In Times New Roman…« brutalno je iskren i agresivan album kojim grupa – ponajprije pjevač, gitarist i tekstopisac Josh Homme – nastoji pobijediti ili bar umiriti neke od svojih demona koji su ga nemilosrdno napali tijekom nekoliko posljednjih godina.
Konretno, Hommea je itekako pogodila smrt bliskih prijatelja što su mu Taylor Hawkins (Foo Fighters), Mark Lanegan (QOTSA, Screaming Trees) i glumac Rio Hackfird (Trene) svakako bili. Uslijedio je potom i težak razvod od dotadašnje supruge Brody Dalle te ružna sudska bitka za skrbništvom nad njihove troje djece, a da sve skupa bude gore, Hommeu je dijagnosticiran i rak!
Joshua Homme, Foto: Andreas Neumann
Teški trenuci i puno crnila
Sve se to, uz pandemiju bolesti COVID-19 događalo tijekom posljednje tri godine i nedvojbeno je ostavilo traga na duši i psihi Hommea koji je govoreći o ovom albumu za NME rekao kako je »In Times New Roman…« album o prihvaćanju tih i takvih teških trenutaka. Naravno da se onda, s obzirom na teme, teško može očekivati ona ranija doza ironije, samoironije i humora tipična za desert rock ovog sastava.
Umjesto toga sad je puno više crnila, očaja, pesimizma i osjećaja izgubljenosti. No, kad je riječ o glazbenim okvirima, onda tu nekih bitnijih promjena nema, a to znači da Homme i ekipa isporučuju čvrsti i melodiozni stoner rock u kojem se povremeno osjećaju utjecaji hard i blues rocka te indie i alt rock pristupa, a sve zajedno vrlo je čvrsto i žestoko pa će se sigurno dopasti fanovima grupe.
»Negative Space« – novi video u režiji Liama LynchaKako piše NME, Queens of the Stone Age nastavlja se dokazivati kao »bend koji doseže vrhunac svoje moći«. Nakon nastupa na nekim od najposvećenijih festivalskih terena u Velikoj Britaniji i Europi, uključujući »službeno jedan od najgledanijih Glastonbury setova ikad gdje su Josh Homme i ekipa privukli brojnu publiku i oslobodili čistu kaotičnu radost« (Kerrang), QOTSA se vraća s najnovijom audiovizualnom odisejom iz svog aktualnog opusa koji je osvojio vrhove međunarodnih glazbenih ljestvica. Prošlog su tjedna tako predstavili videspot za pjesmu »Negative Space«. Kao i prethodno predstavljene videouratke s albuma »In Times New Roman…«, i spot za »Negative Space« je kreirao, režirao te se u njemu pojavljuje u glavnoj ulozi – Liam Lynch. – Prihvaćanje je usamljeno, neuredno i teško, pogotovo kada je to sve što je ostalo. Ovaj video se odvija između kraja i početka. To su očajne i izgubljene emocije poruke u boci koje su izbačene i puštene da lebde daleko, kaže Lynch. |
Teške teme, teške note
Svaku pjesmu, to im je već običaj, QOTSA započinju moćnim rifom, pa je takva i uvodna »Obscenery« koja nudi pesimističan pogled na suvremeno shvaćanje ljubavi da bi u »Paper Machete« u pitanje bila dovedena »istina« koju u suvremenom društvu formiraju mediji ne na temelju činjenica, već na temelju onoga što odgovara vlasnicima medija. Sličnu žestinu i kritiku, motiviranu nekim drugim pojedinostima, slušamo i u drugim pjesmama.
»Negative Space« kroz jake rifove i ponavljajući ritam koji drži kičmu pjesme govori o svemirskoj izgubljenosti u svijetu osjećaja, »Made to Parade« s uspješnom kombinacijom stoner i hard rock rocka kojima su dodani i elementi glam rocka govori o ropstvu u kojem većina ljudi nesvjesno živi ispunjavajući ciljeve korporacija i drugih gospodara ceremonije koji sve nas pretvaraju u osobe spremne za parade njihova bogaćenja.
Trunčice electro zvuka i dance beatove čujemo u isto tako mračnoj »Carnavoyeur« u kojoj je glavni lik mesožer, lešinar koji svako jutro ustaje s mišlju koga ubiti ili na čijem se lešu nahraniti. »What the Peephole Say«s punk udarima još je jedna himna samostalnosti, neovisnosti i važnosti vlastitog pogleda na svijet, osobnog pristupa i razmišljanja, a »Emotion Sickness«, uvodni singl s albuma, inspirirana je njegovom borbom za skrbništvo nad djecom sa bivšom suprugom Brody Dalle.
Uspješna igra riječima
Po mnogočemu vrhunac albuma je završna epska devet minuta duga »Straight Jacket Fitting« u kojoj se kroz mehanički ponavljajući manični ritam iznosi kritika suvremenog načina života. U ovoj se pjesmi spominje i naslov albuma uz poruku kako smo svi mi izgubljeni i usamljeni u vremenima novih Rimljana.
Uspješna igra riječima koja spaja najpopularniji i najkorišteniji font slova s vremenom u kojem živimo na inteligentan način iznosi opću poruku, ali istodobno prenosi i osobna Hommeova iskustva i spoznaje o tome kako, želiš li se suočiti sa svojim demonima i strahovima, moraš ih osloboditi.
U drugom dijelu pjesme grupa korisi moćne gudače te zalazi i u područje nježnih gitarističkih psihodeličnih područja što ne djeluje patetično, već se uklapa u refleksivni ton stihova ove ispovjedne lirike. U konačnici »In Times New Roman« dobar je, iskren i osjećajan album prezentiran kroz grubi i žestoki zvuk kakvog grupa nije imala od 2007. godine i mnogima dragog albuma »Era Vulgaris«.
Nastavak turnejeNakon što je »In Times New Roman…« postigao globalnu dominaciju — uključujući broj 1 u četiri zemlje, prva 3 mjesta u još šest i niz američkih broj 1 na ljestvicama prodaje albuma (Vinyl, Independent, Alternative, Digital, Rock i Hard Music) – članovi grupe Queens of the Stone Age prošlog su tjedna započeli opsežnu sjevernoameričku dionicu svoje turneje »The End Is Nero«. Uz nekoliko koncerata koji su već rasprodani, Joshua Homme, Troy Van Leeuwen, Dean Fertita, Michael Shuman i Jon Theodore nastavit će obilaziti svijet do kraja ove godine, pa će tako održati niz koncerata u Velikoj Britaniji. Prvi će je najavljen za 14. studenog u Manchesteru, a već sljedeći dan nastavljaju u londonskoj The O2 areni. |