Kontrola opskrbnog lanca

Talijanski modni divovi ulažu u talijanske dobavljače; tako štite svoj ugled

Hina

Revija Prada kolekcije u Španjolskoj / Reuters

Revija Prada kolekcije u Španjolskoj / Reuters

Luksuznim brendovima kontrola opskrbnog lanca postaje sve važnija jer jamči pravodobnu dostavu u trgovine i štiti njihov ugled od optužbi za spornu nabavu sirovina i loše uvjete rada

 Talijanske luksuzne modne grupe desetljećima su ljubomorno čuvale neovisnost, a sada udružuju snage kako bi zaštitile opskrbne lance, pojačano ulažući u domaće dobavljače, piše Reuters.


Luksuznim brendovima kontrola opskrbnog lanca postaje sve važnija jer jamči pravodobnu dostavu u trgovine i štiti njihov ugled od optužbi za spornu nabavu sirovina i loše uvjete rada.


Mnoštvo talijanskih specijaliziranih obrtničkih radionica i obiteljskih marki nudi bogat izbor većim tvrtkama koje imaju dovoljno kapitala i jačaju poslovne odnose ulaganjima.


Tako su talijanski modni divovi Prada  i Ermenegildo Zegna u lipnju kupili manjinski udio u tvrtki za proizvode od pletiva Luigi Fedeli e Figlio sa sjedištem u Monzi, nedaleko Milana.


Ta obiteljska tvrtka fokusirana je na kašmir i džempere, a osnovana je davne 1934. godine. Distribuira proizvode u 13 butika koji prodaju isključivo njihov brend i u oko 400 multibrand trgovina diljem svijeta.


Godine 2021. Prada i Zegna zajedno su uložili u tvrtku Filati Biagioli Modesto, stekavši većinski udio u dobavljaču specijaliziranom za proizvodnju kašmira i drugog luksuznog prediva.


“Uložili smo u Biagiolija kako bismo ponovno pokrenuli tvrtku koja se našla u krizi, dok smo u slučaju Fedelija pomogli tvrtki da raste”, rekao je za Reuters sedamdesetsedmogodišnji Patrizio Bertelli, vodeći dioničar i predsjednik Prada grupe.


“Talijanski brendovi predugo su željeli samostalno poslovati, a onda su shvatili da ne mogu uvijek sami i počeli su istraživati, tražiti prilike”, dodao je Bertelli.


Italija je dom tisuća malih proizvođača koji su zaslužni za 50-55 posto globalne proizvodnje luksuzne odjeće i kožne galanterije, izračunala je konzultantska kuća Bain.


“Biagioli i Fedeli dva su različita primjera brige o domaćoj proizvodnji ‘made in Italy’ i o potpori jačanju talijanskog opskrbnog lanca, bilo izravno ili neizravno”, rekao je Gildo Zegna, šestdesetsedmogodišnji predsjednik i izvršni direktor modnog brenda Ermenegildo Zegna.


“Bertelli i ja želimo sačuvati dragulje ‘made in Italy’ i zadržati znanje i iskustvo u Italiji”, dodao je Zegna.