Biljana Borzan / Foto Dubravka Petrić, Pixsell
Ukupna prodajna vrijednost donirane hrane u 2022. godini bez PDV-a iznosila je 4.927.166,11 eura, odnosno 37.123.733,05 kuna
povezane vijesti
U sklopu priprema za dodjelu priznanja “Najdonator” hrvatskim tvrtkama koje su prijavile najviše donirane hrane, objavljeni su podaci o ukupnim prijavljenim donacijama u prošloj, 2022. godini.
Prema podacima državnih tijela, ukupna prodajna vrijednost donirane hrane u 2022. godini bez PDV-a iznosila je 4.927.166,11 eura, odnosno 37.123.733,05 kuna!
Radi se o rekordnom iznosu donirane hrane u Hrvatskoj od pokretanja inicijative “Najdonator” 2018. godine te povećanju od 25% u odnosu na 2021. godinu.
– Ovo su podaci koji svakako vesele jer pokazuju kako i u kriznim vremenima poput ovih hrvatske tvrtke pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost u doniranju hrane.
Svjesna sam kako je jednom dijelu povećanja ovog iznosa pridonijela i inflacija, ali je ovoliki porast u odnosu na godinu prije definitivno razlog za zadovoljstvo, kazala je potpredsjednica eurosocijalista te organizatorica priznanja „Najdonator” Biljana Borzan.
Eurozastupnica Borzan i “Mreža hrane” su 2018. godine pokrenuli inicijativu „Najdonator” kako bi odali priznanje najvećim donatorima hrane među hrvatskim tvrtkama. Dosadašnji dobitnici godišnjeg priznanja su bili Konzum i Dukat među velikim, te Sana delikatese među malim i srednjim tvrtkama.
Šesta dodjela priznanja „Najdonator” održat će se ovu jesen u Europskom parlamentu nakon kontaktiranja svih donatora koji su Poreznoj upravi prijavili donacije, kako bi se utvrdilo tko se najviše iskazao u prošloj godini.
– Živimo u vremenu ekonomske krize potaknute ruskom agresijom na Ukrajinu te povećanih cijena zbog inflacije i uvođenja eura.
Upravo u takvim vremenima, kad se mnogim građanima u Hrvatskoj smanjila kupovna moć, a nekima je egzistencija dovedena i do samog ruba, društvena odgovornost onih koji imaju je još veća nego prije.
Stoga se zahvaljujem svima onima koji su donirali hranu i vjerujem kako će ovi podaci biti podstrek i nekim novim tvrtkama da se priključe našoj inicijativi, zaključila je Borzan.