LIKA DRIVE

Mladi u Lici učili kako brže i lakše do prijevoza. Temelj usluge je projekt MIMOSA

Marin Smolčić

Građani iz ruralnih područja županije, koja s Gradom Gospićem nisu kvalitetno povezana javnim prijevozom, naučili su danas kako koristiti „on-demand“ uslugu i naručiti prijevoz na zahtjev koji će im omogućiti pristup zdravstvenim i socijalnim uslugama



 


 


Iako je broj ljudi koji koriste digitalne tehnologije sve veći, još uvijek mnogi nemaju potrebne kompetencije za povećani  broj digitalnih rješenja koje pronalazimo. Digitalne vještine imaju sve važniju ulogu u našem svakodnevnom životu, a oni koji ne raspolažu potrebnim vještinama često se nađu odsječeni od brojnih društvenih aktivnosti.




Upravo je kroz projekt MIMOSA, u organizaciji Javne ustanove Razvojne agencije Ličko-senjske županije – LIRA, na području Ličko-senjske županije pokrenut cijeli niz aktivnosti kako bi se građane, mlađe i starije, opremilo potrebnim znanjima, alatima i vještinama kojima se mogu koristiti u doba digitalne transformacije. Građani iz ruralnih područja županije, koja s Gradom Gospićem nisu kvalitetno povezana javnim prijevozom, naučili su danas kako koristiti „on-demand“ uslugu i naručiti prijevoz na zahtjev koji će im omogućiti pristup zdravstvenim i socijalnim uslugama.


Riječ je o korištenju mobilne aplikacije „LIKA DRIVE“ kojom građani mogu jednostavno naručiti uslugu javnog prijevoza na zahtjev. Edukacije su održane za učenike srednjih škola, osobe starije životne dobi i pružatelje autoprijevozničkih usluga na području Ličko-senjske županije.


Dio aktivnosti, posebno osmišljenih kako bi doprijele do starijih osoba koje su u opasnosti od digitalne isključenosti, pružile su im informaciju o tome kako im digitalna rješenja mogu pomoći te im svakodnevni život učiniti lakšim i ugodnijim.


Tijekom ove radionice čulo se kako s druge strane digitalni svijet iznimno se brzo mijenja i ključno je osigurati da mladi ljudi budu osnaženi i digitalno osviješteni, čineći ih aktivnim građanima u društvu. Na taj način je drugi dio aktivnosti i edukacija bio usmjeren upravo na budućnost lokalne zajednice, a to su mladi. Kroz edukacije su osim korištenja aplikacije naučili kako pomagati i podučiti starije članove zajednice da koriste digitalna rješenja, naučili su više o odgovornom korištenju tehnologije i interneta.


Pružatelji usluga prijevoza kroz edukacije su naučili koristiti novi, inovativni i digitalni alat koji im olakšava pružanje usluga i na taj način njihovo poslovanje čini bržim i efikasnijim.


Ovakvim aktivnostima stvara se okruženje koje potiče cjeloživotno učenje, razvoj osobnih vještina te socijalna uključenost, s ciljem podizanja svijesti koje pomaže u širenju znanja o prednostima digitalizacije te nadahnjuje i motivira ljude da se digitalno obrazuju.


Strateški projekt MIMOSA (eng. Maritime and multimodal sustainable passenger transport solutions and services), sufinanciran je iz Programa prekogranične suradnje INTERREG V-A Italija – Hrvatska 2014. – 2020., a Javna ustanova Razvojna agencija Ličko-senjske županije – LIRA projektni je partner.


LIRA je radila na poboljšanju dostupnosti visoko kvalitetnih zdravstvenih i socijalnih usluga u centru županije, gradu Gospiću, za korisnike iz cijele županije, poboljšanjem prometnih modaliteta. Iz tog razloga se razvila mobilna aplikacija, bazirana na prometnom modelu, a koja će se moći koristiti kako bi se povezalo stanovništvo ruralnih, rijetko naseljenih područja  te kako bi im postale dostupnije usluge koje pruža glavni grad županije.