Projekt bi trebao biti isplativ tek nakon četvrte godine održavanja. Osim inicijalnih troškova, u planu je svake godine nadogradnja dekorativnog i programskog sadržaja, a sve s ciljem privlačenja posjetitelja, ali i promocijom samog lokaliteta održavanja, najavljujuje razvoj projekta Vedran Babić
Prvo izdanje Adventa na Gradini privuklo je više desetaka tisuća posjetitelja koji su od 9. prosinca do jučer u bajkovitom ambijentu Trsatskog kaštela uživali u božićnoj čaroliji dosad neviđenoj u Rijeci. Najveća božićna »kuglica« u Hrvatskoj visine pet metara na ulazu, 11 kilometara božićnih lampica, plašt na kuli od sto »kvadrata«, jaslice od 300 elemenata izrađene u Rimu, četrnaest prigodnih programa za sve generacije – samo je dio onoga što je u proteklih mjesec dana ostavilo bez daha brojne Riječane i njihove goste.
Prva trsatska božićna bajka je iza nas. Kilometri lampica bit će ugašeni do sljedećeg Adventa, a sada je vrijeme za sređivanje dojmova. Organizatori imaju mnogo razloga za zadovoljstvo: nova manifestacija u sklopu Rijeka Adventa pokazala se kao pun pogodak. Slaže se s time i Vedran Babić iz tvrtke Inspiro Lab koja organizira Advent na Gradini.
Neponovljiv događaj
Prvi Advent na Gradini je iza nas. Što kažete, jeste li zadovoljni odrađenim?
– Jesam, i to pogotovo činjenicom da smo sve ono što smo planirali zadnjih godinu dana, uspjeli pretočiti u stvarnost. Od same ideje i izrade pojedinih elemenata pa do postavljanja svih dekorativnih elemenata. Vjerujem da smo time, u božićno vrijeme darivanja, uspjeli pokloniti našim posjetiteljima lijepe trenutke provedene na Trsatskoj gradini.
Koliko je ljudi posjetilo Gradinu od 9. prosinca do 7. siječnja? Je li to manje ili više od onog što ste očekivali? Imate li podatak koliko je od toga bilo Riječana, a koliko drugih građana Hrvatske, odnosno stranaca?
– Gradinu je u navedenom razdoblju posjetilo više od 60.000 posjetitelja. S obzirom na uloženi trud, vjerovali smo da će Advent na Gradini biti dobro posjećen i zadovoljni smo posjetom, pogotovo ako se u obzir uzme čak 12 kišnih dana. Kod ovakvih projekata postoji tendencija rasta broja posjetitelja u narednim godinama održavanja i smatram da smo stvorili kvalitetnu platformu koju se isplati nadograđivati. Prema našim podacima, oko 10 posto posjetitelja je došlo izvan Rijeke. Taj se postotak povećavao kako je Advent odmicao što je pokazatelj da su posjetitelji i izvan naše regije ne samo dobili informaciju o održavanju, već i procijenili da se zbog Adventa na Gradini isplati doći na Trsat.
Možemo li se još jednom prisjetiti kakvi su se sve programi nudili, i što je bio najposjećeniji program Adventa?
– Programi su zamišljeni kako bi bili nadogradnja onog osnovnog sadržaja, a taj je svjetlosno oplemenjivanje prekrasnog lokaliteta Trsatske gradine i kao takvi su se odlično uklopili u zaista čarobnu atmosferu. Sveukupno je održano 14 programa, od scenskih i glazbenih nastupa, do druženja s Djedom Mrazom te uprizorenja živih jaslica. Lijepo je bilo vidjeti lica mališana koji su s nama dočekali Novu godinu u podne i onih starijih na »pravom« dočeku. Najposjećeniji dio programa je bilo prvo paljenje lampica uz neponovljiv doživljaj uzdaha nekoliko tisuća posjetitelja.
Pozitivna energija
Što biste vi osobno izdvojili kao najposebniji dio Adventa na Gradini?
– Dvije stvari, jedna su personalizirane dekoracije, a druga izrazito pozitivna energija ljudi uključenih u projekt koji su ugradili dio sebe u ovu priču i ovim im putem zahvaljujem na tome. Mogu biti zadovoljan činjenicom da smo Trsatsku gradinu uspjeli staviti u prvi plan i to kroz personalizirane dekoracije koje su sve samo ne »konfekcijske«. I trenutni europski dekorativni trend – kočiju i konja – uspjeli smo ispričati kroz našu priču upregnuvši kočijom našega zmaja – zaštitnika Trsatske gradine. U samo planiranje uloženo je mnogo vremena kako bi dekorativni elementi bili posebni kao što to Trsatska gradina uistinu i jest. Takav pristup iziskuje mnogo vremena i svaki trenutak oduševljenja posjetitelja kada uđu na Gradinu najveća nam je nagrada za utrošeno vrijeme.
Što se posjetiteljima najviše svidjelo? Kakvi su bili njihovi komentari?
– Mislim da se ljudima svidjela cjelokupna priča, odnosno atmosfera koja je vladala cijelo vrijeme održavanja Adventa. Od najveće božićne kuglice u Hrvatskoj, stiliziranog zmaja i kočije pa do Rimske kule zagrnute svjetlucavim plaštem, ledene spilje, jedinstvenih božićnih jaslica izrađivanih 25 dana, pa do svakog kutka Gradine koja je bila isprepletena s čak 11 kilometara lampica. Sve navedeno pridonijelo je jedinstvenom ugođaju i koliko god smo vjerovali u pozitivne reakcije posjetitelja, isto toliko smo svaki put bili iznova iznenađeni količinom pozitivnih komentara. Vjerujem da smo uspjeli stvoriti nečije lijepe uspomene.
Petogodišnji plan
Predstavljajući program rekli ste da je ovaj projekt koštao 850.000 kuna, od čega je 80.000 stiglo od Grada Rijeke. Koliko je projekt bio financijski isplativ?
– Projekt bi trebao biti isplativ nakon četvrte godine održavanja. Osim inicijalnih troškova ove godine, u planu je nadopuna dekorativnih elemenata kako bi se projekt razvijao i svake godine nudio nadogradnju dekorativnog i programskog sadržaja, a sve s ciljem privlačenja posjetitelja, ali i promocijom samog lokaliteta održavanja.
Jeste li pored Grada Rijeke imali i neke druge pokrovitelje?
– Osim Grada Rijeke bez kojega projekt ne bi bilo moguće realizirati niti u nešto skromnijem, a kamoli u ovako opsežnom obliku, ovaj zahtjevan projekt je od samog početka pratila i Turistička zajednica grada Rijeke. Od ostalih pokrovitelja našoj priči su se u prvoj godini priključili HEP i Coca Cola, a vjerujemo da će u sljedećim godinama biti lakše uspostaviti i neke nove suradnje.
U vašoj se organizaciji održava i Ljeto na Gradini. Pripremate li već program za ovu godinu?
– Ove će godine biti peta godina u našoj organizaciji. Platformu programskog sadržaja, kao i u protekle četiri godine, čini originalan konceptualno-tematski sadržaj. Zajednička nota tematskim programima, osim originalnosti, jest i ta što njihova tema nema jezičnih barijera i kao takvi su odličan turistički proizvod. Svaka od šest tematskim manifestacija bit će ove godine dodatno obogaćena uz tradicionalno otvaranje programa uz manifestaciju inspiriranu plamenom nekoliko tisuća svijeća. Osim tematskih manifestacija, očekuju nas i brojni zanimljivi sadržaji, koncertni i scenski nastupi, ali tom dijelu ćemo se više posvetiti sada kada smo ugasili božićne lampice.
Planirate li već sljedeći Advent na Gradini? Što bismo mogli novog očekivati?
– Plan Adventa na Gradini napravljen je za prvih pet godina održavanja i vjerujem da ćemo ga uspjeti i ostvariti onako kako smo planirali iako nam peta godina održavanja donosi nešto zaista spektakularno i dosad neviđeno na ovim prostorima. Za 2018. godinu planiramo nadograditi sadržaj unutar Gradine, ali i izvan zidina i to u nešto drugačijem tonu nego što je to bilo unutar same Gradine.
Razmišljate li možda i o nekim manifestacijama i u drugim dijelovima godine, možda uoči Uskrsa?
– Razmišljamo i vjerujem da će, kada dođe pravi trenutak za organizaciju tih programa, posjetitelji zaista imati dobar razlog ponovo doći na Trsatsku gradinu i uživati u onome što smo za