Mak Vejzović, Julijana Matanović i Zoran Maljković
Sjećanje na slikara i grafičara Fadila Vejzovića
povezane vijesti
Prazno platno, simbol praznine koja je ostala u ateljeu nakon odlaska čuvenog slikara i grafičara Fadila Vejzovića, bilo je inspiracija za stvaranje izuzetnih fotografija nastalih objektivom Maka Vejzovića.
Kroz devet autorskih fotografija poznati akademski snimatelj i direktor fotografije uspio je prenijeti dušu i atmosferu tog intimnog prostora stvaranja njegova oca i tako pronašao svoj način suočavanja s gubitkom prenoseći osjećaje i uspomene kroz fotografsko stvaralaštvo.
Umjetnički projekt i izložba pod nazivom »Atelijer«, koja otkriva duboku emotivnu vezu Maka Vejzovića s očevim ateljeom nakon njegove smrti, otvorena je u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u centru Zagreba.
»Atelijer skriva tri najvažnije slike koje je Fadil ikada napravio, jer je na tim slikama ono što je njemu bilo najvažnije u životu – a to su portreti Majde, Enesa i Maka Vejzovića.
I te su slike stajale uvijek kraj ulaznih vrata kako bi bile prvo što vidi kada uđe u svoj atelje i zadnje kada izlazi iz njega. I mislim da je upravo Makova izložba ta četvrta slika i portret koji Fadil nikada nije napravio – autoportret.
Fadilova prisutnost na ovim fotografijama je evidentna. I zato četvrtu najvažniju sliku nije naslikao Fadil, nego ju je fotografirao Mak«, rekao je Zoran Maljković, jedan od najuspješnijih književnih urednika i dugogodišnji prijatelj i bliski suradnik obitelji Vejzović.
»Ovdje se u svakoj fotografiji vidi sinovljeva ljubav prema umjetnosti i ocu. Pa se ja na kraju pitam čiji li je?«, zaključila je Julijana Matanović.
Na otvorenju izložbe okupili su se brojni ljubitelji umjetnosti, kolege, prijatelji i obitelj Maka Vejzovića, a među njima su bili Bojana Gregorić Vejzović, Nevena Rendeli Vejzović, Sanja Pilić, Mirna Medaković Stepinac, Mate Janković, Vinko Filipić i drugi.