Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 11° 4
Sutra: 11° 11° 4
8. prosinca 2019.
Direktor '3. maja' pred županijskim GSV-om

RANJIVI ŠKVER Kučan: Počela je teža dionica u kojoj hvatamo zadane rokove

Edi Kučan govorio je o stanju u »3. maju« članovima županijskog GSV-a / Snimio Sergej DRECHSLER
Edi Kučan govorio je o stanju u »3. maju« članovima županijskog GSV-a / Snimio Sergej DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 6. studeni 2019. u 22:19 2019-11-06T22:19:29+01:00

Istovremeno se moraju stvarati pretpostavke za dugoročnu opstojnost »3. maja«, kazao je jučer i direktor Hrvatske brodogradnje-Jadranbrod, Siniša Ostojić, kako bi se iz faze vjerovanja u potencijal »3. maja« prešlo se u fazu djelovanja

RIJEKA  Od 749 zaposlenih u »3. maju«, njih oko 200 još je kod svojih kuća, »na čekanju« jer se u brodogradilištu nemaju čime zaposliti. Sve bi bilo drukčije da je tanker »Santiago« dotegljen, no kao što je poznato trećemajsku novogradnju ne puštaju iz Pule dok riječki škver ne podmiri račune koje im je stečajni upravitelj Uljanik brodogradilišta ispostavio za trošak veza i skladištenja pripadajuće opreme za taj brod, u iznosu nešto većem od milijun kuna.

Tu je i konstantna opasnost da netko opet ne blokira račun, kao što se to prije petnaestak dana dogodilo sa Ćosićpromexom, koji je zbog vlastitih dugovanja pokušao ovršiti račun riječkog škvera, ali je u tome spriječen. Međutim, zbog ovrhe tog kooperanta svi procesi plaćanja na više su dana bili zamrznuti, a riječko brodogradilište ne može si više priuštiti ni dana praznog hoda.

Polaganje kobilice

Sve su to problemi o kojima je danas pred članovima županijskog Gospodarsko-socijalnog vijeća govorio direktor »3. maja« Edi Kučan, najavivši kako su veliki izgledi da na trećemajski navoz do travnja iduće godine bude položena kobilica za jedan potpuno novi brod.

O čemu je riječ i s kojim se to brodovlasnikom vode takvi pregovori koji su očito u ozbiljnoj fazi, čim je to tako obznanio, Kučan zasad nije htio reći ni riječ više.

Riječko brodogradilište, naime, opet je bila tema ovog tijela s obzirom na to da je još uvijek u vrlo ranjivoj poziciji. Tako je sa sjednice županijskog GSV-a još jednom upućena zahvala Vladi, resornim ministarstvima gospodarstva, financija, pravosuđa, pomorstva, prometa i veza, pa i premijeru Plenkoviću osobno na tome što su prepoznali značaj koji »3. maj« i njegova proizvodnja ima za ovu regiju te što su podržali model spasa riječkih navoza, ali je isto tako vrlo jasno apostrofirano da je tek sada počela ona teža dionica puta u kojoj se moraju hvatati zadani rokovi za završetak triju brodova, a istovremeno stvarati pretpostavke za dugoročnu opstojnost »3. maja«.

Ili, kako je to danas zgodno kazao direktor Hrvatske brodogradnje-Jadranbrod, Siniša Ostojić, iz faze vjerovanja u potencijal »3. maja« prešlo se u fazu djelovanja.

Dugoročni opstanak

To bi, između ostalog, značilo da se, primjerice, ne bi smjele događati situacije da se s realizacijom kredita kasni punih mjesec dana u odnosu na zacrtani plan.

Robert Blažinović, načelnik Sektora za industriju u Ministarstvu gospodarstva naglasio je da se u Vladi razrađuje model koji će osigurati dugoročan opstanak »3. maja« unutar pravila EU-a, ali i odredbe Stečajnog zakona pod koji je potpala praktički cijela bivša Uljanik grupa, osim »3. maja« i još jednog manjeg povezanog društva.

Potvrdio je da bi se u petak u Ministarstvu gospodarstva trebao održati sastanak na koji su, uz upravu »3. maja«, pozvani i stečajni upravitelji iz ključnih Uljanikovih društava u vezi s problemom međusobnih potraživanja i njihove naplate u stečajnim postupcima.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.