Autotrolej u minusu od 7,7 milijuna kuna. Hoće li nam poskupiti karte i kresati linije?

Vezano
-
- Članci
- video Autotrolej u očaju učenicima Pomorske škole: "Nemojte više, uništili ste nam već četvrti bus"
- video Policija se oglasila o vandalizmu učenika Pomorske škole. Evo kako su zapalili autobus
- Vozni park Autotroleja sve problematičniji, ali gradovi i općine ne namjeravaju uskočiti novcem za obnovu
Pali su prihodi od komercijalnih vožnji, ali i prodaje karata, uz rast cijena goriva i maziva te troškova održavanja zbog starog i istrošenog voznog parka. Rasle su i kamate na kredite, objašnjavaju
RIJEKA Riječki javni gradski prijevoznik Autotrolej prošlu je godinu završio s ozbiljnim gubicima, koji se, kako neslužbeno saznajemo, s obzirom na to da još nema službenih podataka za cijelu prošlu godinu, procjenjuju na iznos koji bi mogao premašivati deset milijuna kuna.
Za sad je iz ureda direktora Alberta Kontuša, na naš upit premašuje li gubitak devet milijuna kuna, potvrđeno da je gubitak na dan 30. rujna prošle godine iznosio 7,7 milijuna kuna. Iako je u istom odgovoru navedeno da je gubitak manji od devet milijuna, ostaje nejasno odnosi li se taj odgovor na cijelu prošlu godinu ili samo na navedenih prvih devet mjeseci.
Zbog gubitaka je u pripremi izvanredni plan poslovanja kojim će vjerojatno biti smanjen broj polazaka na pojedinim linijama, a moguće i zatražene veće subvencije gradova i općina na čijem području Autotrolej obavlja uslugu javnog prijevoza, no iz ureda direktora nam je potvrđeno da povećanja cijena voznih karata neće biti.
Smanjen prijevoz
Na pitanje kako je gubitak nastao, iz Autotroleja odgovaraju kako su u prošloj godini ostvarili više od šest milijuna i 756 tisuća kilometara u javnom prijevozu, što je u skladu s planom poslovanja i Ugovorom o pružanju usluge javnog prijevoza, no došlo je do značajnog pada u dijelu komercijalnog prijevoza, kao i do pada prodaje putnih karata, uz istodobno povećanje cijena goriva i održavanja autobusa.
Zanimalo nas je i hoće li gubici u poslovanju negativno utjecati na ambiciozan plan nabave novih vozila, prema kojemu bi Autotrolej, uz izdašne subvencije EU-a i resornog ministarstva trebao nabaviti čak 54 nova vozila tijekom ove i iduće godine, što bi uvelike, prema prijašnjim izjavama direktora Kontuša, trebalo smanjiti troškove održavanja.
– Proučili smo pravila za financiranje iz sredstava EU fondova. S obzirom na vrijednost imovine društva i na spomenuti ugovor o obavljanju usluga javnog prijevoza, Autotrolej udovoljava svim kriterijima da bi pristupio natječajima te vrste – stoji u odgovoru.
– Kod ugovorenog (komercijalnog) prijevoza ostvareno je 512.00 kilometara što je za 16 posto manje u odnosu na 2017. godinu te za 22 posto manje od plana. Do smanjenja je došlo zbog nedostatka raspoloživih vozača za obavljanje djelatnosti. U 2018. godini došlo je do smanjenja broja korisnika, broj prodanih pokaznih karata je 230.000, dok je broj pojedinačnih karata 1.710.000 što je za 7 posto, odnosno 3 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2017. godine – stoji u odgovoru.
Uzroci nastalog gubitka, nastavlja se, nalaze se u iznesenim naturalnim pokazateljima, iz kojih je vidljivo da je opseg usluge ostao isti, uz pad broja korisnika. Zabilježen je pad prihoda od prodaje u iznosu od 2,4 milijuna kuna.
– U 2018. godini je došlo do porasta prosječne cijene energenata od 12,5 posto, zbog čega je trošak goriva i maziva porastao za 2,65 milijuna kuna. Troškovi nabavke rezervnih dijelova su porasli za 1,65 milijuna kuna, u odnosu na prethodnu godinu, s obzirom na već spomenuti problem održavanja starog i istrošenog voznog parka. Financijski rashodi (kamate na kredite) su porasli za gotovo 300.000 kuna. To su glavni razlozi nastanka gubitka u poslovanju obavljanjem temeljne djelatnosti društva – stoji u odgovoru direktora Autotroleja.
Zanimalo nas je i kako će nastali gubitak biti pokriven, posebice hoće li mjere za sanaciju gubitaka uključivati smanjenje standarda javnog prijevoza, odnosno smanjenje broja polazaka autobusa, kao i hoće li poskupjeti vozne karte.
Financijske uštede
– Već smo započeli s pripremom. Analizirat će se svi ugovori i svi poslovni procesi kako bi se definirale mjere kojima će se stabilizirati financijsko i operativno stanje u društvu. Prije svega će se tražiti racionalizacija kojom bi se ostvarilo smanjenje troškova i financijske uštede, ali moramo voditi računa o propisima i standardima, a posebno o sigurnosti naših korisnika.
U Autotroleju je već poduzet niz mjera za optimizaciju poslovanja, kako smo već pisali, posebno na području održavanja voznog parka, koje je dijelom iz gradske tvrtke Rijeka Plus vraćeno pod okrilje samog Autotroleja. Što se tiče nedostatka vozača,
u pripremi je program prekvalifikacije u suradnji sa Zavodom za zapošljavanje jer na tržištu rada nezaposlenih vozača gotovo da i nema. Sindikalisti u Autotroleju već su istaknuli da je jedina prava mjera koja bi mogla privući nove radnike povećanje plaća i poboljšanje uvjeta rada.
Naše poslovanje se temelji na Ugovoru o obavljanju usluga javnog prijevoza građana grada Rijeke i 12 jedinica lokalne samouprave, koji su ujedno u velikoj mjeri i naši vlasnici. U slučaju da ne ostvarimo potrebni financijski efekt politikom ušteda, razmotrit će se, zajedno s našim suvlasnicima, i sve druge mogućnosti, uključujući i spomenuto smanjenje broja polazaka i povećanje subvencioniranja od strane vlasnika, jedinica lokalne samouprave. Povećanja cijena za građane neće biti – stoji u odgovoru direktora Autotroleja.
U nedavnim odgovorima koje su gradonačelnici i načelnici Rijeke, Opatije, Bakra i Viškova poslali na naš upit o eventualnom povećanju subvencija Autotroleja redom su odgovorili kako smatraju da je iznos subvencija dovoljan te da za sad ne razmatraju mogućnost povećanja, pa treba vidjeti hoće li, nakon provođenja najavljenih mjera štednje u Autotroleju, biti spremni povećati iznose subvencija.
O problemima s održavanjem autobusa Novi list je već pisao, kao i o kroničnom nedostatku vozača, a jedno i drugo je, sada se pokazuje, imalo ozbiljan negativan utjecaj na financijsko poslovanje Autotroleja.
Iz kategorije: Rijeka
Pogledaj sve-
Pripreme u punom jeku
Kastav traži ugostitelja za "Maškarani centar"
-
Strukovna zanimanja u deficitu
LISTA, NAŽALOST, SVE DUŽA Tržište rada u PGŽ vapi za zidarima, vodoinstalaterima, stolarima...
-
Odlazak kolege i prijatelja
foto Komemoracija za Vinka Peršića: Nije bilo te sile koja bi njega zaustavila
-
počivao u miru
foto Pokopan fra Emanuel Hoško: Posljednji ispraćaj trsatskog franjevca koji je zadužio Rijeku
-
Odgoda za odgodom
NE IDE, PA NE IDE Srednjovjekovni obrambeni zid još nije vraćen na Klobučarićev trg. Kad će?
-
Bruno Kukuljan
GROBNIŠĆINA TUGUJE Umro je barba Bruno, legendarni mlinar Gašparovog malina u Martinovom selu

- TKO DIJETE IŠTA PITA? Sin Severine K. u raljama suludog reality showa
- Krunoslav Kapetanović: Počeo sam u skladištu hrane u Viškovu. Ovo je moj put do uspjeha
- ANKETA Grabar Kitarović, Milanović ili Škoro? Pitamo vas kako biste glasovali u drugom krugu izbora
- Večeras Bijela noć na Kukuljanovu: Mišković će otkriti planove za iduću godinu
- Šestorica završila u istražnom zatvoru zbog dilanja droge u Rijeci
- Ova tri horoskopska znaka pratit će velika sreća u 2020. godini
- Hrvatska ima 18.000 pomoraca i čak 70 posto časnika, koji su među najboljima na svijetu
- VIDEO Bizarni bikini koji ništa ne ostavlja mašti: Glavni materijal je - izolir traka
- Volite ljuto? Evo kako napraviti savršeni chilli con carne prema receptu Gordona Ramsaya
- Na izbore 22. prosinca ide jedanaest kandidata. Za koga ćete glasovati u prvom krugu?
- 'Kad sam otvorio 1989. svi su trčali u sex shop. Sad gledaju lijevo, desno i ima li koga na ulici'
- Teška prometna nesreća na riječkoj zaobilaznici
- Brzinske fritule s jogurtom za najljepša blagdanska uživanja
- Uznemirujuće snimke iz Rijeke: ''Jednom sam pozvao policiju, ali narkomani su i dalje nastavili ondje sjediti'
- Obersnel prijavio torcidaše policiji zbog odvratnog vrijeđanja Rijeke i Riječana
- Žurnal: Studente iz Nigerije hrvatska policija zamijenila za migrante i protjerala ih u BiH
- Riječki pedijatrijski kardiolog Neven Čače dobio nagradu za najzapaženije stručno ostvarenje u 2019.
- KONAČNO ODLUKA Horvatinčiću potvrđena presuda od četiri godine i 10 mjeseci zatvora!
- Predsjednica predlaže šefovima Podravke da počnu proizvoditi "Čokolindu": 'Neka mi se smiju koliko žele'
- U Velikoj Gorici uklonili snjegoviće jer su vrijeđali osjećaje katolika, objašnjenje je genijalno
- Riječani u znak solidarnosti s beskućnicima noćili pod vedrim nebom. Među njima - glumci, sportaši, znanstvenici...
- Obersnel prijavio torcidaše policiji zbog odvratnog vrijeđanja Rijeke i Riječana
- Riječki pedijatrijski kardiolog Neven Čače dobio nagradu za najzapaženije stručno ostvarenje u 2019.
- Predsjednica predlaže šefovima Podravke da počnu proizvoditi "Čokolindu": 'Neka mi se smiju koliko žele'
- NISI SAMA - IDEŠ S NAMA! Kampanja za prijevoz žena na kemoterapiju: Kupite odjeću koju je dizajnirao Juraj Zigman
- Riječani večeras spavaju kao beskućnici: 'Pretvorimo prazne poslovne prostore u prihvatilišta'
- 'Dirnite u leglo politike i prva reakcija je: vi ste neprijatelj Hrvatske. Zato nam mladi i odlaze'
- Riječani u znak solidarnosti s beskućnicima noćili pod vedrim nebom. Među njima - glumci, sportaši, znanstvenici...
- Pretraži članke
Prelazak na DVBT-T2 signal ne znači da morate kupovati novi televizor ili prijemnik