Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
28. siječnja 2020.
U posjeti Željku Vrhovskom

foto 'Kad sam otvorio 1989. svi su trčali u sex shop. Sad gledaju lijevo, desno i ima li koga na ulici'

Foto Darko Jelinek
Foto Darko Jelinek
Autor:
Objavljeno: 4. prosinac 2019. u 8:01 2019-12-04T08:01:09+01:00

Mladost ulazi lakše, oni ionako sve prije na internetu vide, ali srednja generacija još uvijek se osvrće da vide vidi li ih tko. I nas je, priznajemo, kao pripadnike srednje generacije u shop dovukla, ha, politika

Ava Karabatić! Otkad su se javili svi koji bi rado preselili na Pantovčak, a poglavito otkad je krenulo prikupljanje potpisa nužnih za kandidaturu na predsjedničkim izborima, Ava Karabatić je 'lovina' koji snuju urednici svih vrsta.

Ulovi Avu, mantra je koja im ne silazi s usana, što je, ako ćemo pravo, i logično pogotovo u ovo današnje doba. Samo, ne da se Ava. Na desetke se broje telefonski razgovori nižepotpisanog s potencijalnom kandidatkinjom koji su završavali ovako: "Možemo li se čut' za dva sata?". Ma može! Ali, za dva sata bi samo muk. A kad je tako onda je lako shvatiti veselje novinarsko kad je prošli ponedjeljak Ava obavijestila narod da će potpise za kandidaturu prikupljati i u sex shopu Pigalle! Bio je to zov i žešći od sirenskog!

- Dobra večer! - velimo.

- Dobra večer! - odgovara čovjek.

- Ima li Ave!? - pitamo.

- E nema! - reče nam onaj za kojeg u prvi mah i nismo znali tko je.

Potpis za Avu

No, nebo je milostivo. Nema Ave, ali ima Željka Vrhovskog, vlasnika sex shopa Pigalle smještenog u strogom centru metropole i to već 30 godina!

- Pa to je nama priča - velimo Vrhovskom.

- Samo vi dođite - na to će on.

I došli mi, dan dva kasnije, ako ništa da provjerimo kako Avi kampanja ide. U shopu tako, između silnih vibratora, sexi rublja, seksualnih pomagala i ostalih čudesa od kojih se najdelikatniji dijelovi ljudskog tijela osjećaju bolje, i običan stol. Na njemu ona knjižica s rubrikama koje je nužno ispuniti da bi potpis za kandidaturu bio valjan. Poviše knjižice plakat s likom Ave Karabatić s jasnom porukom pisanom što malim, što velikim slovima: "Pet godina nije puno vremena, ali obećajem "SVE ĆU VAS ZADOVOLJIT!" Velimo Vrhovskom kako možda ni svratili ne bi da Ava nije baš tu odlučila prikupljati potpise. "Ne bi ni ja", smije se Vrhovski.

- Ava zvala jednu večer, kaže da bi bila to fora i meni i njoj. Reko, može! Nema problema! Dogovoreno. Poslala mi je materijale, ja ih stavio, ljudi dolaze, potpisuju se i to većinom mladi ljudi. I većinom žene - krene Vrhovski.

Foto Darko Jelinek

Žene!? Treba li nas to iznenaditi!?

- Mislim da bi trebalo. Pitao sam ih zašto. A one će: "Samo da se nešto promijeni."

- Makar krenuli od podruma - na to ćemo 'duhovito' aludirajući na to da se do shop dolazi tako što se praktički u podrumsku prostoriju silazi.

- Pa kuća se uvijek gradi odozdo - na to će, s pravom, Vrhovski.

Alibi za ulaz

Potpisalo za Avu do našeg posjeta njih 25. Bez oću neću, kaže Vrhovski, došli i potpisali. Mudro je Ava birala gdje će potpise sakupljati. Jer, oni koji su došli očito su došli ne bi li spojili ugodno s korisnim.

- Možda im je to bio i alibi da prvi put uđu u sex shop - kaže Vrhovski.

Ostavlja malo to u čudu, to da nam još uvijek treba alibi za ući u sex shop, nakon svih ovih godina, revolucija.

Foto Darko Jelinek

- Imam osjećaj da nam sve više treba alibi. Kad sam otvorio 1989. godine svi su trčali u sex shop. Sad gledaju lijevo desno ima li koga - kazuje Vrhvoski.

Doduše, istina je i to da je njegov dućan mrvu, kako kaže, intimno pozicioniran, da nema izloga, agresivnih reklama s ulice, taman da se dade kazati "evo bio sam na kavi kod prijatelja". Mladost ulazi lakše, oni ionako sve prije na internetu vide, ali srednja generacija još uvijek se osvrće da vide vidi li ih tko. I nas je, priznajemo, kao pripadnike srednje generacije u shop dovukla, ha, politika. Ma da amater i ovlaš samo baci pogled po asortimanu vidjet će da se u ovih 30 godina svašta tu promijenilo, dogodilo. Asortiman otišao naprijed, a ljudi se i dalje nećkaju je li im ući!?

- Mentalitet se jako sporo mijenja kod nas - na to će Vrhovski.

Ono što se brzo mijenja i što se uvelike promijenilo jest - tehnika! Promijenilo se sve, kaže Vrhovski, do neprepoznatljivosti. Vratit ćemo se, dakako, tehnološkom napretku, ma prvo bi valjalo čuti kako je bilo na početku, prije 30 godina, za socijalizma još otvoriti sex shop.

- Valjda je socijalizam tad pustio što god hoćeš, samo da ostane socijalizam. Ja sam se našao u tom nekom prostoru, otvorio i bilo je super - priznaje Vrhovski.

Komad tri kune

Tri shopa su se tad u Zagrebu otvorila, da bi sve nakon početna zanosa malo stagniralo, a onda se nakon pet šest godina otvorilo shopova još. Slutimo da su pioniri bili oni koji su i za socijalizma nešto svijeta vidjeli. I jest, putovao je Vrhovski kao student, vidio, proučavao, pa pomislio što ne bi i on takvo što otvorio. Tu su negdje i ona najbolja vremena što se posla tiče. Jednostavno je tržište bilo veće, 20 milijuna kupaca veliko. Pitamo Vrhovskog sjeća li se što mu je najbolje išlo. Smije se, umalo nas odvede priča put klasika, put umjetnih spolovila, ma brojke su ipak brojke.

- Brojčano najbolje i dan danas idu prezervativi. Zaista imamo najkvalitetnije, najjeftinije prezervative London. Tri kune komad - ističe Vrhovski.

Foto Darko Jelinek

- Tri kune. Pa žvakaće gume koštaju...

- Pet! Sve pet, samo prezervativ tri! - marketinški poentira Vrhovski.

Nego Hrvati. Jesmo li slobodni k'o ptice, ili smo konzervativni i vjerni onoj nakaradnoj "svatko može raditi što hoće ali u svoja četiri zida"!?

- Ubit će nas ta četiri zida. Dođe tako čovjek, gleda, kupuje, kad eto mu i prijatelj navrati. "Što ti ovdje radiš!?", kaže jedan. A ovaj njemu na to: "A ti!?" I to je kraj - ilustrativno će Vrhovski.

Usmena preporuka

U Zagrebu je ovaj čas jedno 15 tvrtki koji se ovom poslom bave, bilo da imaju shop, bilo da to čine preko interneta. Internet je, priznaje, konkurencija. Iz Kine se da nabaviti roba za par eura, ali razlika je to je li roba kontrolirana, ili nekontrolirana. Shop daje sigurnost. Ima ovaj posao probleme i pravilnosti baš kao i svaka druga trgovina. To hoće reći da je najbolja reklama ona usmena preporuka.

- Preporuka od usta do usta je najbolja. Ali i sama atmosfera je ovdje takva da je sve domaćinski - ističe Vrhovski.

Istina je to. Domaćinski i zato što je gazda renesansni čovjek, inženjer informatike, slikar, fotograf, trubač... Ako i uđe čovjek s mrvu nelagode začas Vrhovski to razbija razgovorom, šalom, savjetom. Bilo je anegdota svakojakih, dobrih mahom, a ono malo problematičnog u čas se rješava. Pa kad klinci dođu u nadi da će Avu naći, uredno ih se opravi jer nema tu mjesta nikom mlađem od 18 godina. I da, žene navraćaju češće od muškaraca.

- U početku je bilo obrnuto. Cure danas više ulaze i slobodnije su - ističe Vrhovski.

Zašto!? Možda i zato, kaže, jer su realnije i ne zanose se nerealnim duljinama, širinama, oblicima, radnjama. A koliko poslu, koliko industriji seksa čini loše ili dobro politika, recimo puste inicijative kojih smo se nagledali zadnjih godina. Politika generalno ima utjecaja na sve pa i industriju seksa, kaže Vrhovski. Samo, ističe on drugi problem, to što nas je, kako kaže, previše kojima iznad glave stalno lebdi pitanje i dilemu - "što ako".

Foto Darko Jelinek

- Malo je onih koji će reći 'ja to želim', 'ja to mogu', 'ja to znam'. Takvi su neodlučni u svim stvarima, ne samo u seksu. Nismo mi slobodni Amerikanci, slobodni Nijemci, nismo oslobođeni. Još smo pod nekom stegom - smatra Vrhovski.

- A hoćemo li se osloboditi ikad? - pitamo.

- Teško. Premali smo - na to će Vrhovski.

Hrvatski proizvod

Zato je sve više turista koji navraćaju. Prvo pitaju ima li gdje partner/ica za provod, pa im Vrhovski kaže da toga u nas nema. A onda kupe što kupe, zamotaju i nose. Šteta je jedino što nikakvog tzv. suvenirskog asortimana nema. Ima tek jedan hrvatski proizvod, tabure za vođenje ljubavi. Radi ga čovjek iz Krapine, ali je prevelik da ga se kao suvenir kupuje. Nitko nikad nije ni ponudio sex igračku a da se vidi da je uspomena iz Zagreba, Hrvatske.

- Nismo mi metropola, što se toga tiče, mi smo metar na pola - šali se Vrhovski.

Ima, međutim prodaja ovog asortimana svojih zakonitosti. Filmovi, ali ne oni za odrasle, već serije tipa "Sex i grad" čine prodaji dobro.

- Serije povuku ljude. Kad su u seriji "Sex i grad" bili Rabbit vibratori, bio je to dobar marketing. U ta dva, tri tjedna pojave se ljudi i traže baš taj proizvod koji su vidjeli na malim ekranima. Što više serija, to bolje. Kad pada kiša, manji je promet, kad je sunce, veći promet. Kad je zima manji je promet, kad je sunce veći. Osim kad su praznici. Onda je obrnuto - priča Vrhovski.

- Pa vi ste nalik poljoprivredi, sve ovisi o vremenskim prilikama - primjećujemo.

- Ovisi sve o onom gore - na to će Vrhovski.

Pave je Pave

A bit' će da je taj gore makar dijelom kriv što se cijela linija moderno dizajniranih vibratora zove onako kako je autoru nadimak - Pave. Doduše na valja staviti apostrof, da zvuči francuski, ali Pave je Pave.

Foto Darko Jelinek

- Valjda su se ugledali na vas Pave - smije se Vrhovski.

- Ne znam ja da sam išta imao s Dianom, Liz ili Grace - pravda se Pave.

U isti čas tu plaši i oduševljava ne samo da je nadimak na kakvom proizvodu, već i mogućnost tih malenih naprava da sedam programa rada imaju, više nego recimo veš mašina. A može i modernije!

- 4G, 5G, mi smo već u tome odavno - priče Vrhovski.

I dakako, tehnologija košta. Jedan Pave vrijedi i par stotina kuna. Čudesa s 30 programa i više. A ako vam je želja zlatom optočen vibrator, platit ćete to zadovoljstvo 4700 kuna.

- Ali, šta da se programi pošemere!? Struja je to - oprezu naučeni pitamo.

- Kamo sreće! Nema boljeg od iznenađenja - na to će Vrhovski.

Sedam programa, 30 programa, a bit će da prosječan čovjek zna i koristi za dva, tri.

- Pa nismo mi na HRT-u, mi smo u Pigalleu! - smije se Vrhovski.

Pod ručnom

Nego, Ava. Kakva joj je budućnost? Hoće li uspjeti prikupiti išta potpisa? Što god napravila, dobro je napravila, slažemo se. A što se budućnosti sex shopova tiče, a onda i onih sloboda za koje Vrhovski ne dvoji da ih tek moramo osvojiti, još smo mi, smatra, daleko od bijeloga svijeta.

- Kod nas je problem egzistencijalni, mi prvo moramo osigurati kruha, a igara ako bude. Nema kod nas, za većinu nas, kruha i igra. Mi smo u nekoj sredini gdje pokušavamo biti glavom iznad vode - smatra Vrhovski.

Fali nama, slažemo se, neki zdravi srednji sloj da bi nam seksualna industrija bila življa, a da bi i sami bili zadovoljniji. Ovako, kaže Vrhovski, oprez je prije svega na snazi.

- I zato ima čovjek ručnu kad ide u Pigalle i dobro razmisli hoće li ostaviti tri kune za prezervativ, ili 249 kuna za vibrator. A to je razlika - zaključuje Vrhovski.

A opet, tri po tri, i tako evo 30 godina. Zbog kvalitete je to, ne dvoji Vrhovski, a to i jest ono najvažnije što god prodavali. Još nitko, ističe, nije kupljeno vratio. Tu je sve prodano našlo svog sretnog korisnika. Jedino što mi Avu našli nismo. Ali, priča je tu. I kad sve dođe kraju, i kad dobijemo novog suverena, bit će Ava jedina koja će se moći pohvaliti da je podršku našla gdje nitko nije - u sex shopu s tradicijom koja traje!

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.


Promo
U Rijeku stiže PauzaGO: nova usluga omiljene Pauze