Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 12° 1
Sutra: 12° 12° 1
19. studenoga 2019.
Jeste li i vi stajali u redu?

Udruga potrošača upozorava: korisnici mobilne telefonije nisu zaštićeni

Foto Sergej DRECHSLER
Foto Sergej DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 10. srpanj 2014. u 16:51 2014-07-10T16:51:31+02:00

Najavivši da će se mjesečna obveza/trošak svakom korisniku uvećati u prosjeku za 10 kuna (s PDV-om) postpaid pretplatnicima, a prepaid za 10 posto od vrijednosti bona, operatori su objavili i nove opće uvjete poslovanja u sklopu čega su i korisnicima naznačili da u roku mjesec dana od te objave mogu bez naknade raskinuti svoje ugovore s njima

ZAGREB Zagrebačka udruga potrošača (ZUP) danas je izrazila nezadovoljstvo time što Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture nije ništa poduzelo da zaštiti potrošače-korisnike u njihovom zakonskom pravu prilikom raskidanja ugovora s mobilnim operatorima zbog novog povećanja cijena njihovih usluga.

Ujedno, ZUP je i mobilnim operatorima poručio da su bahati, jer su 'natjerali' ljude da satima stoje u redovima zbog običnog komada papira, te u ime nezadovoljnih potrošača-korisnika koji im se javljaju traže da se rokovi za raskid ugovora produlje do kraja ovog mjeseca.

Iako su raskidi korisničkih ugovora s mobilnim operatorima, kao i zahtjevi za promjenama tarifa kod istog operatora te za prijenos broja i odlazak (migracija) korisnika kod drugoga relativno redovna i normalna pojava, pogotovo kada na tržištu djeluje više operatora koji se 'natječu' cijenama i ponudom, u ovogodišnjem se lipnju to nešto pojačalo, jer su operatori slijedom povećanja naknade za radiofrekvencije odlučili taj, kako su isticali, 'udar' na njihove prihode i dobit, premostiti povećanjem cijena.

Najavivši da će se mjesečna obveza/trošak svakom korisniku uvećati u prosjeku za 10 kuna (s PDV-om) postpaid pretplatnicima, a prepaid za 10 posto od vrijednosti bona, operatori su objavili i nove opće uvjete poslovanja u sklopu čega su i korisnicima naznačili da u roku mjesec dana od te objave mogu bez naknade raskinuti svoje ugovore s njima.

Hrvatski telekom (HT) korisnicima je dao zakonski rok od mjesec dana ili do 30. lipnja, isto kao i Tele2 Hrvatska, dok je Vipnet s objavom novih uvjeta i cjenika krenuo nešto kasnije, pa je i rok za promjenu bio dulji, odnosno do danas, 10. srpnja.

Na upit Hine da komentiraju 'prozivke' potrošačke udruge, iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture odgovorili su da je prema zakonu za zaštitu potrošača i njihovih prava nadležan regulator – Hrvatska agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), na čijim se web stranicama nalaze sve potrebne informacije i dokumenti vezani uz zaštitu korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga, kao i savjeti što učiniti ako se prava krše.

To je propisano još osnovnim zakonom iz 2008., što znači da je na snazi i primjenjuje se već šest godina, te je opravdano očekivati da su ponajprije udruge čija je temeljna zadaća zaštita prava potrošača, dobro upoznate s nadležnostima i odgovornostima pojedinih tijela u području zaštite korisnika elektroničkih komunikacija. Iz Ministarstva ističu i da se oni ne mogu baviti raskidanjem ili sklapanjem pretplatničkih ugovora.

Iz HT-a su odgovorili da su sukladno zakonskim propisima na vrijeme obavijestili svoje korisnike o promjeni cijena mobilnih usluga, a svi koji su radi toga željeli raskinuti ugovore bez penala to su mogli u roku mjesec dana, do 30. lipnja.

Na zakonski rok od 30 dana za raskid ugovora bez naknade podsjetili su i iz Vipneta, dodajući da su o svemu sve svoje korisnike na vrijeme i u skladu sa zakonom obavijestili SMS-om.

Iz Tele2 Hrvatska su također, kako kažu, postupili prema zakonu. Dodaju i da su u lipnju zabilježili promjene u korisničkoj bazi te da su mnogi njihovi korisnici odlučili promijeniti tarifu, kao i da su imali i veći broj raskida ugovora i veći broj novih korisnika od uobičajenog. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.