Talijanski trajekt zapeo u riječkoj birokraciji: 'Dobrodošli su, samo da napravimo studiju...'

Vezano
Uvođenje ove trajektne linije moglo bi izazvati totalno zagušenje prometa u dijelu Rijeke gdje je na snazi privremena regulacija prometa, tvrde u Lučkoj upravi
RIJEKA - Trajekt »Giuseppe Franza«, s kojim je brodar iz Messine ciljao da bi ove turističke sezone prevozio putnike i vozila na relaciji Rijeka – Porozina i obratno, i dalje je na vezu na Orlandovom gatu jer još uvijek nema sve potrebne dozvole i suglasnosti da bi mogao pokrenuti ovu komercijalnu liniju na kojoj je, prema njegovom zadnjem zahtjevu, planirao voziti od 15. srpnja do 15. rujna.
Sve upućuje da je za ovog talijanskog brodara, tvrtku Caronte & Tourist Isole Minori S.p.A, ova ljetna sezona koju je želio odraditi i na hrvatskoj strani Jadrana, povezujući Rijeku sa otokom Cresom, najvjerojatnije izgubljena.
Za dozvole, suglasnosti i koncesije koje mora ishodovati, u najboljem slučaju, trebat će još neko vrijeme. A već smo ušli u drugu polovicu srpnja i u samu špicu turističke sezone. Osim potvrde Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da je tehnički podoban za obavljanje kabotaže, kao i odobrenja nadležne Lučke kapetanije Rijeka za plovidbu na liniji, talijanski brodar još uvijek je u postupku ishodovanja suglasnosti i dozvola od strane lučkih uprava Rijeka i Cres.
Zakonska procedura
– Uvođenje trajektne linije Rijeka – Porozina i obratno znači novu uslugu u putničkom prometu riječke luke i kao takav, projekt ima našu punu podršku, bez dileme. Međutim, prema najavama brodara, trajekt predviđen za održavanje te linije ima kapacitet od približno 110 vozila i prometovao bi tri puta dnevno. To u praksi znači veći broj vozila koja su u iskrcaju ili ukrcaju na trajekt, i to upravo u onom dijelu Rijeke gdje je već na snazi privremena regulacija prometa, uvedena u kolovozu prošle godine, kojim je cijeli željeznički teretni promet s Brajdice preusmjeren kroz uži centar grada, do glavnog kolodvora Rijeka.
U tim okolnostima izvjesno je da bi uvođenje trajektne linije Rijeka – Porozina moglo izazvati totalno zagušenje prometa u ovom dijelu grada. Zato je Lučka uprava Rijeka, prije izdavanja Suglasnosti brodaru na red plovidbe, inicirala izradu odgovarajućeg prometnog rješenja koje će biti prihvatljivo gradskim prometnim službama i svim sudionicima u prometu, kao i korisnicima trajektne linije, stoji u odgovoru kojeg smo dobili od Lučke uprave Rijeka.
Drugim riječima, tek nakon što se izradi ova studija vidjet će se da li se može odnosno pod kojim uvjetima udovoljiti zahtjevu talijanskog brodara da obavlja ukrcaj i iskrcaj vozila i putnika u riječkoj luci.
Prema neslužbenim informacijama, to bi moglo biti za desetak dana. Čini se da isti problem, kako dvije litre utrpati u bocu od litre, samo u ovom slučaju u pristaništu Porozina, muči i creske lučke vlasti.
Iz riječke Lučke uprave navode, i kako osim suglasnosti na red plovidbe, talijanski brodar mora zatražiti i ishoditi koncesiju za obavljanje lučkih djelatnosti na ukrcaj i iskrcaj vozila i putnika.
– Sve ovo je uobičajena zakonska procedura koja iziskuje vrijeme, a bez koje brodar neće moći pokrenuti liniju, zaključuju iz Lučke uprave Rijeka.
Liberalizacija tržišta
Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet (AOLPP), s kojom brodar mora finalno potpisati ugovor o obavljanju javnog prijevoza bez obveze javne usluge, napominju kako će to bez odgode učiniti »ukoliko brodar pribavi svu potrebnu dokumentaciju«.
Prema podacima Agencije, uz državne trajektne, brodske i brzobrodske linije, duž cijelog hrvatskog Jadrana postoji još jedanaest sezonskih linija, dakle onih bez obveze javne usluge, koje redom održavaju domaći brodari. Nakon što je stranim brodarima omogućeno da, osim pokretanja novih komercijalnih linija, mogu konkurirati na natječajima i za državne linije, odnosno one s obvezom javne usluge, upravo je talijanski Caronte & Tourist Isole Minori prvi strani brodar koji je prema hrvatskim pomorskim vlastima došao sa službenim zahtjevom za održavanje jedne linije u Hrvatskoj.
Riječ je o tvrtki koja je dio respektabilne grupacije Caronte& Touri, točnije grupaciji koja se na svojim službenim web stranicama diči sa više od šest milijuna prevezenih putnika i dva milijuna vozila godišnje.
Potpunom liberalizacijom tržišta putničkih linija prošle godine, stranim je brodarima omogućeno ne samo da pokreću nove komercijalne linije, poput ove između Rijeke i Porozine, nego i da konkuriraju domaćim brodarima na linijama s obavezom javne usluge, odnosno onima za koje država isplaćuje subvencije, s obzirom da su veći dio godine komercijalno neisplative, ali s druge strane brodar ima obavezu održavanja tih linija tijekom cijele godine prema točno propisanom plovidbenom redu.
Iz kategorije: Rijeka
Pogledaj sve-
Konferencija za novinare
foto/video PGS O HDZ-u: Razvijaju mržnju i pokušavaju upropastiti povijesni projekt EPK
-
Kuća Belice
Na kraju svakog razgleda - dec belice. Otvoren muzej posvećen znamenitom vinu
-
Viškovo
Kurelić o padu rebalansa: 'To je neodgovorno planiranje ili loša realizacija'
-
Manifestacija
Moda i svjetlosni efekti u subotu osvajaju Gradinu
-
Feral ki je pušćal sinjal
Na spomen mlikarici: U Jelenju u subotu manifestacija posvećena snažnim ženama
-
Prijem u Gradu Rijeci
video Djeca Srebrenice dvanaestu godinu zaredom ljetuju na Kvarneru, učit će plivati i roniti

- TKO DIJETE IŠTA PITA? Sin Severine K. u raljama suludog reality showa
- Ri Rock praši dalje: Dodijeljeni Ri Rock Kipići. Old Night izvođač godine
- Krunoslav Kapetanović: Počeo sam u skladištu hrane u Viškovu. Ovo je moj put do uspjeha
- ANKETA Grabar Kitarović, Milanović ili Škoro? Pitamo vas kako biste glasovali u drugom krugu izbora
- Šestorica završila u istražnom zatvoru zbog dilanja droge u Rijeci
- Ova tri horoskopska znaka pratit će velika sreća u 2020. godini
- Hrvatska ima 18.000 pomoraca i čak 70 posto časnika, koji su među najboljima na svijetu
- VIDEO Bizarni bikini koji ništa ne ostavlja mašti: Glavni materijal je - izolir traka
- Volite ljuto? Evo kako napraviti savršeni chilli con carne prema receptu Gordona Ramsaya
- Na izbore 22. prosinca ide jedanaest kandidata. Za koga ćete glasovati u prvom krugu?
- 'Kad sam otvorio 1989. svi su trčali u sex shop. Sad gledaju lijevo, desno i ima li koga na ulici'
- Teška prometna nesreća na riječkoj zaobilaznici
- Brzinske fritule s jogurtom za najljepša blagdanska uživanja
- Uznemirujuće snimke iz Rijeke: ''Jednom sam pozvao policiju, ali narkomani su i dalje nastavili ondje sjediti'
- Obersnel prijavio torcidaše policiji zbog odvratnog vrijeđanja Rijeke i Riječana
- Žurnal: Studente iz Nigerije hrvatska policija zamijenila za migrante i protjerala ih u BiH
- Riječki pedijatrijski kardiolog Neven Čače dobio nagradu za najzapaženije stručno ostvarenje u 2019.
- KONAČNO ODLUKA Horvatinčiću potvrđena presuda od četiri godine i 10 mjeseci zatvora!
- Predsjednica predlaže šefovima Podravke da počnu proizvoditi "Čokolindu": 'Neka mi se smiju koliko žele'
- U Velikoj Gorici uklonili snjegoviće jer su vrijeđali osjećaje katolika, objašnjenje je genijalno
- Riječani u znak solidarnosti s beskućnicima noćili pod vedrim nebom. Među njima - glumci, sportaši, znanstvenici...
- Obersnel prijavio torcidaše policiji zbog odvratnog vrijeđanja Rijeke i Riječana
- Riječki pedijatrijski kardiolog Neven Čače dobio nagradu za najzapaženije stručno ostvarenje u 2019.
- Predsjednica predlaže šefovima Podravke da počnu proizvoditi "Čokolindu": 'Neka mi se smiju koliko žele'
- NISI SAMA - IDEŠ S NAMA! Kampanja za prijevoz žena na kemoterapiju: Kupite odjeću koju je dizajnirao Juraj Zigman
- Riječani večeras spavaju kao beskućnici: 'Pretvorimo prazne poslovne prostore u prihvatilišta'
- 'Dirnite u leglo politike i prva reakcija je: vi ste neprijatelj Hrvatske. Zato nam mladi i odlaze'
- Riječani u znak solidarnosti s beskućnicima noćili pod vedrim nebom. Među njima - glumci, sportaši, znanstvenici...
- Pretraži članke
Prelazak na DVBT-T2 signal ne znači da morate kupovati novi televizor ili prijemnik