Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 18° 1
Sutra: 18° 18° 1
17. srpnja 2019.
Bolno usklađivanje s Unijom

Za gužve na carini krivi su i prijevoznici

Foto Livio ČERNJUL
Foto Livio ČERNJUL
Autor: ,
Objavljeno: 4. srpanj 2013. u 8:04 2013-07-04T08:04:22+02:00

Na granicu dolaze s pogrešnom dokumentacijom, kažu u HGK. Sami prijevoznici podsjećaju da su se slične kilometarske kamionske kolone mogle vidjeti i kad je Slovenija ušla u EU

ZAGREB » Za višednevno čekanje kamionskih prijevoznika na hrvatskim graničnim prijelazima nakon ulaska u Europsku uniju nisu krivi samo špediteri. Ustvrdila je to predsjednica Udruženja međunarodnih otpremnika pri Hrvatskog gospodarskog komori Bosiljka Horvat. Za višednevno čekanje na pregled i carinjenje robe djelomično su krivi svi u lancu, smatra Horvat čime je, barem djelomično, potvrdila i navode iz priopćenja Carinske uprave od utorka. 

   – Na granične prijelaze dolaze prijevoznici s pogrešnom dokumentacijom. Isto tako oni koji rade programe za Carinu trebali su na vrijeme dobiti sve parametre za izradu tih programa, kazala je Horvat za koju je očekivano da stanje na graničnim prijelazima, kada je riječ o kamionskom robnom prijevozu, neće biti normalno prvih nekoliko dana nakon ulaska u Uniju. 
  

Štete zbog zastoja

Ustvrdivši da je »za sve ovo novo« izrazila je nadu da će stanje biti normalizirano do kraja tejdna, iako je teško prognozirati. 

   Eventualnu štetu teško je procijeniti, smatra Horvat, a odgovornost za štetu varira od slučaja do slučaja. 

   Marijan Banelli, predsjednik Uprave Gospodarsko interesne udruge Hrvatski cestovni prijevoznici, konstatirao je da cestovni prijevoznici trpe znatne štete zbog gužvi i zastoja carinskih procedura u Zagrebu. Za Hinu je izjavio da su razlozi čekanja  slab rad i slaba koordiniranost službi jer špediteri, fitopatolozi, sanitarni službenici i veterinari koji rade samo u jednoj smjeni nisu dobro međusobno usklađeni i pripremljeni za promjene koje su nastupile ulaskom Hrvatske u EU. 

   Na graničnom prijelazu Bajakovo – Batrovci, između Hrvatske i Srbije, kolona kamiona duga 15 kilometara koja se stvorila sa srpske strane je u utorak i u noći na srijedu smanjena na desetak kilometara, javljaju srpski mediji. U tom je razdoblju carinski pregled prošlo oko 300 kamiona, od njih oko 1.200 u koloni. Dio kamiona mijenja rutu, okreće se i ide prema graničnim prijelazima s Mađarskom. Dragan Stojanović, vlasnik špediterske tvrtke Eurošped, izjavio je za B92 da su prijevoznici u Srbiji prilično nespremno dočekali ulazak Hrvatske u Europsku uniju zbog čega je on i očekivao da će se dogoditi velike gužve i zastoji na graničnim prijelazima. 
  

»Umjetne« gužve

– Naši prijevoznici su po inerciji svi krenuli u Hrvatsku i napravili su gužvu, što prirodnu, što umjetnu, izjavio je Stojanović za B92. Podsjetio je da je gotovo identična situacija na graničnim prijelazima vladala i u Sloveniji kada je ta država u svibnju 2004. ušla u Europsku uniju.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka