Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 12° 1
Sutra: 12° 12° 1
15. prosinca 2019.
Opća praksa Tihomira Ponoša

Blagodati prvih sto sati

Blagodati prvih sto sati
Blagodati prvih sto sati
Autor:
Objavljeno: 5. srpanj 2013. u 18:22 2013-07-05T18:22:30+02:00

Nitko ne zna tko je odgovoran, ili, preciznije kazano, tko je sve odgovoran za kilometarske kolone na granicama i za to što kamiondžije čekaju danima kako bi obavili ono što su prije obavili za dan

Baš je dobro biti u Europskoj uniji. Eto, u ovih stotinjak sati koliko boravimo u tom društvu za kojim smo navodno neizrecivo žudjeli dogodilo nam se mnogo toga lijepoga, ugodnog, pa čak i korisnog. Cijene roaminga su nam bitno niže (i do 14 puta), cijene nekih prehrambenih artikala trebale bi biti snižene, jeftinije ćemo kupovati online, europski uhidbeni nalog funkcionira u skladu sa Zakonom, a i hrvatsko pravosuđe priprema uhidbene naloge koje će poslati članicama Europske unije ne bi li i oni nekoga uhitili za naš račun i izručili nam ga. I naši koje smo poslali u svijet dobro se drže. Andrej Plenković je otpovrnuo u Europskom parlamentu onom britanskom euroskeptiku Nigelu Farageu i rekao mu što ga ide i poslao ga kamo da ide.

Ovo »kamo da ide« nije bilo ništa prosto, tek mu je poručio da se drži svog Isle of Man, porezne oaze kojom se koristio Farage, a Hrvatsku neka lijepo ostavi na miru. Već prvog dana obaviješteni smo i da će doteći nešto više od 100 milijuna eura za poboljšanje vodne infrastrukture u Osijeku i sustav prikupljanja i pročišćavanja otpadnih voda u Poreču. Prva su to dva projekta koje je Europska komisija odobrila već prvog dana članstva Hrvatske u Europskoj uniji. Istina, to s europskim fondovima i ne ide najbolje, pa su u četvrtak saborski zastupnici zaključili da treba vidjeti što sve treba poboljšati ne bi li Hrvatska koristila što više novca iz europskih fondova.

No, čak i u Europskoj uniji postoji poneki problem, a naš je problem u tome što smo počeli koristiti i stavljati tu Uniju i tamo gdje ne bi trebalo. Već dana prvoga navečer jedan je problem detektirao Zoran Vakula, i to posve u skladu sa svojim poslom: »oblaka će sutra biti manje nego danas, ponegdje čak i nimalo, svakako manje nego što će biti sredinom tjedna kada do nas dođe dio ovih frontalnih poremećaja što će sutra biti na sjeverozapadu EU-a«. Čini se da od ponedjeljka vremenske nepogode i poplave neće više pogađati srednju Europu nego centralnu EU.

Problem o kojem se najviše pisalo i izvještavalo otkako smo, dakle stotinjak sati, u Europskoj uniji su kamiondžije i njihovi pokušaji da prijeđu granicu, da njihova roba bude pregledana i ocarinjena. Nitko ne zna tko je odgovoran, ili, preciznije kazano, tko je sve odgovoran za kilometarske kolone na granicama i za to što kamiondžije čekaju danima kako bi obavili ono što su prije obavili za dan. 

Vjerojatno je točna ona tvrdnja o podijeljenoj odgovornosti: malo Carinska uprava, malo špediteri, malo sami gospodarstvenici čiju robu špediteri voze. Mnogi su govorili kako će za življenje u Europskoj uniji trebati poraditi na promjeni svijesti, posebno ako želimo biti uspješna članica. I ta promjena svijesti već je uočljiva, a itekako je vidljiva na mjestu koje i postoji zato da bi nešto bilo vidljivo – Hrvatskoj televiziji. Prilog o kamionima na granici u uvodnom je dijelu Dnevnika najavljen, kako je i red, u samo nekoliko riječi: »Kaos na vanjskim granicama Europske unije. Na granici sa Srbijom i danas kilometarske kolone kamiona. Tko je zakazao?«.

Ništa netočno nije rečeno, ali glavno je da Hrvatska već u najavi priloga nije umočena u nešto neuspješno i problematično. Neka kaosa na vanjskim granicama Europske unije, glavno da ga nema na hrvatskim međama.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.