Vodič za kupnju

Planirate kupiti automobil? Ako pripazite na ove stvari, rabljeni je čak i pametnija opcija

Edi Prodan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Novi ili rabljeni automobil? Naizgled dilema »kokoš ili jaje« ali u osnovi odgovor je vrlo jednostavan, precizan pa i – logičan. Novi automobil je uvijek novi i jamstvo je dužeg niza godina bezbrižnog obavljanja prometne mobilnosti. Ali, kako prihvatiti činjenicu da nam novi automobil godišnje gubi najmanje deset posto vrijednosti, a da sdruge strane sve više proizvođača daje jamstva koja dosežu i do sedam godina? U tom nam slučaju već i osnovna logika govori kako pametni kupuju – rabljeno! Zbog čega? Računica je vrlo banalna. Uzmimo automobil B ili u boljem slučaju C segmenta koji su u Hrvatskoj i najtraženiji. Svi se proizvođači upravo u tim segmentima maksimalno trude dizajnom, kvalitetom pa i trajnošću napraviti najbolji mogućiproizvod. Uzmimo da je takvim  automobilima cijena od 100 do 150 tisuća kuna. Računicom deset. pa i 12 posto godišnje, dolazimo do toga da takve automobile tada može te kupiti za manje od polovice cijene novog.

Znači, za iznos koji će se nakon pet godina kod vozila navedenih gabarita vrtjeti od nekih pet do 10 tisuća eura. Uz mogućnost da neki od njih još uvijek budu u – jamstvenom roku, da nemaju više od 70 tisuća prijeđenih kilometara. Što znači da će vas još najmanje toliko  godina ili tisuća kilometara bespogovorno pratiti na svim vašim putovanjima.


Ono na što treba posebno obratiti pozornost prigodom kupnje rabljenih su neki od detalja koji mogu upućivati na prevaru, kojima su dakako trgovci rabljenim automobilima, posebno oni u inozemstvu, skloni.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza





Kilometraža koja je značajno manja od prosjeka za svoju dob, tim više što se u razvijenijim državama odakle pretežito uvozimo rabljene automobile godišnje u prosjeku prevaljuje 20-ak tisuća kilometara. Posebnu pažnju treba posvetiti oblogama poda automobila, oblozi obruča upravljača, plastičnim detaljima. Ako su oni značajnije pohabani u odnosu na godište automobila, riječ je sasvim sigurno o prevari, o automobilu koji ima znatno više kilometara od onog što mu stoji na instrument ploči. Te ga dakako treba izbjeći pod svaku cijenu. Ono što je također uputno, kupovanje je automobila kod ovlaštenih domaćih »dealera«.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Oni su unutar tih pet godina automobile imali na servisu, pod kontrolom jer su to zbog jamstvenog roka njihovi vlasnici bili dužni činiti. Samim time, i podaci o mogućim problemima koje vozilo ima su krajnje transparentni. Uputno je prije kupnje automobil »staviti na rupu« kako bi stručno lice, iskusni mehaničar pregledao inače nevidljive dijelove automobila. Ima li na podvozju značajnijih oštećenja, odustanite od kupnje jer tu može biti riječ o neodgovornom vlasniku, osobi koja se »maćehinski« odnosila prema svom vozilu.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Ono što također treba pod svaku cijenu izbjegavati je osobni uvoz. Iako se na taj način može dodatno uštedjeti, prevare su na tom području najčešće. Svi u Hrvatskoj registrirani prodavači rabljenih automobila na njih će vam dati najmanje šestomjesečno jamstvo. Vani,  kad su cijene posebno povoljne, vrijedi pravilo »taknuto-maknuto«. Kad shvatite da ste kupili »mačka u vreći«, uzalud vam ljutnja. Ostaje vam samo depresija zbog vlastite gluposti.


Hrvatski kupci sve više vole i malo rabljene automobile. Tu je riječ o vozilima starim od jedne do tri godine i to onih marki koje u pravilu nazivano – premium brandovi. Štoviše, njemački sustav prodaje poznaje i sustav »jahreswagen« odnosno »godišnjake«, automobile stare do godinu dana. Riječ je o modelima koji se koriste u promo ili testne svrhe, a kojih je nemali broj. Takvi automobili idu u prodaju kad im je starost od 6 do 12 mjeseci, dok im cijena za to kratko razdoblje može biti niža, uz ne više od 20-ak tisuća kilometara, i za četvrtinu od početnog iznosa.


Ono što je još privlačnije, automobili su starosti nešto veće od tri godine koji, ako su za to vrijeme prešli po 25 tisuća kilometara godišnje, znači imaju oko 80 tisuća prijeđenih kilometra, mogu imati cijenu spuštenu i za – 50 posto!


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



– Naša je tvrtka, 40 Box Kundić, sasvim sigurno jedan od sinonima prodaje automobila na prostoru Kvarnera. Dogodine će proslaviti punih 95 godina od nastanka, a od tog vremena u vlasništvu obitelji Kundić je od 1995. godine, skoro dakle četvrt stoljeća. S obzirom da joj je specijalnost bila prodaja njemačkih automobila, može se pohvaliti i s činjenicom da je najdugovječniji zastupnik automobila marke Volkswagen u Hrvatskoj – od daleke 1964. godine. Mnogo je rekorda u svojoj dugojpovijesti postavio 40 Box, da bi se sada posvetio novoj misiji – uvozu malo rabljenih automobila, pojašnjava nam David Dobrila, upravitelj poslovne jedinice 40 Box Kundić.

A marke na koje je danas orijentirana ta legendarna tvrtka čiji se nastanak vezuje uz početak šezdesetih godina prošlog stoljeća su Mercedes, Smart kao i vozila iz VW koncerna, posebno Audi. Ono što je također važna karakteristika njihove prodaje je jamstvo što se uredno izdaje za kod njih kupljene automobile, bez obzira što se u tom slučaju ne radi o – novim vozilima.


Kad se pak vidi modalitet po kojem oni formiraju cijene, jasno je kako se itekako treba zamisliti o tome je li baš uvijek i baš do kraja potrebno kupiti novi automobil.A ono što pak kupce posebno veseli, nevjerojatna su sniženja koja postižu rabljeni automobili ponuđeni u 40 Boxu Kundić.

Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Uzmimo za primjer Smart, s automatskim mjenjačem i benzinskim motorom snage 90 KS kojem je starost svega nekoliko mjeseci. Automobil je prvi put registriran lani, modelski je nov jer njegova »linija« datira iz 2016. godine, a prešao je samo 3800 kilometara. Cijena novom takvom automobilu je 21 tisuću eura, da bi svega nekoliko mjeseci kasnije bio ponuđen za 109 tisuća kuna, ili 14,6 tisuća eura. Pad cijene je dakle 30 posto!


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Slična je priča i s Mercedesom CLA. Limuzina nastala na bazi popularne A klase, iznimno opremljena, s moćnim dizelskim motorom imala je cijenu 57 tisuća eura. Danas, nakon manje od tri godine eksploatacije i 77 tisuća prijeđenih kilometara u 40 Boxu stoji svega – 31 tisuću eura.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Pad cijene je dakle skoro 50 posto, a da je CLA izgledom, kvalitetom i očuvanošću skoro jednak – novom.


Foto Vedran Karuza


Foto Vedran Karuza



Malo rabljeni automobili za čiju je prodaju specijaliziran i 40 Box Kundić, su apsolutno pametna kupnja iz više razloga. Ponajprije donose goleme uštede i omogućavaju dolazak u posjed tehnoloških iskoraka koji su inače, zbog jako visokih cijena, znatno teže ili nikako ostvarivi.


Na kraju vratimo se početnom pitanju – rabljeno ili novo? Ma koliko novo bilo novo, rabljeno donosi jao veliku uštedu i činjenicu da ćete vi na tom  automobilu imati znatno manji pad vrijednosti od njegovog prvog vlasnika. Oprezno i bez srljanja, ali da – i rabljeni automobil donosi sigurnost pa i radost skoro jednaku onoj kad kupujemo – novi automobil.


*Izrađeno u suradnji s 40 Box – Kundić