Podizanje ugleda

Europska unija ima novi plan kako vratiti povjerenje građana u svoje institucije

Irena Frlan Gašparović

REUTERS

REUTERS

"Trebalo bi pokrenuti novi generaciju dijaloga s građanima koji bi uključivali ličnosti iz svijeta kulture, umjetnosti i sporta, budući da su kultura i sport najvidljiviji i najočitiji način za stvaranje osjećaja zajedničke pripadnosti", navodi Van den Brande kojeg je Juncker imenovao svojim posebnim savjetnikom još prije dvije godine, očekujući od njega da osmisli načine na koji bi Unija vratila povjerenje građana



ZAGREB – Europska unija trebala bi angažirati slavne osobe, poput sportaša, kao svoje ambasadore da joj pomognu približiti europske teme građanima koji sve više gube povjerenje u europske institucije. Taj je savjet predsjedniku Europske komisije Jean-Claudeu Junckeru dao njegov posebni savjetnik Luc Van den Brande, kao jednu od preporuka u izvješću o tome kako ojačati veze između Europske unije i Europljana.


»Trebalo bi pokrenuti novi generaciju dijaloga s građanima koji bi uključivali ličnosti iz svijeta kulture, umjetnosti i sporta, budući da su kultura i sport najvidljiviji i najočitiji način za stvaranje osjećaja zajedničke pripadnosti«, navodi Van den Brande kojeg je Juncker imenovao svojim posebnim savjetnikom još prije dvije godine, očekujući od njega da osmisli načine na koji bi Unija vratila povjerenje građana.


U izvješću se priznaje da je povjerenje javnosti u EU, kao i u druge političke institucije, posljednjih desetljeća u opadanju, a značajan pad dogodio se s financijskom i ekonomskom krizom koja je počela 2008. »EU je nedavno prošao kroz veliku krizu identiteta, koju su obilježili važni ekonomski i društveni izazovi, sve veći euroskepticizam i ekstremizam te znakovi nepovjerenja građana u europski projekt koji su bez presedana u ovom desetljeću«, podsjeća se u sažetku izvješća.




Izvješće preporuča i druge načine većeg angažmana građana, osobito mladih. Savjetuje se da se EU više uključi u lokalne zajednice, potičući izravni dijalog s ljudima i »donoseći Europu u svaku ulicu«. Jedna od ideja je i »zeleni karton« za zakonodavne prijedloge građana. Ako bi prijedlog dobio potporu jedne trećine nacionalnih parlamenata, aktivirao bi se »zeleni karton« i Europska komisija bila bi dužna prijedlog razmotriti.