Neriješeni problemi

Sindikat pomoraca traži smjenu uprave Jadrolinije

Marinko Glavan

Pomorci  su nezadovoljnji statusom i stanjem u Jadroliniji / Snimio Vedran KARUZA / NL arhiva

Pomorci su nezadovoljnji statusom i stanjem u Jadroliniji / Snimio Vedran KARUZA / NL arhiva

Prvenstveni razlog zahtjevu su neispunjene najave o rješavanju brojnih nagomilanih problema u odnosu Uprave prema pomorcima zaposlenim na Jadrolinijinim brodovima, kao i o poslovnim potezima koji će osigurati stabilno poslovanje nacionalnog brodara u tržišnoj utakmici sa stranom konkurencijom



RIJEKA  Sindikat pomoraca Hrvatske zatražio je hitnu smjenu kompletne uprave Jadrolinije, na čelu s predsjednikom Alanom Klancem. Prvenstveni razlog zahtjevu za smjenom uprave su neispunjene najave o rješavanju brojnih nagomilanih problema u odnosu Uprave prema pomorcima zaposlenim na Jadrolinijinim brodovima, kao i o poslovnim potezima koji će osigurati stabilno poslovanje nacionalnog brodara u tržišnoj utakmici sa stranom konkurencijom.


U priopćenju, iz Sindikata pomoraca navode se brojni propusti i pogreške sadašnje uprave, od 2013. godine naovamo, od najave povećanja plaća, izmjena i dopuna nacionalnog kolektivnog ugovora, nabavke novih brodova, do jačanja socijalnog dijaloga, te niz drugih.


– Od predstavnika Jadrolinije, a u ime Uprave dobili smo potpisanu izjavu da će početi pregovori za Kolektivni ugovor radnika na kopnu, najkasnije 15. listopada 2015. godine, dok je isto tako dogovoreno kako će Nacionalni kolektivni ugovor za pomorce biti ispregovaran do kraja 2015. godine, gdje će se riješiti pitanje povećanja plaća.




Obećano je da će dio pomoraca starije životne dobi moći odlaziti u mirovinu s pripadajućom otpremninom, pod istim uvjetima kao starija populacija radnika na kopnu, koji su navedeni kao višak.


Otpremnina može biti maksimalno 250 tisuća kuna. Obećanje je vrijedilo dok Radničko vijeće nije dalo suglasnost, da bi odmah nakon toga bilo odbačeno, iako Alan Klanac iznosi u novinskom članku, kako su uvjeti za odlazak u mirovinu s otpremninom isti za radnike na kopnu i pomorce.  Interesantno je samo to kako je dodao da pomorci, osim određenog radnog staža i godina života moraju biti zdravstveno nesposobni, odnosno bolesni, te da moraju imati liječničku potvrdu o tome. U prijevodu, to znači da pomorac mora »pljunuti« na svoju cjelokupnu  karijeru, kako bi ostvario pravo na nekakvu otpremninu, a i to je upitno, navode, među ostalim, iz Sindikata, upozoravajući kako međunarodne linije posluju s gubitkom, zbog nesnalaženja i neznanja odgovornih rukovoditelja i cjelokupne Uprave Jadrolinije.


– Dužobalna linija je u potpunosti ukinuta, bez obzira na veliki broj upita i interes putnika. Uspostavljena linija naše konkurencije, na relaciji Split – Dubrovnik, posluje toliko dobro da brodar koji održava tu liniju nabavlja brzo plovilo većeg kapaciteta, dok se uprava Jadrolinije hvali nabavkom katamarana za 295 putnika, a znamo da su dosadašnje koncesije skoro sve uvjetovale veći broj putnika, upozoravaju iz Sindikata pomoraca.