Tehnički fakultet

Riječki studenti imat će terensku nastavu u jednom od najvećih svjetskih škverova

Ingrid Šestan Kučić

Posebno im je zanimljiva činjenica što provodimo četiri različita studijska programa, odnosno brodogradnju, strojarstvo, elektrotehniku i računalstvo, a to su sve područja koja su njima potrebna, kazala je dekanica Tehničkog fakulteta prof. dr. Jasna Prpić-Oršić



Studenti Tehničkog fakulteta od proljeća će terensku nastavu odrađivati u brodogradilištu Meyer Werft GmbH & Co. KG iz Papenburga u Njemačkoj, a terenska nastava riječkih studenata u jednom od najvećih njemačkih brodogradilišta dio je jučer potpisanog sporazuma između dekanice Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci prof. dr. Jasne Prpić-Oršić i člana uprave Meyer Werft GmbH & Co., Philipa Gennotte. Sporazumom je utvrđen okvir buduće suradnje na projektima od zajedničke važnosti, a prema riječima Genotte uz studente zajednički interes su i razvojni te stručni projekti.


Gradnja modernih kruzera


Dodajući kako postoji i mogućnost da studenti Tehničkog fakulteta u Papenburgu odrade i nekoliko tjedana stručne prakse, dekanica je istaknula da je njemačkom partneru Tehnički fakultet zanimljiv i zbog svoje interdisciplinaronosti unutar tehničkog područja.


– Posebno im je zanimljiva činjenica što provodimo četiri različita studijska programa, odnosno brodogradnju, strojarstvo, elektrotehniku i računalstvo, a to su sve područja koja su njima potrebna – kazala je dekanica.




Odlazak riječkih studenata na terensku nastavu u Njemačku financirat će samo brodogradilište koje je osnovano davne 1795. godine u Papenburgu na rijeci Ems za izgradnju malih drvenih plovila. U novijoj povijesti brodogradilište se posebno istaknulo gradnjom modernih, inovativnih i sofisticiranih kruzera, a danas se ubraja među najveća i najmodernija brodogradilišta na svijetu. Zapošljava više od tri tisuće radnika, a može se pohvaliti i najvećim natkrivenim suhim dokom na svijetu. Zahvaljujući ovakvoj tehnologiji gradnje brodogradilište svake godine može proizvesti tri luksuzna kruzera za naručitelje diljem svijeta. Budući da se radi o riječnom brodogradilištu, te da dovršeni prekooceanski brodovi moraju putovati 36 km rijekom Ems do zaljeva Dollart, njihove atraktivne isporuke svaki put privuku tisuće gledatelja, a prema riječima prof. dr. Prpić-Oršić i samo brodogradilište redovito privlači turiste.


Praksa u riječkoj tvrtki


Jučer potpisanim sporazumom Tehnički fakultet dobio je mogućnost i predlagati individualne projekte s društvima povezanim s brodogradilištem Meyer Werft, od kojih su neka Meyer Turku Oy, Turku, Finland ili domaće društvo iz Rijeke TSI d.o.o. Tvrtka TSI je dio grupe tvrtki Meyer Werft te djeluje globalno i sastoji se od iskusnog tima koji broji 64 inženjera brodogradnje i inženjera brodostrojarstva. Stoga će riječki studenti uz obavljanje stručne prakse u Njemačkoj dobiti mogućnost i obavljanja prakse u toj riječkoj tvrtki, a u planu je organizirati i pozvana predavanja koja će na fakultetu održati stručnjaci iz oba privredna subjekta, kao i mogućnost diplomskih radova koji bi pratili razvoj projekta jednog broda. Također, rezultat potpisanog sporazuma bit će i razmjena stručnjaka, mogućnosti specijalizacija te rada na zajedničkim projektima i programima.