Cilj projekta Learning Communities for Peace je kroz rad u školama podučiti zajednicu u kojoj djeluju poštovanju nacionalnih, vjerskih i rasnih razlika te pridonijeti širenju ideja mirotvorstva. Stečena iskustva bit će ugrađena u svojevrsni program kojim će se pozitivne ideje nastojati primjenjivati posvuda u svijetu
VRBOVSKO Zahvaljujući kvalitetnom radu i nizu priznanja za aktivnosti vezane uz mirotvorstvo, Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića iz Vrbovskog uključena je u međunarodni projekt Learning Communities for Peace kojem je cilj kroz rad u školskim ustanovama podučiti zajednicu u kojoj te škole djeluju poštovanju nacionalnih, vjerskih i rasnih razlika, odnosno pridonijeti širenju ideja mirotvorstva i nenasilnog rješavanja sukoba. Projekt je začet krajem prošle godine, gotov bi trebao biti u svibnju 2019., a stečena iskustva bit će iskorištena za stvaranje svojevrsnog programa kojim će se spomenute pozitivne ideje nastojati primjenjivati što češće i u što većem broju sredina posvuda po svijetu. Projekt je trenutačno u fazi tzv. početnog evaluacijskog mjerenja koje se provodi u četiri školske ustanove obuhvaćene projektom, a u slučaju vrbovščanske škole provodi ga ugledna kanadska stručnjakinja dr. Sara Clarke-Habibi, profesorica na čuvenom engleskom Sveučilištu Cambridge. Dr. Clark Habibi cijeli je ovaj tjedan provela u Vrbovskom posjetivši uz matičnu i sedam područnih škola, a njeni su dojmovi vrlo pozitivni.
Univerzalni problemi
Početak jedne priče
– Jedan od ciljeva je vidjeti mogu li škole same osmisliti vlastite strategije putem kojih mogu rješavati sukobe unutar škole, ali i u okviru zajednice u kojoj djeluju. Školu u Vrbovskom odabrali smo stoga jer je poznata po suradnji ljudi različitih vjera i nacionalnosti. Naravno, mogli smo odabrati i neku drugu s izraženijim problemima, ali budući da smo na raspolaganju imali samo jednu školsku godinu, odlučili smo ipak za školu u kojoj ćemo lakše provesti ovaj eksperimentalni program. Na temelju svega provedenog napravit ćemo analizu, donijeti zaključke te organizirati i stručno-znanstveni skup kako bismo stečena iskustva potom nastavili primjenjivati u sredinama gdje su problemi izraženiji. Dakle, vrbovščanska škola početak je jedne priče, projekta za kojeg vjerujemo da će se u budućnosti odvijati i u nizu drugih hrvatskih škola s ciljem razvijanja ideje mirotvorstva – kaže Svalina.
Projektom Learning Communities for Peace (Podučavanje zajednice mirotvorstvu) obuhvaćene su škole u Engleskoj, Švedskoj, Grčkoj i Hrvatskoj, a svaka od tih škola tipična je po tome što je pohađaju učenici raznih vjera, nacionalnosti i rasa. Nositelj projekta je Sveučilište u Göteborgu, partneri na projektu su Centar za mir i nenasilje (Osijek), Sveučilište u Barceloni, Arc Resoilution (Ujedinjeno Kraljevstvo), Place Identity GR – Clusters (Grčka) i Zaklada Evans (Belgija). Evaluaciju projekta u svim školama prati Sveučilište Cambridge, a projekt se financira sredstvima Erasmus+/KA2 Strateška partnerstva na području obrazovanja.
U školi u Vrbovskom zadovoljni su prvim iskustvima vezanim uz projekt. Pedagognja Tanja Jakovac ističe da je sam proces vrednovanja i analize rada nastavnika i učenika vrlo koristan jer pokazuje dobre i one manje dobre strane rada.