Ngwevu intloko

Na neobičnom mjestu pronađena nova vrsta dinosaura: “Skrivao nam se pred očima!”

Portal Novilist.hr

FOTO/Geograph/Fotografija prikazuje park Hetland Garden

Vrsta nosi naziv Ngwevu intloko, što na južnoafričkom jeziku Xhosa znači "siva lubanja", a čuva se na Sveučilištu Witwatersrand u Johannesburgu.

“Dvonogi svejed, dug tri metra, sportskog tijela s dugim vratom” – opis je nove vrste dinosaura koja već tridesetak godina “sjedi” u muzejskoj zbirci u Južnoj Africi, prenosi MSN.

Istraživači dinosaura pod vodstvom profesora Paula Barretta iz Prirodoslovnog muzeja klasificirali su uzorak, nakon što je uspješno provedeno preispitivanje zahvaljujući izuzetno dobro očuvanoj lubanji.

Vrsta nosi naziv Ngwevu intloko, što na južnoafričkom jeziku Xhosa znači “siva lubanja”, a čuva se na Sveučilištu Witwatersrand u Johannesburgu.

Profesor Barrett kaže da se izvorno pretpostavljalo da je to bio primjer Massospondylusa (inače “veliki pršljenovi na grčkom jeziku), dinosaura  iz ranog jurskog razdoblja s područja Južne Afrike.

“Ovo je novi dinosaur koji nam se skrivao pred očima”, rekao je. “Uzorak se nalazi u zbirkama u Johannesburgu već trideset godina, a mnogi drugi znanstvenici su ga već pogledali. Ali, svi su mislili da je to jednostavno neobičan primjer Massospondylusa.”

Istraživači sada detaljno istražuju vrstu. Doktorandica Kimberley Chapelle kaže da za studiju postoje dostupne vrste

Znanstvenici kažu da će im otkrića (objavljena u časopisu “PeerJ”) pomoći u boljem shvaćanju tranzicije iz Trijasa u Juru, što je poznato i kao vrijeme masovnog izumiranja.

Ali, čini se da su u ranijem periodu Jure postojali puno kompleksniji ekosustavi prije 200 milijuna godina, nego li se ranije mislilo.