Do sada je ugradnja bila dobrovoljna, pa zato taj sustav, čija ugradnja unovo vozilo stoji oko sto eura, prema podacima Komisije, trenutno ima tek 0,7 svih putničkih vozila u Europskoj uniji
ZAGREB Europska komisija traži od zemalja članica Europske unije, ali i Hrvatske, da od 2015. godine osiguraju uvjete da može profunkcionirati sustav u automobilima koji automatski bira jedinstveni broj za hitne slučajeve u slučaju ozbiljne nesreće. Taj tzv. eCall aktivira se čim senzori unutar vozila zabilježe da se dogodila ozbiljna nesreća, pa onda sustav sam bira broj 112, uspostavlja telefonsku vezu s pozivnim centrom i šalje detalje o nesreći, uključujući vrijeme kad se dogodila, točnu lokaciju vozila, kao i smjer vožnje, što je bitno na autocestama i u tunelima.
»Cilj je uspostava potpuno učinkovite eCall usluge u cijeloj Europskoj uniji, (kao i u Hrvatskoj, Islandu, Norveškoj i Švicarskoj) do 2015. godine«, priopćila je u četvrtak Komisija na svojim internetskim stranicama.
Prema priopćenju, Komisija potiče zemlje članice da osiguraju da operateri mobilnih mreža na vrijeme nadograde svoju infrastrukturu i uspostave sustave koji će identificirati automatske hitne pozive i preusmjeravati ih na pozivne cente hitnih službi. Također, od zemalja članica se očekuje da jamče da će mobilni operateri tretirati te pozive kao i ostale pozive na broj 112, a to znači da će biti prioritetni i da se neće naplaćivati.
No, prije toga treba osigurati da proizvođači automobila od 2015. godine u nova vozila ugrade eCall sustav, na što Komisija također poziva. Do sada je ugradnja bila dobrovoljna, pa zato taj sustav, prema podacima Komisije, trenutno ima tek 0,7 svih putničkih vozila u Europskoj uniji. Ugradnja tog sustava u novo vozilo stoji oko sto eura.
Procjene na koje se poziva Europska komisija pokazuju da je vrijeme dolaska hitnih timova na mjesto nesreće, u slučaju postojanja automatskog biranja broja 112, skraćeno za čak 40 posto u urbanim i 50 posto u ruralnim područjima. »Jednom kad bude postavljen posvuda, eCall će spasiti nekoliko stotina života u Europi svake godine i smanjiti ozbiljnost ozljeda u desecima tisuća slučajeva«, navodi Komisija.