Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. rujna 2019.
Dodijeljene nagrade

DEMO DAN 10. generacije korisnika Startup inkubatora Rijeka

Foto Vedran Karuza / Jan Uroda
Foto Vedran Karuza / Jan Uroda
Autor:
Objavljeno: 17. srpanj 2019. u 9:37 2019-07-17T09:37:32+02:00

Nakon niza radionica i predavanja, koji su korisnicima inkubatora omogućili da svoje inicijalne ideje oblikuju, upotpune i dorade u skladu sa zahtjevima tržišta i suvremenog poslovanja, održana je završnica 10. generacije Startup inkubatora

Demo day 10Xbooster, ili Demo dan 10. generacije korisnika Startup inkubatora Rijeka, održan je prošli tjedan u Proizvodnom parku Torpedo, uz motivirane i profesionalne nastupe timova koji su se borili za vrijedne novčane nagrade, te brojne goste, uzvanike, govornike te panel raspravu o novim idejama, poduzetničkim inicijativama i njihovoj komercijalizaciji, o čemu su diskutirali već iskusni poduzetnici, ali i potencijalni investitori.

Nakon što je dakle šest startup timova, koji su zadnjih osam mjeseci koristili usluge riječkog startup inkubatora - koji su, inače, uvelike nahvalili – prezentiralo svoje poslovne ideje (pitching), odlukom žirija, odnosno stručne komisije, odabrani su najuspješniji kojima su dodijeljene i novčane nagrade.

Demo day 10Xbooster općenito je okupio značajne goste startup scene iz zemlje i inozemstva, među kojima je bila Boguslawa Cimoszko Skowronski (MIT Enterprise Forum CEE) u svojstvu keynote spikera, te Stevica Kuharski (Fil Rouge Capital), Vedran Blagus (South Central Ventures), Goran Čandrlić (GlobalDots, Kisha) i Aleksandar Vignjević (Infobip).

Iz Odjela za poduzetništvo Grada Rijeke navode da su od 10. generacije korisnika uvedene sljedeće novosti u program Startup inkubatora Rijeka:

– ukinuta je dobna granica za korisnike inkubatora te se sada može prijaviti bilo koja fizička osoba neovisno o starosnoj dobi

– program je kvalitativno unaprijeđen novim predavačima, radionicama i temama, a podijeljen je u tri osnovna modula: Validacija ideje, Razvoj proizvoda/pravni aspekti/financije, i Go-to-market

– za najbolje timove generacije uvedene su novčane nagrade od 100.000, 50.000 i 25.000 kuna, uz uvjet nastavka razvoja ideje kroz otvoreno poduzeće (bilo koji oblik pravne osobnosti) sa sjedištem u gradu Rijeci.

Svi oni sudjelovali su u panel raspravi koja je prethodila prezentacijama startup timova, koji su radom i upornošću stigli do kraja inkubacijskog procesa, a potom su u svojstvu komisije ocjenjivali njihove poslovne ideje.

Inače, Startup Inkubator Rijeka krenuo je s radom 2013. godine, te je do danas njegove usluge koristilo ukupno 149 timova, odnosno 383 korisnika. Njegov je osnovni cilj stvaranje poticajnog okruženja za samozapošljavanje kroz realizaciju vlastitih poslovnih ideja, podizanje radnih kompetencija te utjecaj na razvoj poduzetničke kulture. Od 2018. godine ukinuta je dobna granica za korisnike, pa se u proces inkubacije mogu prijaviti sve fizičke osobe koje žele krenuti u poduzetnički pothvat i steći relevantna znanja u području poduzetništva. Startup inkubator Rijeka polaznicima osigurava prostor i prateću infrastrukturu, specijalizirane radionice za stjecanje poduzetničkih znanja i vještina, individualne konzultacije s mentorima iz različitih stručnih područja te podršku u postavljanju i razvoju poslovnog modela. Inkubator je integralni dio Odjela gradske uprave za poduzetništvo Grada Rijeke.

Bogate nagrade

O nagradama, odnosno poretku šest timova koji su se predstavljali, odlučivala je komisija u sastavu: Aleksandar Vignjević te sudionici panela Boguslawa Cimoszko Skowronski, Stevica Kuharski, Vedran Blagus i Goran Čandrlić.

Prvu nagradu u visini 100.000 kuna dobio je tako tim Kapela Distilling Company - Projekt urbane destilerije jakih alkoholnih pića, čiji su članovi Vedran Knežević i Neven Vorkapić. Drugu nagradu u visini 50.000 kuna dobili su ZUS BeeOtics - Razvoj komercijalnog probiotika za pčele, te članovi tima Vladimir Zrnić, Filip Uljanić i Danijel Selgrad. Treću nagradu u visini 25.000 kuna dobio je tim Jammeet - Platforma za povezivanje glazbenika i bendova, čiji je jedini član Matija Lukanić. Uz tri prvoplasirana tima, svoje ideje prezentirali su i timovi: Bokun - Kuhinja s platformom za naručivanje uravnoteženih i nutritivno vrijednih obroka (članice tima Sandra Vladišković, Anja Knežević, Ivana Majnarić i Kristina Nežić), Mobilna veterinarska ambulanta - Pokretna veterinarska ambulanta smještena u vozilu (članica tima Marina Pijaca), te House to go - Projekt dizajniranja personaliziranih, mobilnih i samoodrživih kućica (članovi tima: Ana Paris, Mladen Mladenović, Ana Lokas i Sonja Katana).

Istaknuto je nadalje kako je 10. generacija korisnika Startup inkubatora započela s razvojem svojih poduzetničkih ideja u studenom 2018. Korisnici su u tijeku inkubacije sudjelovali na nizu radionica i predavanja podijeljenih u tri tematska modula, koja su im omogućila da svoje inicijalne ideje oblikuju, upotpune i dorade u skladu sa zahtjevima tržišta i suvremenog poslovanja. Uz to, timovima je na raspolaganju bila i mentorska mreža od preko 35 stručnjaka, s kojima su bili u poziciji rješavati specifična pitanja i izazove.

STARTUP14

Inače, voditelj programa ovogodišnjeg riječkog Demo dana bio je Aleks Curać Šarić, koji je uspio »nabrijati« atmosferu koja je ionako bila napeta budući da se šest timova borilo za »opipljivih« sto, pedeset te 25 tisuća kuna. Timovi su, razumljivo, bili iznimno motivirani da se predstave u što boljem svjetlu, dok je publika uživala u pozitivnoj atmosferi i »poduzetničkom ozračju«, s tim da se moglo štošta naučiti.

STARTUP40

Demo_Day_2019_Starlings_Production (52 of 119)

Uvodnu riječ dao je zamjenik gradonačelnika Grada Rijeke Marko Filipović koji je pozdravio sve okupljene poručivši da je Grad na Rječini otvoren za nove inicijative i ideje koje i podupire kroz brojne potporne institucije, a od ove godine i novčano. Nakon njega sudionicima i publici obratio se direktor Razvojne agencije Porin Dario Zorić, istaknuvši kvalitetu timova koji su izborili nastup u završnici svog inkubacijskog procesa.

Iznimno zanimljivo naslovno predavanje održala je Boguslawa Cimoszko Skowronski s prestižnog MIT-a, koja je govorila o suvremenim izazovima i budućem razvoju inovacijskog ekosustava u centralnoj i istočnoj Europi. Kazala je kako ova regija ima iznimno dobro obrazovane i motivirane ljude, koji bi se, savjetovala je, prvo trebali povezati unutar regije kako bi stvorili specifičnu inovacijsku platformu, koja bi koristila prednost blizine i veličine naših tržišta, da bi dakle onda bio stvoren zajednički koridor prema zapadnim tržištima i potrebnom kapitalu.

Startup inkubator Rijeka u brojkama

Ciljevi Startup inkubator Rijeka su unaprjeđenje kompetencija, znanja i vještina potrebnih za pokretanje vlastitog posla, potpora razvoju poslovne ideje i samozapošljavanju, razvoj i promicanje poduzetničke kulture. Inkubator je namijenjen i fizičkim osobama/timovima, be dobne je granice. Aktivnosti i usluge odnose se na: specijalizirane radionice za stjecanje poduzetničkih znanja i vještina, radni prostor i pristup internetu, individualne konzultacije s mentorima iz različitih stručnih područja (38 mentora), podršku i potporu u postavljanju i razvoju poslovnog modela. Od 2013. u Startup inkubatoru Rijeka bilo je 10 generacija, odnosno 149 timova ili 383 korisnika, potom 38 mentora, 256 edukacija, 658 konzultacija. Dosadašnji pokazatelji kažu da je temeljem svega toga osnovano 17 gospodarskih subjekata na području grada Rijeke i okolice, dok je mjere potpore razvoja poduzetništva koristilo sedam osoba.

Uslijedila je potom panel rasprava na kojoj su sudjelovali i Kuharski, Blagus, Čandrlic i Vignjević. Kao neka zajednička poruka iskristalizirala se misao da je inicijativa pojedinca naravno iznimno važna, bez toga ne ide, međutim, važno je, istaknuto je, i okruženje, koje mora tvoriti svojevrsni poduzetnički ekosustav u kojem je iznimno važna i uloga države, i sveučilišta, i poduzetnika, odnosno pojedinca. Svaki od tih segmenata trenutno djeluje potporno, međutim, prostora za napredak ima, pogotovo na razini državnog javnog sektora.

Lokalni javni sektor, konkretno Grad Rijeka, iskoračio je svakako brojnim potpornim institucijama i događajima vezanim za razvoj startup kulture, među kojima je i sam Demo dan. Moglo se između ostalog čuti kako je kočnica razvoju poduzetništva i to što se naši ljudi često previše boje neuspjeha, a što je stvar i mentaliteta, koji treba mijenjati, budući da strah nikad nije dobar pratilac... Isto tako, što se tiče obrazovnog sustava, trebalo bi biti više praktičnih sadržaja, a manje teorije u smislu »bubanja«, moglo se čuti od panelista.

Na samoj pitching sesiji, odnosno prezentaciji poslovnih ideja, timovi 10. generacije dostojno su predstavili svoje poslovne zamisli kojima je vjetar u leđa dao upravo riječki inkubator, u kojem su dakle proveli mjesece učenja, razmjena informacija, ideja, a bilo im je, navodno, sve to i zabavno.

Inače, na otvoreni poziv za 10. generaciju korisnika Startup inkubatora pristiglo je ukupno 19 poslovnih ideja. Programsko vijeće izvršilo je evaluaciju pristiglih ideja te je 12 timova, od pristiglih 19, krenulo u osmomjesečni proces inkubacije, da bi na poslijetku 6 timova uspješno završilo cjelokupni program.

U završnici bogatog programa proglašeni su najbolji kojima su dodijeljene nemale novčane nagrada koje će im zasigurno znatno olakšati financijsku pripremu za izlazak na »pravo« tržište. Kako saznajemo u Odjelu za poduzetništvo, nova generacija kreće najesen, inkubator je otvoren za sve s dobrom idejom i dobrom voljom da je realiziraju, ni dobne granice više nema, a najbolje opet čekaju i novčane nagrade...

TIM KAPELA DISTILLING COMPANY - PROJEKT URBANE DESTILERIJE JAKIH ALKOHOLNIH PIĆA

Članovi tima: Vedran Knežević i Neven Vorkapić

1 tim

Poslovna ideja proizvodnje autentičnih jakih alkoholnih pića, likera premium klase nije još toliko zastupljena na hrvatskom tržištu, a u budućnosti će nas moći predstavljati na bilo kojem tržištu u svijetu, kaže Neven Vorkapić, dodajući da su im nakon osam mjeseci provedenih u Startup inkubatoru Rijeka iskustva odlična te bi svima savjetovao da se uključe.

- Dobije se jako dobar 'support', puno stvari se može naučiti, ljudi su spremni pomoći, a suradnja između timova i mentora je odlična. Već neko vrijeme radimo na ovoj ideji, a inkubator i mentori puno su nam pomogli u zaokruživanju cijele priče, ističe Knežević. Veli da je plan u idućih nekoliko mjeseci pokrenuti firmu, a trenutno „rade“ na financijama te traže proizvodni prostor.

- Rijeka zaslužuje novi industrijski zamašnjak, a u cijelom svijetu su upravo poslovi destilerija, pivovara itd., obično zamašnjak i turizma i industrije, razmišlja ovaj mladi poduzetnik koji je dosad radio u IT industriji, retailu i marketingu, no odlučio se za samostalne poduzetničke vode. Za kolegu Vedrana Kneževića kaže da se vratio iz Amerike nakon 26 godina, gdje je studirao na prestižnim sveučilištima, te obojica u potpunosti vjeruju u ovaj projekt i predani su mu. Vorkapić kaže da tržište za žestoka alkoholna pića definitivno postoji i kod nas i vani, štoviše, predviđa se njegov siguran rast u idućih pet do deset godina, pri čemu oni ciljaju globalno. „Trenutno tržište vina i piva stagnira, ali jakih alkoholnih pića raste. Trend je 'premijumizacija', ide se na proizvode kvalitetnije i skuplje, ljudi to traže, i u tome vidimo svoju šansu“, kaže Vorkapić. Novac će, ako ga dobiju, uložiti u proizvodnju i pokretanje kompanije.

ZUS BEEOTICS - RAZVOJ KOMERCIJALNOG PROBIOTIKA ZA PČELE

2 tim

Članovi tima: Vladimir Zrnić, Filip Uljanić i Danijel Selgrad

Vladimir Zrnić za sebe kaže da je rodom iz ogulinskog kraja, inače je pčelar, a u Rijeku je došao na faks, na studij Odjela za biotehnologiju, gdje je upoznao kolege, članove tima, te sada zajedno rade na razvijanju proizvoda.

- Nakon što smo počeli razvijati ideju, vidjeli smo priliku da se uključimo u rad Startup inkubatora Rijeka. Sada smo već osam mjeseci u njemu i dobili smo brojne savjete, stekli iskustva te uspostavili brojne kontakte. Svi nam se mentori sa zainteresiranošću javljaju i podupiru nas, te govore da se u bilo kom trenutku javimo ako nam što u vezi našeg projekta treba. Dobili smo savjete iz područja marketinga, pristupa kupcima, računovodstvene, administrativne savjete i druge, priča Zrnić. Kaže da se bave razvojem probiotika za pčele, što bi bio dodatak prehrani koji bi pčelari davali svojim pčelama, te bi one od toga stekle bolji imunitet u borbi protiv bolesti, dulje bi živjele i imale veći prinos meda.

- Očekujemo plasman među prva tri mjesta, svaka novčana pomoć u ovoj fazi nam je itekako dobrodošla i sigurno će nam to biti dodatni vjetar u leđa, kažu članovi tima ZUS BeeOtics, koji ovu ideju razrađuju već više od godinu dana, išli su već i po drugim natjecanjima, nastoje se što bolje pripremiti za tržište, a plan im je, kažu, uskoro osnovati tvrtku i krenuti samostalno u poslovne vode. 

MOBILNA VETERINARSKA AMBULANTA - POKRETNA VETERINARSKA AMBULANTA SMJEŠTENA U VOZILU

3 tim-1

Član tima: Marina Pijaca, dr. med. vet.

Marina Pijaca je na ideju za pokretanje mobilne veterinarske ambulante došla radeći u stacioniranim ambulantama gdje je, kaže, vidjela koliko stresa i ljubimcima i vlasnicima izaziva transport do ambulante. Njena mobilna ambulanta bila bi zapravo vozilo s veterinarskom opremom koje dakle funkcionira kao ambulanta, samo je to, kaže ona, ambulanta na kotačima, odnosno veterinar u kući ili pak antistres program jer pruža komoditet i fleksibilnost vlasniku kućnog ljubimca.

Znači, kada je ljubimac bolestan, nazove  Marinu i ona svojom mobilnom ambulantom-vozilom dolazi na lice mjesta i rješava problem, bilo pregled, cijepljenje, odnosno druge veterinarske usluge. Pijaca kaže da je ovo novitet na našem tržištu budući da ni u resornim veterinarskim zakonima nema mobilne ambulante. Kontaktirala je stoga kolege iz Njemačke, Francuske, Španjolske, čak Kanade, koji već godinama pružaju tu uslugu, obratila se Saboru, Ministarstvu poljoprivrede, dobila pozitivan odgovor da je prijedlog konstruktivan, te je on sada, kako kaže, odaslan stručnjacima koji sastavljaju veterinarski pravilnik, ne bi li se ovaj primjer koji nedostaje mogao uvrstiti te postati praksa. U Startup inkubatoru Rijeka naišla je, kaže, na veliku podršku na kojoj svima, mentorima i stručnjacima, zahvaljuje, sretna je što je „dogurala“ do kraja, a doma je već čeka jedna srebrna medalja s međunarodnog natjecanja inovatora u Karlovcu…

JAMMEET - PLATFORMA ZA POVEZIVANJE GLAZBENIKA I BENDOVA

4 tim

Član tima: Matija Lukanić

Platforma za povezivanje glazbenika i bendova poslovna je ideja Matije Lukanića koji kaže da je stranica aktivna na jammeet.com i koga zanima može je pogledati, registrirati se, nalaziti muzičare, ostavljati svoja videa, povezivati se s drugim glazbenicima i bendovima itd. Matija je inače i web developer, i glazbenik, svira gitaru u riječkom bendu Pleteri, a ovime je, kaže, želio spajati ugodno s korisnim.

-Ideja je nastala i prije, no savjetovali su mi da uđem u inkubator jer je to dobra i korisna stvar, budući da ima ljudi, mentora, iz različitih područja koji ti mogu pomoći da razviješ čim bolje svoju ideju. Znači, trenutno omogućujem to povezivanje glazbenika, a sljedeći korak bio bi razviti aplikaciju unutar platforme  za rezervaciju termina on-line. Netko tko nudi prostor za sviranje registrira se, stavi svoje termine, a glazbenici se na to javljaju, opisuje Lukanić. Na pitanje je li to već i neki event menadžment, odgovara potvrdno. To je, kaže, tek prvi korak a treba napraviti i web-shop za muzičare i bendove…

-Inspirirale su me neke američke i njemačke stranice koje to već imaju, ali uvijek pokušaš napraviti nešto drugačije. Trenutno imam pedesetak korisnika, raste to pomalo, ali to je proces, rezonira Lukanić. Njemu ne treba velik prostor, bitna je tehnička podrška, a za nove ideje trebat će i veći tim. Cijeli proces bi, priznaje, olakšao i ubrzao dobitak nagrade…

BOKUN - KUHINJA S PLATFORMOM ZA NARUČIVANJE URAVNOTEŽENIH I NUTRITIVNO VRIJEDNIH OBROKA

5 tim-1

Članovi tima: Sandra Vladišković, Anja Knežević, Ivana Majnarić i Kristina Nežić

Članice tima Bokun objasnile su da se radi o poslovnoj ideji koja se odnosi na kuhinju za pripremu uravnoteženih i nutritivno vrijednih obroka, koje bi one dostavljale direktno na radna mjesta korisnika, i to u ekološki prihvatljivoj ambalaži. Kažu da su na ideju došle tako što su i same primijetile da dostava zdravih maneštrica ili tako neke malo nutritivnije hrane na radna mjesta izvan grada baš i ne postoji, recimo u krugu od pet do šest kilometara, već se većinom ljudima na posao dostavljaju pizze, pašte, sendviči… Stoga ciljaju da popune taj nedostatak na tržištu, odnosno da ponude i dostave zdravije i nutritivnije obroke u širem centru grada, odnosno malo izvan. Općenito, tumače članice ovog tima, ljudi danas nemaju vremena za pripremu adekvatnog obroka pa će nastojati da u cijelom tom segmentu ponude adekvatnu uslugu.

Za početak planiraju najam kuhinje, a kad vide hoće li biznis ići, odnosno ako se pokaže profitabilan, onda bi krenule u opremanje vlastite kuhinje. Iz Startup inkubatora nose iskustva koja su, kažu, odlična, puno su ljudi upoznale, lijepo su se svi družili, naučili različite stvari, a kako inače nisu ekonomske struke, onda im nedostaju određena znanja iz ekonomije i prava, koja su, kažu, ovdje stekle i proširile si sliku poslovanja. Napravile su i manje istraživanje po firmama, te utvrdile da ljudi zaista nisu zadovoljni ponudom te bi promijenili način prehrane kada bi imali alternativu. Imaju već i koncepciju o broju obroka dnevno koji bi bio održiv u smislu poslovnog plana, te će ga nastojati provesti u djelo.

HOUSE TO GO - PROJEKT DIZAJNIRANJA PERSONALIZIRANIH, MOBILNIH I SAMOODRŽIVIH KUĆICA

6 tim-1

Članovi tima: Ana Paris, Mladen Mladenović, Ana Lokas i Sonja Katana

House to go je poslovna ideja koja se bavi dizajniranjem i proizvodnjom malih samoodrživih kućica koje bi bile građene od ekoloških i recikliranih materijala. Upravo radi manje kvadrature i zato što su mobilne, postojala bi mogućnost da ne bi trebale imati građevinsku dozvolu što znači da bi im cijena automatski bila i nešto niža, tumači Ana Paris. Kaže da vani to postoji, zamišljeno je kao jedna vrsta „prve nekretnine“, a može se ponašati i kao vikend-kućica. Promiče koncept jednostavnosti života, opuštenosti, fokusa na ono što želite raditi, a ne se brinuti oko čišćenja i slično…

-U inkubatoru smo prošli osmomjesečni proces te smo došli do izrade poslovnog plana unutar kojeg sada pokušavamo uspostaviti suradnju s nekim tko bi nam to mogao proizvoditi. Imali smo dosad neke sastanke, no potencijalne partnere i dalje tražimo, kaže Paris. Pojašnjava da je potrebno podvozje na koje se postavlja kućica, a onda bi oni organizirali i nudili usluge prijevoza itd. Kaže i da je bitno naglasiti da treba ispitati zakonsku regulativu, sve ovisi o lokaciji, a jako je bitno da se sama kućica ne dotiče s tlom jer ono što se dotiče po zakonu je već građevina koja ima svoje temelje i onda se mora ishoditi građevinska dozvola, papirologija, te je puno veći trošak… Ispitivali su tržište i 54 do 58 ispitanika bilo je zainteresirano, ali kao koncept vikend-kućice, a nešto manji postotak, oko 34 posto, za prvu nekretninu. Paris veli da im je u inkubatoru bilo odlično, zahvalna je mentorima koji su pružili podršku te bili posvećeni i za sva pitanja otvoreni. Tko god ima kakvu ideju, toplo preporučam da dođe u Startup inkubator Rijeka, ističe naša sugovornica.

 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.