"Vanlife"

Želite napustiti sve i pobjeći u divljinu? Svijetom se širi boemski pokret koji lagano prerasta u pravi fenomen

P. N.

Foto: Instagram

Foto: Instagram

Svijetom se širi jedan zaista jedinsteni sociološki pokret mladih ljudi u 30-ima koji su odlučili odbaciti društvene norme i otisnuti se u divljinu



Sigurno ste barem jednom poželjeli sjesti u automobil, krenuti u nepoznato i ostaviti gradski život iza sebe, upravo kao što je to učinio Chris McCandless, mladić čija je priča ovjekovječena u knjizi “Into the wild” Jona Krakauera, prema kojoj je snimljen i istoimeni film.


Niste jedini kojima je ta misao pala na pamet. Svijetom se širi jedan zaista jedinsteni sociološki pokret pod nazivom “Vanlife”. Riječ je o ideološkom pokretu mladih ljudi u 30-ima koji su odlučili odbaciti društvene norme i otisnuti se u divljinu. Nositelji pokreta uglavnom su mladi parovi koji svoj boemski stil života redovito objavljuju na svom Instagram profilu uz nezaobilazne hashtagove.


Sve je započelo 2011. godine kad je Foster Huntington, mladi dizajner za modni brand Ralph Lauren odlučio dati otkaz, iseliti se iz svog newyorškog stana i zamijeniti ga starim Volkswagenom iz 1987 godine. Dane je provodio vozeći se bez plana, surfajući i istraživajući obalu Kalifornije, a svoja je iskustva dokumentirao fotografijama. Bili su to tek počeci Instagram- revolucije i Huntington je na svom profilu uskoro prikupio više od milijun pratitelja.




Ideja odbacivanja gradskog načina života i odlaska u nepoznato ubrzo se proširila među mladom genereacijom koji su, prateći Huntingtonove fotografije, i sami poželjeli takav boemski način života, a prodaja starih Volkswagena u par godina naglo je porasla. Nešto je u tom životnom stilu odjeknulo među generacijom koja se zapitala nad predviljivošću gradskog života i potaknula nekonvencionalan način razmišljanja i pristupa životu. Bježi li vanlife genreacija od ispraznosti modernog doba, jesu li zasićeni urbanim sadržajima i predvidljivošću normi? Je li riječ o revoltu protiv konzumerističkog pamfleta “work-buy-consume-die” ili je riječ samo o- pomodnosti potaknutoj društvenim mrežama? Jedno je sigurno: svjedoci smo moći društvenih platformi koje stvaraju neke nove generacije, a virtualni život postaje neodvojiv od stvarnoga, možda i stvarniji u svijetu u kojem su, prema istraživanjima, mladi ljudi usamljeniji no ikad.


No, kao i uvijek, postoji i druga strana medalje. Mnogi su u novom društvernom pokretu uočili poslovnu priliku i #vanlife je ubrzo postao ne samo kulturološki, već i marketinški fenomen. Internetom su zavladale web stranice uglavnom mladih parova koji su svoje iskustvo dokumentirali i “prodavali” na društvenim platformama, a uskoro su potencijal nanjušili i sponzori. Sveprisutni konzumerizam tako je svojim kandžama dohvatio i ovaj nekonvencionalan životni stil i još jednom nam dokazao koliko se dobro ideali mogu utržiti. No, to nas ipak neće spriječiti da uživamo u njihovom putovanju.


“I’m going to paraphrase Thoreau here…rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness… give me truth. ” ― Jon Krakauer, Into the Wild














Izvor: newyorker.com


Foto: karl_shakur, vanlifediaries, the_wayward_blonde, elisecook, briskventure, jodieod, oscarwastaken, brianna-madia,