Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
12. studenoga 2019.
Miran san

Ove grozne navike prije spavanja trebali biste pod hitno izbaciti

Photo/Unsplash
Photo/Unsplash
Autor:
Objavljeno: 20. siječanj 2019. u 8:55 2019-01-20T08:55:13+01:00

Loše navike koje prakticiramo prije spavanja, uvelike utječu na naše snove i kvalitetu spavanja. 

Profesor kliničke neuroznanosti, Colin Espie, sa Sveučilišta u Oxfordu i suosnivač programa Sleepio, ima odgovore na pitanja što raditi prije spavanja, kako bi se probudili što svježiji i odmorniji. "Svaka aktivnost koja ima potencijal za povećanje razine stresa, utjecat će na naše spavanje. Generalno, sve što utječe na stvaranje stresa i anksioznosti, utjecat će na to da se osjećamo budni, što će nas spriječiti da zaspemo na vrijeme i spavamo cijelu noć", prenosi Independent.  

Stručnjaci upozoravaju da je ležanje u krevetu i korištenje smartphona vrlo loše za naš san. Profesor Espie savjetuje da se izbjegavaju bilo kakve stimulativne aktivnosti prije nego pokušamo zaspati. "Važno je da imamo smirujuću rutinu prije spavanja - sat, do sat i pol prije nego odemo u krevet. U tom razdoblju ne bi trebalo raditi ništa kako bi se izbjegle stimulativne aktivnosti. Potrebno je isključiti elektroničke uređaje i opustiti se."

Istraživanje otkriva da će korištenjem tehnologije prije spavanja, biti potrebno sat vremena više, da se zaista i uspavamo. Profesor Espie upozorava i da se aktivnosti koje utječu na spavanje, razlikuju od osobe do osobe. Primjerice, ako osoba voli čitati i teško se odvaja od knjige, onda za takvu osobu nije idealan izbor da se "uspava" uz knjigu, prenosi Independent. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.