Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 21° 2
Sutra: 21° 21° 2
18. lipnja 2019.
Krenite na vrijeme

Neugodna jesenska viroza kuca na vrata. Ovo su savjeti kako se zaštititi

Foto Pixabay.com
Foto Pixabay.com
Autor:
Objavljeno: 17. rujan 2018. u 7:38 2018-09-17T07:38:10+02:00

Viroza je jedna od najučestalijih bolesti koja je posebno aktivna u jesen. Nije ozbiljna, ali je neugodna i iritantna. Donosimo popis osnovnih savjeta kojima se možete zaštititi.

Jesenska viroza kuca na vrata, a njeni se simptomi – kašalj, grlobolja, curenje nosa, glavobolja i temperatura – definitivno nalaze na listi stvari kojima se tijekom jeseni i zime ne veselimo. Premda nisu dugotrajne, viroze mogu iscrpiti organizam i iznenadno upropastiti mnoge planove.

Da to i ove jeseni ne bi bio slučaj, donosimo nekoliko savjeta kako ojačati imunitet u borbi protiv ove iritantne bolesti za koju nema univerzalnog lijeka.

Topla kokošja juha

Smatra se da šalica i pol tople juhe, naročito kokošje, može smanjiti upalne procese u plućima, a također blagonaklono djelovati na naš organizam. U njoj svakako ima hranjivih sastojaka koji tome pomažu, a para vruće juhe makar privremeno otvara naše dišne kanale zbog čega se osjećamo puno bolje.

Kada imamo virozu ionako nam ne odgovara teška hrana stoga je okrjepa u šalici juhe i više nego korisna. Znanstvenici tvrde da čak i gotove kokošje juhe imaju jednako protuupalno djelovanje, premda mi, naravno, uvijek navijamo za domaću inačicu koja ne sadrži nepotrebne količine soli i aditiva.

Foto Pixabay.com

Vitamin C

Iako ne liječi direktno virozu, ovaj hvalevrijedni vitamin jača imunitet i skraćuje simptome zbog čega ga je kod prvih naznaka bolesti dobro početi uzimati te time prevenirati cijeli proces.

Njegovih izvora, na sreću, ima svuda oko nas. U našem ga podneblju najviše sadrži šipak (2000 mg/100g), crni ribiz (200 mg/100g), crvena paprika (190mg/100g), peršin (130mg/100g), kivi i brokula (90mg/100g).

Mnogima u jesen omiljeni agrumi poput naranče i limuna sadrže, unatoč uvriježenom mišljenju, manje količine vitamina C (50 mg/100g), no s obzirom na količinu unosa i druge blagodati, svakako ih valja zadržati.

Foto Pixabay.com

Češnjak

Tijekom hladnijih dana povećajte unos češnjaka jer je ta čudotvorna biljka čovjekov saveznik protiv raznih bakterijskih i virusnih bolesti od pamtivijeka. Premda ne postoji mnogo studija koje su ga istraživale, one koje jesu pokazuju da osobe koje su u tromjesečnom promatranju svakodnevno konzumirale češnjak, imale značajno manje oboljenja od onih koji nisu.

Zasluge tome pripisuju se alicinu, spoju iz češnjaka koji se smatra da ima povoljan učinak na zdravlje jer ubija mikroorganizme. Možete ga jesti sirovog, u salati ili dodati kuhanju pred kraj jela.

Foto Pixabay.com

Čaj

Metvica, đumbir, stolisnik, klinčić, zeleni čaj - ovo su samo neke od vrsta čajeva koji nas kao prva crta obrane štite od viroza, unoseći na nježan način u naš organizam vrijedne sastojke poput antioksidansa i vitamina koji posjeduju protuupalna sredstva. Čajevi pritom jačaju organizam, a vrijednost redovite hidratizacije u uvjetima oslabljenog djelovanja neprocjenjiva je.

Foto Pixabay.com

Pastile cinka

Na prve znakove škakljanja u grlu ili nosu, krenite uzimati pastile cinka jer istraživanja pokazuju da cink skraćuje trajanje viroze i do tri dana. Valja istaknuti, premda još nije objašnjeno zašto, ta metoda djeluje kod odraslih, no ne i kod djece.

Pritom su najučinkovitije pastile cinkova glukonata u kojima ima oko 13 mg ovog minerala, a koje se mogu koristiti svakih nekoliko sati tijekom čitavog dana dok simptomi ne prođu.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka