Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 14° 4
Sutra: 14° 14° 4
15. studenoga 2019.
Ojačajte imunitet

Donosimo popis 12 najboljih namirnica za prevenciju i borbu protiv prehlade

Foto iStock
Foto iStock
Autor:
Objavljeno: 31. listopad 2019. u 7:59 2019-10-31T07:59:48+01:00

Zdrava prehrana je prvi štit protiv sezonskih bolesti jer naše tijelo može ojačati svoju imunološku obranu protiv napada virusa samo ako se dobro hrani

Voće, sezonsko povrće i puno vode kako biste bili hidratizirani, savršen je recept koji vas štiti od moguće prehlade već za stolom. Zdrava prehrana je prvi štit protiv sezonskih bolesti jer naše tijelo može ojačati svoju imunološku obranu protiv napada virusa samo ako se dobro hrani. No, znate li koja je hrana najbolja za prirodno jačanje imunološkog sustava i sprečavanje prehlade?

Imunološki sustav koji dobro funkcionira temelji se na raznolikoj prehrani bogatoj svim hranjivim tvarima koje štite vaše tijelo. Prije svega, govorimo o hrani bogatoj vitaminom C, a korisnom jer štiti stanice od oksidacije, pospješuje apsorpciju željeza i podiže imunološki sustav. Mnogo namirnica je bogato vitaminom C, ne samo agrumi, već i kivi, šipak i razno povrće. Čak su i neki začini vrijedni za imunološki sustav. Primjerice crvena paprika koja dodana jelima povećava sadržaj vitamina C, te đumbir i kurkuma. I hrana bogata sumporom također je važna jer ova tvar može inhibirati rast bakterija. Češnjak, luk i vlasac posebice su bogati sumporom.

Hrana bogata beta-karotenom, supstancom koja može potaknuti rast i razvoj imunološkog sustava, vrlo je korisna. U ovoj sezoni nalazimo ga, naprimjer, u slatkom krumpiru, kakiju i bundevi. Nadalje, u ovoj sezoni jedite gljive jer su bogate selenom i betaglukanom koji su nužni za aktiviranje bijelih krvnih zrnaca. Konačno, ne zaboravite na hranu bogatu cinkom koji se uglavnom nalazi u ribi, mesu, jajima, žitaricama, mahunarkama i suhom voću. Cink ima važnu zaštitnu ulogu za imunološki sustav. Važno je uzimati i probiotike koji se nalaze u nekim vrstama jogurta i u manje poznatim namirnicama zapadne kuhinje kao što su kefir, miso (pasta od fermentirane soje) i tempeh (tradicionalni indonezijski prehrambeni proizvod od soje i starter kulture).

Donosimo vam popis 12 namirnica, odličnih za prevenciju i borbu protiv prehlade.

1. MRKVA

Zahvaljujući prisutnosti vitamina i minerala, mrkva igra važnu ulogu u borbi protiv suhe upale bronhija, grla, dušnika i ždrijela. Česta konzumacija mrkve pomaže u sprječavanju suhog kašlja i u njegovom ublažavanju ako je već prisutan. Dakle, to je izvrsna namirnica koju treba jesti u jesen i zimi kako bi se spriječila i suzbila prehlada i sezonska oboljenja.

2. KIVI

Kivi sadrži puno vitamina C - 85 mg na svakih 100 g. Dovoljno bi bilo pojesti jedan na dan kako bismo zadovoljili dnevnu potrebu za vitaminom C (preporučena doza vitamina C je 60 mg na dan). Pored toga prirodni je izvor blagostanja s bezbrojnim korisnim i ljekovitim svojstvima i vrlo niskim udjelom kalorija (44 na 100 grama).

3. MLIJEKO

Mlijeko sadrži visokokvalitetne proteine koji pogoduju sintezi antitijela i osiguravaju našem tijelu pravu obranu od bolesti. Pored proteina tu je i lizocim, obrambeni enzim bogat antitijelima, i laktoferin koji tijelo pretvara u laktofericin, antibakterijsku tvar koja djeluje kao prirodni antibiotik.

4. MASLINOVO ULJE

Ekstra djevičansko maslinovo ima izvrsna prehrambena svojstva koja ga čine učinkovitim saveznikom u sprječavanju kardiovaskularnih bolesti i držanju razine »lošeg« kolesterola pod kontrolom. Usto djeluje i kao štit protiv prehlade zahvaljujući visokom sadržaju polifenola, vitamina E i drugih antioksidativnih spojeva koji se bore protiv slobodnih radikala i pomažu vam u stimulaciji imunološkog sustava.

5. BUNDEVA

Bogata beta-karotenom, snažnim antioksidansom obitelji karotenoida koji vaše tijelo pretvara u vitamin A, bundeva jača vaš imunološki sustav. I ne samo to, čuva elastičnost kože i potiče oporavak sluznice nakon prehlade. Vitamin A također doprinosi normalnom metabolizmu željeza te jamči pravilnu oksigenaciju i pravilno funkcioniranje svih sustava, uključujući onaj imunološki.

6. AGRUMI

Zahvaljujući visokom sadržaju vitamina C, agrumi jačaju vaš imunološki sustav, brane vas od sezonskih tegoba i potiču sintezu kolagena, pomažući vam da očuvate sluznicu netaknutom u slučaju prehlade. Mandarine sadrže 54 mg vitamina C na 100 g, a slijede naranče i limun s 50 mg na 100 g. Agrumi sadrže i snažne antioksidanse koji štite tijelo od izlaganja hladnoći.

7. BROKULA I CVJETAČA

Pravi su rudnik vitamina C koji pomaže ispravnom funkcioniranju imunološkog sustava, čak i kada se kuhanjem izgubi dio ovog dragocjenog vitamina. Zahvaljujući visokom sadržaju antioksidanata, ovo povrće može suzbiti degenerativno djelovanje slobodnih radikala i, prema tome, potaknuti vašu obranu kako bi vas zaštitili od štetnih vanjskih agensa poput virusa i bakterija.

8. CRVENO MESO

Meso je važan izvor proteina visoke biološke vrijednosti i visoke kvalitete koji vam pomažu da svoja antitijela protiv virusa i bakterija održavate efikasnim. I ne samo to, ono sadrži i dobre količine vitamina B12 (kojeg nema u hrani biljnog porijekla), te cinka i selena, dva minerala nužna za ispravan rad imunološkog sustava.

9. RIBA

Riba je bogata omega-3 masnim kiselinama s antioksidacijskim djelovanjem koje jačaju imunološki sustav, a djeluju i kao snažno protuupalno sredstvo. Izvor proteina visoke biološke vrijednosti i visoke kvalitete, riba vam pomaže da očuvate učinkovitost antitijela i zahvaljujući sadržaju vitamina D potiče imunološki odgovor dišnog sustava.

10. ŠPINA

Špinat je povrće s najvećim udjelom željeza, nužno za dobru oksigenaciju svih vitalnih sustava koji su, s pravom količinom željeza, zaštićeni od napada virusa i bakterija. Zahvaljujući karotenoidima koji vam jetra pretvara u vitamin A, minerale, klorofil i folnu kiselinu, špinat je koncentrat energije koji stimulira vašu imunološku obranu i bori se protiv umora i iscrpljenosti.

11. KAKI

Kaki je izvrsno voće koje treba konzumirati tijekom hladne sezone jer sadrži karotenoide (vitamin A) i vitamin C koji pojačavaju vašu imunološku obranu i potiču ponovni rast tkiva i sluznice nakon prehlade. No, pripazite jer je ujedno i vrlo kalorična namirnica (65-70 kalorija na 100 g) i slatka (sastavljena je od 18 posto šećera) pa se mora konzumirati umjereno, prije svega u niskokaloričnoj prehrani.

12. ZELENI RADIČ

Zeleni radič prepun je vitamina i hranjivih sastojaka koji vam pomažu u zaštiti od prehlade. Karotenoidi, prekursori vitamina A, klorofil, magnezij, folna kiselina i kalcij čine zeleni radič dragocjenim povrćem u jesen jer doprinosi normalnom funkcioniranju imunološkog sustava. Također, pomaže u borbi protiv umora i iscrpljenosti, klasičnih simptoma sezonskih tegoba.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.