Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
6. travnja 2020.
Korisni savjeti

Stresno spavanje: Zašto se i nakon osam sati sna osjećamo umorno i neispavano?

FOTO/iStock
FOTO/iStock
Autor:
Objavljeno: 5. ožujak 2020. u 7:20 2020-03-05T07:20:22+01:00

Pokušajte prije spavanja smiriti svoje misli. 

Legli se sinoć na vrijeme i spavali punih osam sati, no unatoč tomu ujutro se osjećate samo još više iscrpljeno, kao da je iza vas neprospavana noć? Krivac za umorna jutra je stres. 

Problemi na poslu ili u privatnom životu uzrokuju stres i teške misli kojih se tijekom dana teško rješavamo iz glave. No, ti isti problemi znaju nas moriti i tijekom spavanja zbog čega se osam sati sna čini kao tek dva. Možda vi zaspete bez problema, no kroz naš mozak sto i jedna misao juri što onemogućava da se tijelo opusti i regenerira. Mozak i srce rade punom parom, što narušava balans organizma te u stanje pravog odmora tijelo ni ne dospije. Još jedan od simptoma stresnog spavanja jest buđenje usred noći ili pak buđenje rano ujutro. To se događa jer vaše tijelo proizvodi previše kortizola, odnosno hormona stresa, prenosi Freundin.

Što možemo učiniti?

Pokušajte prije spavanja smiriti svoje misli. No, to zvuči jednostavno u teoriji, no puno teže u praksi. Ono što možete napraviti jest prije spavanja projicirati pozitivne slike i emocije. Ako se ne možete vezati uz nešto lijepo što vam se taj dan dogodilo, maštajte o, primjerice, svom idealnom godišnjem odmoru. Prilikom toga fokusirajte se na detalje. 

Također možete prije odlaska u krevet sjesti i zapisati svoje misli na papir. S jedne strane napišite sve što vas mori i tišti, a s druge možete zapisati i obveze koje trebate obaviti, slagajući pri tome plan realizacije. Tako ćete steći dojam da stvari imate barem donekle pod kontrolom, što će smiriti vaše misli prije spavanja.  

Poželjno je barem dva sata prije odlaska u krevet odraditi trening koji će smanjiti razinu hormona stresa u krvi. 

Priuštite si također toplu kupku ili tuš koristeći ulje lavande koje će vas dodatno smiriti. Prije spavanja izbjegavajte mobitel i surfanje internetom. Posegnite za najdražom knjigom koja će vas dodatno ispuniti pozitivnim emocijama.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.