Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 17° 6
Sutra: 17° 17° 6
20. listopada 2019.
Nezaobilazan mineral

Zeleno lisnato povrće najbolji je prirodni izvor magnezija

Zeleno lisnato povrće najbolji je prirodni izvor magnezija
Zeleno lisnato povrće najbolji je prirodni izvor magnezija
Autor:
Objavljeno: 18. ožujak 2019. u 7:52 2019-03-18T07:52:36+01:00

Istraživanje je pokazalo da osobe koje uzimaju hranu s više magnezija imaju za 10 posto umanjenu mogućnost obolijevanja od koronarnih bolesti

Magnezij je nezaobilazan mineral svake mediteranske prehrane, ključan element za funkcioniranje našeg organizma. Brojna istraživanja pokazala su kako magnezij drži podalje niz bolesti, a posebice je ključan za rad srca i mišića te za zdravlje našeg živčanog sustava. A da se ne govori u kolikoj mjeri nam pomaže kada se osjećamo umorno i iscrpljeno.

Posljednje istraživanje sveučilišta Zhejiang i Zhengzhou objavljeno u časopisu Bmi Medicine, pokazalo je da magnezij smanjuje rizik od srčanih problema, od udara i dijabetesa. Istraživači su uzeli u obzir rezultate raznih prethodnih istraživanja te analizirali prikupljene podatke milijuna građana devet različitih zemalja. Istraživanje je pokazalo da osobe koje uzimaju hranu sa više magnezija imaju za 10 posto umanjenu mogućnost obolijevanja od koronarnih bolesti. Rizik da će doživjeti srčani udar umanjen je za 12 posto, a rizik da će oboljeti od dijabetesa tipa 2 smanjen je za čak 26 posto. Količina ovoga minerala koju bi trebalo uzimati u sklopu zdrave prehrane iznosi 300 mg na dan za muškarce i 270 mg na dan za žene. Postotak osoba koje se ne pridržavaju uzimanja tolike količine magnezija je dosta velika i kreće se na oko 15 posto.

Do nedostatka magnezija može doći zbog nepravilne i loše prehrane, a najbolji su izvor magnezija zeleno lisnato povrće poput špinata, kao i mahunarke te orašasti plodovi. Iz svoje prehrane svakako ne izostavite kakao, bananu i ribu, a u 100 grama sjemenki bundeve možete pronaći 534 mg magnezija, odnosno 420 mg u sjemenkama suncokreta. S pravilnim udjelom magnezija, naša crijeva lakše rade, mišići bolje funkcioniraju i ne grče se, srce kuca pravilnije, a i lakše se borimo sa svakodnevnim stresom. Ženama pomaže i kod PMS-a, kao i kod bolnih mjesečnica. Također, magnezij ublažava glavobolju, a djeluje preventivno kod virusnih bolesti, odnosno prehlada.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.