Premijera

Volvo V60: Karavan koji je promijenio svijest

Edi Prodan

Praktični kakvi već jesu Šveđani su oduvijek cijenili karavane. »Šminkerska« Europa, posebno ova s juga ih je uglavnom prezirala. No, skandinavska se upornost isplatila, a najveća zasluga za to ide Volvu, danas s V60 modelom



Nekada davno, još tamo prije pola stoljeća, karavani su u automobilskom svijetu, posebno na jugu Europe bili – prezrena vrsta. Cijenilo se elegantne trovolumenske limuzine, »sportive« ili gradske minijature, karavani su bili »rijetka biljka«, vozila doživljavana kao prijevozno sredstvo do poljoprivrednih imanja. Osim u Švedskoj. Tamo je Volvo napravio karavan na bazi svoje limuzine, automobil koji su neki znali posprdno nazivati i švedskim »tenkom«.


Šveđani su iznad svega praktični ljudi koji svoje viđenje estetike uvijek povezuju s jednostavnošću i funkcionalnošću. Kad je u pitanju stanovanje, namještaj ili automobili. S vremenom, »prezriv« odnos prema švedskom viđenju automobilskog dizajna se mijenjao, karavani su unazad dvadesetak ili nešto manje godina ušli u modu da bi danas bili sasvim uobičajena pojava.


A kad se eto pojavila i nova generacija Volva V60, svi su rekli kako je riječ o jednom od najimpresivnijih automobila unutar proširene kompaktne klase. Estetika mu je jasna, »smanjeni« V90. Vidljivo je to na prednjem i stražnjem kraju, unutrašnjost je vrlo luksuzna, daleko iznad prosjeka klase. Kad je pak funkcionalnost u pitanju, istina, »popustili« su i Šveđani. Kad se temeljitije promotri V60, razvidno je kako više nije riječ o dominantnom naglasku na funkcionalnosti, danas je sve zajedno mnogo usklađenije, prilagođenije eleganciji pojave a ne mogućnosti da se u njemu prevozi količine ili predmete koji izazivaju nevjericu kad ih se izvadi iz »bunkera«.




Dužina V60 je 4,76 metara, ili samo 17,5 centimetara manje od monumentalnog V90, dok mu je volumen prtljažnika vrlo uobičajenih za ovakve automobile 529 litara. Moglo bi istina i više, ali i ta je prostornost dovoljna za većinu potreba.


Motori su znana Volvo ergela. S obzirom na gabarite – mada nemojmo se zavaravati jer riječ je o jednom od težih automobila u segmentu čija težina u svim izvedbama prelazi 1,8 tona – najtraženiji će sasvim sigurno biti dizelaš od 150 KS. Jako je poželjan i snažniji s istim gorivom od 190 KS, dok je jedinom benzincu snaga jako velikih 253 »konja«. Na kraju u ponudi su i dva hibrida, znani T6 i T8 »twin engine« koji razvijaju 341 ili 392 KS.


Predviđena cijena najmanje snažnog modela teško da će biti ispod 250 tisuća kuna, no kad je Volvo u pitanju, investicija je uvijek na – dugi rok.