Funkcionalnost i snaga

TEST Škoda Karoq Style: Dominantan izazovima prirode i društva

Edi Prodan

Sjajan motor koji »puca od snage«, jako dobra funkcionalnost i »brdo« opreme doveli su Škodin kompaktni SUV Karoq u sam vrh klase. Slijedom toga i cijena koja je istaknuta za benzinski top model došla je vrlo visoko, ali ne onamo gdje u istim kondicijama stižu konkurentski modeli



Da je Škoda spremna za ulazak u nadmetanje s najznačajnijim proizvođačima, posebno s onima koji su moćni u danas najtraženijim SUV i crossover razredima, pokazao je već Kodiaq. A da bi se dobilo dodatak toj tvrdnji trebalo je čekati još samo Karoq, model iz kompaktnog razreda koji je i najtraženiji u kod velikog raspona obiteljskih ljudi.


Mi smo mu pak priredili posebno zahtjevno testiranje koje se kretalo praktično od morske razine pa sve do alpskih visina, do 2,2 tisuće metara nad morem. Polovicu su predstavljale autoceste raznih nivoa opterećenosti prometom ali bilo je tu i na desetke kilometara cesta koje vode do planinskih prijevoja.


Karoq je bio opremljen benzincem iz najnovije produkcije koncerna kojem Škoda pripada već skoro tri desetljeća a on je – »pucao« od snage. U konkretnom slučaju bio je potpomognut sjajnim DSG automatskim mjenjačem tako da je raskoš jako dinamičnih »konja« pokazivao s jednakom lakoćom prigodom pretjecanja na »otvorenim cestama«, tako i maksimalno opterećen, putnicima i prtljagom, na ekstremnim usponima. Potrošnje se znala penjati i prema 8,5 litara, dok je konačni prosjek iznosio 6,9 litara. S obzirom na težinu testiranja te činjenicu da je riječ o benzincu, sjajan rezultat, s obzirom na iskustvo u sličnim testiranjima apsolutno je sigurno da bolji rezultat ne bi ostvario ni slični dizelski motor.




Ono gdje se Karoqu upućuju najviše ocjene je činjenica da je jedan od najfunkcionalnijih u klasi. Jednako je to vidljivo u kabini gdje se četiri odrasla putnika ni nakon višesatnog putovanja neće umoriti, kao i unutar uistinu raskošnog prtljažnika. Unutrašnjost prate i vrlo kvalitetni materijali, »simply clever« rješenja po kojima je ovaj češki proizvođač jako poznat te jako dobra završna obrada.


Mane? Uvjetno rečeno, kad ga se gleda između »sestara i braće«, zamjerka može biti velika sličnost Škodinih modela najnovije generacije, no izdvojen Karoq je jedan od privlačnijih unutar kompaktnog SUV-a.


Škoda Koraq


Škoda Koraq



Iako se Karoq u baznoj izvedbi može kupiti za 165 tisuća kuna, testna izvedba bila je stotinjak tisuća kuna skuplja. To možda i ne mora čuditi iz nekoliko razloga. Ponajprije bila je pokretana jednom od najboljih benzinskih motora novije generacije koje posjeduje koncern kojem pripada i Škoda. Snaga mu je velikih 150 »konja«, dok s druge strane ostaje u zoni niže emisije CO2 kao i prosječne potrošnje koja je za benzince ovakve snage bila nezamisliva. Ono što utječe na rast cijene je odlični, 7-stupanjski automatski DSG mjenjač, a sveobuhvatnost opreme, audio sustava i svih mogućih potpora vozaču onaj su dodatak koji do kraja pojašnjava konačni iznos od 271 tisuću kuna.


U svakom slučaju Karoq zaslužuje najveću pažnju svih onih kupaca, obiteljskih ponajviše, koji žele ući u supermoderni kompaktni crossover razred. Iznimne kvalitete materijala i završne obrade kao i sigurnosnih sustava uz odličnu funkcionalnost, izvjesno je kako će Karoq dugi niz godina biti postojani pratitelj svih potreba za mobilnošću. Dakako, uz pažljivo konfiguriranje motora i opreme zadovoljit će i konstantu Škodinu formulu kako je kod njih omjer između uloženog i dobivenog jedan od najboljih u automobilskom svijetu.