Kompaktni hatchback

Povratak talijanske mode: Vozili smo i testirali novi Fiat Tipo

Edi Prodan

Fiat Tipo

Fiat Tipo

Kompaktni Fiatov hatchback dugo je očekivani novitet – sada kad se pojavio možemo zaključiti kako smo dobili optimalni »koktel« talijanske mode i vrlo razumne cijene



Konačno! Bio bi to vrlo jasan, nedvosmislen usklik nakon što smo testirali hatchback verziju Fiat Tipa, kompaktnog velikoserijskog automobila iz Italije kojeg smo jako dugo čekali. I ne samo da smo ga čekali u toj klasi, čekamo ga još uvijek i u B segmentu gdje se Punto uistinu može pohvaliti pridjevom – dugovječni. Dio odgovora zašto toliko čekamo leži u Fiatovim američkim akvizicijama i investicijama tako da sad kad je tamo konačno sve posloženo, aktivnosti su se opet usmjerile prema Europi.


A petvratni Tipo uistinu je ogledni primjer svega onog zbog čega volimo talijanske automobile – pristalog izgleda, dobre dinamike, kvalitetnih materijala, a da sve zajedno itekako ima krajnju cijenu koja će u svakom slučaju biti – opravdana, pa i prihvatljiva, poticajna za odluku kako je ipak najbolji automobil – novi automobil.


Kad se svemu tome priključi i dizelski agregat snage 95 KS, jasno je kako uz sve to imamo posla i s jednim nadasve štedljivim automobilom. Njegova je dinamika pristojna, mada o nekim naglijim ubrzanjima ne treba ni sanjati. No, nisu ni potrebna jer se s druge strane respektabilne putne brzine jednostavno postižu.




Fiat Tipo


Fiat Tipo



Ono što oduševljava je svakako prosječna potrošnja. U našem slučaju bilo je to 5,3 litre no može se i manje ako se izbjegava autoceste koje naglašeno dižu prosjek. Na otvorenoj smo ga cesti primjerice spuštali i ispod 4,5 litara, a ni grad nije bitno rastrošniji.



KARAKTERISTIKEZAPREMINA1248 ccm SNAGA95 KS OKRETNI MOMENT200 Nm DIMENZIJE4368/1792/1495 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2638 mm UBRZANJE12 s MAKS. BRZINA180 km/h POTROŠNJA3,3/4,5/3,7 l EMISIJA CO299 g/km PRTLJAŽNIK440 l TEŽINA1440 kg GUME225/45 R17

plus


potrošnja, oprema


minus


plastika armature, ubrzanje



Funkcionalnost kabine je standardna, taman dovoljna za obiteljske potrebe, a prtljažnik će zadovoljiti većinu transportnih zahtjeva.Unutrašnjost, posebice armatura, su moderni, kvalitetnih materijala zadovoljavajuća. Ima na nekim predjelima i nešto tvrđe plastike, no, ponavljamo, krajnji je »kotel« itekako dobar.

Tim više kad se zna kako mu je konačna cijena 141 tisuću kuna. Napominjemo riječ je bila o vrlo izdašnoj opremi »lounge« koja sadrži baš sve potrebno, k tome i s dizelskim agregatom. I ne samo to, ti je i multifunkcionalni LCD zaslon tako da je Tipo u cjelosti povezan s digitalnim dobom današnjice.


Talijanska se dakle »moda« u svom novom izdanju vratila i na hrvatske ceste. Ako se k tome zna da su Fiatovi domaći uvoznici pripremili i čitav paket mjera kako bi se do automobila jednostavnije i povoljnije došlo, uključujući i razumne cijene za rabljene automobile koji se potencijalno žele dati u razmjenu, vjerujemo kako će se se i domaći gradovi naveseliti povratku »stile italiana«.


Fiat Tipo


Fiat Tipo