Premijera

Luksuz pobjegao u divljinu: Rolls Royce ima jedan od najvećih i najluksuznijih SUV-ova u povijesti

Edi Prodan

Rolls Royce je složio jedan od najvećih i najluksuznijih SUV-ova u automobilskoj povjesti čija će prodaja započeti početkom iduće godine



Došao je i taj dan! Rolls Royce se svih godina od svog nastanka 1906. godine trudio biti apsolutnim »svjetskim prvakom« kad su luksuzni automobili u pitanju, da bi na kraju ipak popustio – napravio je SUV. Naziv mu je Cullinan, a za sve one koji to ne znaju, naziv je preuzeo od najvećeg dijamanta na svijetu, ima više od tri tisuće karata, pronađenog 1905. godine u Južnoafričkoj Republici.


A nakon uvoda, možemo se posvetiti – samom automobilu. Kao i svi luksuzni SUV-ovi u svakom je slučaju i majstor – predimenzioniranja: dugačak je 5,34 metra, 2,16 metara mu je širina te 1,84 metara visina. Kompleksni automobili bez sumnje, a koliki je naglasak na udobnost u kabini ukazuje i podatak da se nudi u konfiguraciji sa četiri i pet sjedala. K tome, s obzirom na dužinu, volumen prtljažnika je skroman i donosi još jednu »nelogičnost«: više ima mjesta u »bunkeru« kad konfiguracija ima pet, a ne četiri sjedala. Volumen mu je dakle 526 litara, dok u opciji s pet sjedala doseže 560 litara. Maksimalna dužina predmeta koje može primiti je 2,25 metara, kod opcije s pet sjedala, a maksimalni kapacitet »prtljažnika« mu je 1930 litara.


Što pogoni tu luksuznu zvijer? Tu je pak od presudnog značaja činjenica da je zadnjih petnaest godina vlasnik britanskog ponosa bavarski div BMW. Pa tako Cullinan pokreće 12- cilindarski turbo motor zapremine 6,75 litara dok mu je snaga 571 CV uz maksimalni okretni moment od 850 Nm. Pogon mu je na sve kotače, permanentni, dok je automatskom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa, također iz riznice BMW-a, rad besprijekoran. Maksimalna mu je brzina 250 km/h uz prosječnu potrošnju od 15 l/100 km.




A da sve ne bi ostalo samo na luksuznoj prezentaciji, Cullinan ima i sustav za vožnju na teškim terenima koji se pokreće ručno, kad vozač uvidi potrebu za njime no nema reduktora.


Cijena Cullinana je trenutno nepoznata jer je njegov dolazak na tržište zakazan za 2019. godinu. Na neki mu je način najbliža Bentley Bentayga čija je cijena na hrvatskom tržištu oko dva milijuna kuna. Kad je Rolls Royce u pitanju ona bi mogla biti i – znatno viša. Uzmemo li da je cijena limuzine Phantom, koja je po dimenzijama i motoru jako bliska Cullinanu, oko tri milijuna, ne bi čudilo da prvi Rolls Royceov SUV dosegne i dvadesetak posto više, točnije da se »zavrti« na cijeni od oko pola milijuna eura. Uostalom, toliko stoji i Phantom u – produženij verziji tako da je u ovom slučaju i bez službene potvrde – sve jasno.