Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 31° 3
Sutra: 31° 31° 3
25. kolovoza 2019.
Crna, plava, crvena, srebrna...oku ugodna

Koje boje automobila preferiraju europski narodi?

Koje boje automobila preferiraju europski narodi?
Koje boje automobila preferiraju europski narodi?
Autor:
Objavljeno: 5. travanj 2011. u 11:49 2011-04-05T11:49:51+02:00

Ma koliko se naizgled činilo mogućim, nije moguće odbir boja automobila vezivati uz klimatske zone ili neke uvriježene stavove o povezanosti pojedinih naroda s omiljenim im bojama

Možda i nije iznenađujuće da su Francuzi i Talijani posebno skloni automobilima krem boja s obzirom na njihovu poznatu kulturu kafića.

Ali zašto kupci u Češkoj biraju plavu više nego neki drugi narod?

Irci možda i jesu tradicionalno vezani uz zelenu boju, ali mnogo radije voze srebrnu. Što se tiče Hrvatske, prema podaci o prodanim Fordovima u 2010. godini dominiraju srebrna, crna i bijela. Ovo je samo nekoliko nalaza Fordove studije koja se bavila izborom boja pojedinih naroda u Europi. Razumijevanje preferenci širom multikulturalnog kontinenta pomaže Fordu da ide u korak s kupcima i puni salone odgovarajućim automobilima. 

– Nešto je posve osobno u boji automobila, a pogledate li dublje vidjet ćete da kultura, moda i ukus tržišta širom Europe imaju golem utjecaj na odabir boja među kupcima, trendovi u bojama – kao i moda – mijenjaju se iz godine u godinu. Primjerice, mali, ali rastući broj kupaca bira smeđu, bakrenu i ostale zemljane tonove.

Trebalo je malo zagrijavanja za smeđe tonove; jer su prije bili percipirani kao staromodni – sjetite se 70-ih, 80-ih. Ali smeđi tonovi se vraćaju u modu, namještaj i sada automobile i oživljeni su u uzbudljivim kombinacijama interijera i eksterijera, kaže Julie Francis iz dizajnerskog tima koji se bavi bojama i vrstama materijala pri Ford of Europe. 

Bijela ostaje hit u Turskoj (49 posto prodanih vozila), neoborivi izbor broj a zbog svoje često usijane klime, također ima najniži postotak vozila u crnoj boji. Danska, kao suprotnost, crnu drži kao prvi izbor i za njih je najmanje vjerojatno da će izabrati bijelu boju. 

Ali državne granice i klima ne utječu nužno na ukus i izbor boja kupaca. Norveška i Portugal, primjerice, dijele istih šest omiljenih boja.  

Samo jedna zemlja ima na prvom mjestu boju koja nije crna, bijela ili srebrna – Češka. Četvrtina čeških kupaca birala je plave Fordove tijekom 2010. Česi također biraju i najveći postotak crvenih u odnosu na ostale narode – što odražava dominantnu crvenu i plavu na njihovoj zastavi. 

No, patriotizam ovdje ostaje. Nizozemska nije uopće ni razmišljala kad su se pojavili narančasti automobili, a Irci su treći od najmanje vjerojatnih zemalja koja će kupiti zeleno. 

– Za najveća tržišta, Njemačku primjerice, znamo da su crna i tamne boje uvijek popularne tako da to uzimamo u obzir pri planiranju. Crvena je nekad bila daleko najpopularnija boja, ali to se promijenilo,” objašnjava Shaw. “Čini se da je bijela sada u usponu. Tamno sive, crne i plave su uvijek popularne i one su dio i muških i ženskih odjevnih predmenta, ali baš kao i drugi oblici, boje automobila dolaze i odlaze iz mode, rekao je Vince Shaw, menadžer za stategiju marketinga i planiranja pri Ford of Europe. 

A 2011. u kojoj se predstavlja potpuno novi Ford Focus u izražajnim bojama kao što je Candy Yellow, Candy Red i Mars Red ili pak zapanjujućoj Tangerine Scream koja je debitirala na Focusu ST na Salonu automobila u Parizu, ova bi godina mogla donijeti neke vruće trendove u cijeloj Europi.

Globalna rasprostranjenost

Najveći dobavljač boja, Du Pont izrađuje i godišnji pregled trendova u bojama širom svijeta koji otkriva neke zanimljive trendove u različitim regijama. Prema tim brojkama, omiljene boje Europe su siva i crna, dok azijske zemlje biraju bijele i srebrne tonove.

Južna Amerika je također obožavatelj srebrne, a Sjeverna Amerika bira kontrastne crnu i bijelu. Globalno, srebrna je bila napopularniji izbor s 26 posto od ukupnog zbroja 2010., a crvena (6 posto) i plava (5 posto) zaostale su na petom i šestom mjestu najtraženijih boja. U međuvremenu, smeđe-krem paleta pala je na 3 posto Du Pontove prodaje u 2010., a najveći korisnici tog spektra bili su automobili srednjeg segmenta i višenamjenska vozila u Europi. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka