Provokatniji izgled

Ispoliran do zadnjeg detalja: Mazda predstavila novi SUV CX-5

Edi Prodan

Izgled nije bitnije mijenjan ali je ipak zahvaljujući LED tehnologiji dobio provokativniji izgled, kvaliteta materijala je maksimalna dok su motori – isti



Mazda CX-5, jedan je od onih automobila koji se napravi toliko dobro da je teško drugom generacijom dati nešto posebno novo. Posebno kad je u pitanju izgled. Međutim, baš kad zaustite kako se malo što promijenilo, tehnički dio Mazdinog tima vas zaspe s nizom podataka pa tako i statistike prema kojoj je u novu generaciju modela CX-5 ugrađeno više od 700 dizajnerskih i tehničkih dorada! K tome nova Mazda CX-5 sada je elegantnija i modernija, posebno zahvaljujući poklopcu motora dužem desetak centimetara, širokim i tankim svjetlima, te vjetrobranskom staklu pomaknutom unatrag 3,5 centimetra. Moderniji je i stražnji dio, a sama karoserija je 3,5 centimetra niža od prethodnika.


U usporedbi sa prethodnikom novi model je duži za 10 milimetara i sada mu je dužina 4550 mm, širina je 1840 mm a visina 1680 mm uz međuosovinski razmak od 2700 milimetara koji je ostao isti kao kod prethodnika. Kapacitet prtljažnika je također ostao isti – 506 litara sasvim je dovoljno i slično onom što pronalazimo kod konkurencije.


Kako smo već istaknuli, prednji se dio doima ozbiljnijim, mačističkim pomalo. Diodna tehnologija tu također čini svoje – razvučena su svjetla u toj tehnici, baš kao i minijaturne, jedva vidljive maglenke. Atraktivnosti pomažu i nove boje dok su naplatci kao i do sada veličine 17 i 19 cola.




U istom stilu uređena je i unutrašnjost koja naglasak stavlja na udobnost. Na prvi pogled ozračje je slično ostalim Mazdama, no ima i posebitosti. Kokpit je postavljen niže, instrumenti su cjelovitiji, materijali su kvalitetniji i ostavljaju dojam temeljitosti. Redizajnirana je središnja konzola i greben između sjedala. Zaslon sadržajnije multimedije izdvojen je iz tijela armature na njen vrh.


Povišen središnji greben odredio je i novu, višu poziciju ručice mjenjača. Unutrašnjost je tiša, a novi upravljač može biti i grijan. Promjenjene su i obloge vrata u dijelu na kojem su koncentrirani električni podizači stakala. Nova sjedala su udobnija i kad se sve uzme u obzir nova unutrašnjost ostavlja topliji i humaniji dojam. Straga su napokon uvedeni ventilacija i podešavanje naslona stražnjih sjedala koja se mogu nagnuti sa 24 na 28 stupnjeva. Veliki iskorak napravljen je i u segmentu opremanja gdje treba kazati da nema onog čega nema.


Motori koji se mogu birati su pak ostali skoro isti. Tu su dva poznata turbodizelaša obujma 2.2 litre snage 150 i 175 KS koji su doživjeli minimalne preinake, s tim da je slabiji puno zastupljeniji u prodaji sadašnjeg modela. Tu je još 2.0-litreni benzinac sa 165 KS. Najveća novost je 2.5-litreni benzinac SkyActiv-G snage 194 KS s tehnologijom isključivanja dva cilindra pri nižim okretajima što praktično znači da CX-5 može voziti do brzine od 130 km/h samo s dva cilindra.


Ovaj agregat ide isključivo u kombinaciji sa automatskim mjenjačem i i-Activ pogonom na sve kotače koji je u odnosu na prethodnika 30 posto efikasniji zbog novih ležajeva koji su smanjili trenje za 30 posto. I to je rezultiralo smanjenjem potrošnje sa dva posto čime se smanjila razlika između inačica s prednjim i pogonom na sve kotače.


Po pitanju aktivne sigurnosti, odnosno sustava pomoći vozaču Mazda CX-5 je još ozbiljniji SUV jer je dobio G-Vectoring Control, projekcijski head-up displej na vjetrobranskom staklu, radarski adaptivni tempomat sa sustavom Stop&Start, automatsko kočenje u gradskoj vožnji s boljom kamerom gdje je brzina pri kojoj se sustav aktivira podignuta sa 30 na 80 km/h, kao i kontrolu nenamjernog napuštanja vozne trake.


Zanimljivo je također kako je aerodinamika poboljšana za šest posto, dok CX-5 dolazi s pet paketa opreme: emotion, challenge, attraction, revolution i revolution top. Osnovni model Mazde CX-5 sa benzincem od 165 KS i prednjim pogonom, te ručnim 6-stupanjskim mjenjačem košta 205.600 kuna. Najpovoljnija verzija s integralnim pogonom dolazi za 256.449 kuna dok je najskupljoj kombinaciji cijena 353.284 kune. Prodaja nove Mazde CX-5 je ovih dana počela i u Hrvatskoj.