Promjena

Era dizela došla kraju: Dizelaši odlaze na Bliski istok i u Tursku

P. N.

Reuters

Reuters

Mnogi europski i japanski proizvođači najavili su da će prestati proizvoditi dizelska vozila u idućih godinu dana



Prvi je put dizelsko gorivo skuplje od benzina, i to već tjednima, pa se postavlja pitanje hoće li se svijet riješiti dizela i je li taj proces već počeo.


Sve više se raspravlja o smanjenju proizvodnje i prodaje automobila na dizel, kojima se zabranjuje vožnja središtima europskih metropola. O ovoj iznimno zanimljivoj temi bilo je govora u emisiji Studio 4, s Igorom Grozdanićem, stručnim suradnikom za energetiku i zaštitu okoliša pri HGK.


“Prema svim pokazateljima, era dizela dolazi kraju i možemo reći da dizel odlazi u prošlost. Posebno od 1. siječnja 2020. godine, kada se i brodski promet mora prilagoditi odsumporizaciji dizela s 3,5 na 0,5 posto”, upozorio je Grozdanić u razgovoru za HRT.




“Naši gradovi na obali ne prate taj trend i nabavljaju autobuse na dizelsko gorivo. Nisu krivi samo gradovi, nego i ministarstva u nedosljednosti kreiranja svojih strategija. Pod izlikom nabave novih autobusa, nabavljaju se dizelski autobusi koji nisu nikakvo rješenje”, govori Grozdanić.


Grozdanić je naglasio da prijelazno razdoblje za dizelaše neće nastupiti odmah i restriktivne mjere, kao što su veći porez i trošarine, neće biti velike. Cijena dizela rast će zbog problema rafinerijske prerade.


Mnogi europski i japanski proizvođači najavili su da će prestati proizvoditi dizelska vozila u idućih godinu dana, rekao je Grozdanić.


EU će pokušati promijeniti svoj vozni park i sva dizelska vozila otići će na Bliski istok i Tursku, naglasio je Grozdanić.


“Dokazano je da višak sumpora loše utječe na zdravlje građana, stvaraju se kisele kiše i efekt staklenika. U sljedećih 15 godina stvarat će se premosnica između današnjih motora s unutarnjim sagorijevanjem i električnih vozila, a to će biti prirodni plin. Ti novi automobili ne bi trebali biti skuplji”, rekao je Grozdanić za HRT.