Plodonosno partnerstvo

BMW obilježava 20 godina u MotoGP-u i to na četiri kotača – BMW M Safety Cars

P. N.

BMW Moto GP M4 / Foto BMW M

BMW Moto GP M4 / Foto BMW M

Sezona 2018. MotoGP-a donijela je sa sobom novi BMW M5 kao službeni sigurnosni automobil. Posebno opremljen za tu ulogu i sa 600 KS preko četiri kotača, vjerujemo da je u pokojem oštrom zavoju, naglom kočenju a osobito ako je MotoGP utrka bila počašćena kišom, predstavio i izazov za nabrijane unikatne motocikle najelitnije klase moto utrka



Sa krajem sezone najelitnije klase moto utrka u 2018. godini, MotoGP i BMW M odjel mogu s ponosom gledati na proteklih 20 godina uspješne suradnje i partnerstva. Prošla su već dva desetljeća otkad su automobili sa oznakom BMW-ovog Motorsport odjela predvodili, dovodili u red i završavali utrke u MotoGP-u. Tokom svih tih godina BMW je sa svojim automobilima bio i središtu akcije iako uvijek u sjeni virtuoza na dva kotača, poput Rossija i ekipe, piše portal Vozim.hr.


Povijest partnerstva izeđu BMW i MotoGP-a možemo reći da počinje s modelom BMW Z8 Roadster koji je uvijek imao posebno mjesto u srcima i očima ljubitelja marke sa propelerom na nosu. S jedne strane radi se o retro modelu napravljenom po uzoru na legendarni BMW 507 s kraja 1950-ih godina. S druge strane riječ je o kompaktnom kabrioletu sa velikim V8 motorom iz tadašnje M5-ice. Pravi „muscle car“ sa M značkom.


BMW MotoGP, Foto BMW M


BMW MotoGP, Foto BMW M





Nakon njega značajniji model koji je upriličio brojne MotoGP utrke tokom 2007. godine je E89 Z4 M Coupe. Kompaktna silueta i kombinacija oštrih linija uklopljenih u tečne obline karoserije učinile su ovaj model BMW-a dostojnim da predvodi MotoGP čopor gladnih vukova. Naravno, to ne bi bilo moguće bez očaravajućeg rednog šesterocilindraša željnog visokih okretaja i tipično metalnog BMW zvuka.


Svega četiri godine kasnije, 2011., BMW je gledateljima MotoGP-a pred oči doveo novog vođu čopora. Vjerojatno niti jedan primjerak BMW-a iz M odjela ne utjelovljuje bolje onu izreku „veličina nije važna“ jer je papreni BMW 1M Coupe bio i više nego dostojan svoje nove uloge krotitelja prototipnih dvokotača. U cijeloj priči je najviše mogao uživati njegov vozač jer zabava je drugo ime za 1M Coupe.


Cinici će reći da je MotoGP zaslužio punokrvnog M sportaša nakon 1M Coupe vic-mahera. Godine 2015. red je došao na nasljednika M3-ce kupe, novog imena M4. Sigurnosni automobil M4 koristio je inovativnu tehnologiju kasnije korisštenu na M4 GTS modelu.


GMV MotoGP M4, Foto BMW M


GMV MotoGP M4, Foto BMW M



Sport je ipak jedna vrsta zabave, iako često kroz znoj i suze. S obzirom da zabave nikada nije dosta, u BMW-u su posegnuli za novim uličnim zabavljačem. Samo godinu dana nakon M4-ke ulogu MotoGP sigurnosnog automobila u 2016. godini preuzeo je BMW M2. Nasljednik malenog 1M Coupea, ovaj put sa punim M-sport pedigreom predvodio je virtuoze motociklizma.


BMW MotoGP M2, safety cars, Foto BMW M


BMW MotoGP M2, safety cars, Foto BMW M



Sezona 2018. MotoGP-a donijela je sa sobom novi BMW M5 kao službeni sigurnosni automobil. Posebno opremljen za tu ulogu i sa 600 KS preko četiri kotača, vjerujemo da je u pokojem oštrom zavoju, naglom kočenju a osobito ako je MotoGP utrka bila počašćena kišom, predstavio i izazov za nabrijane unikatne motocikle najelitnije klase moto utrka.


BMW MotoGP M5, safety cars, Foto BMW M


BMW MotoGP M5, safety cars, Foto BMW M