Idemo dolje

Velik uspjeh reizdanja Hitlerova antisemitskog manifesta

Hina

foto: Reuters

foto: Reuters

»Rasprava o Hitlerovoj viziji svijeta i njegov pristup propagandi omogućuje nam da proučavamo uzroke i posljedice totalitarnih ideologija u vrijeme u kojem jačaju autoritarizam i ideje krajnje desnice«, rekao je Wirsching.



BERLIN – Komentirano izdanje »Mein Kampfa«, antisemitskog manifesta nacističkog vođe Adola Hitlera, objavljeno u siječnju 2016., prvi put nakon 1945. godine, postiglo je velik uspjeh s 85.000 prodanih primjeraka u Njemačkoj, rekao je u utorak izdavač.


Institut za suvremenu povijest (IfZ) iz Muenchena isprva je tiskao 4000 primjeraka, a u godinu dana bilo je ukupno šest izdanja.


Originalni Hitlerov manifest objavljen je uz 3500 povijesnih objašnjenja čime je izdavač nastojao izbjeći čitanje teksta kao nacističke propagande. Kritičari su ipak zabrinuti objavom knjige u dva toma s ukupno 2000 stranica.




»Strah da će objava teksta omogućiti promidžbu Hitlerove ideologije pokazao se neutemeljenim«, navodi u priopćenju direktor IfZ-a Andreas Wirsching.


Prema podacima Instituta kupci knjige uglavnom su ljudi »koje zanima povijest i politika te nastavnički kadar«.


»Rasprava o Hitlerovoj viziji svijeta i njegov pristup propagandi omogućuje nam da proučavamo uzroke i posljedice totalitarnih ideologija u vrijeme u kojem jačaju autoritarizam i ideje krajnje desnice«, rekao je Wirsching.


U Njemačkoj zbog priljeva više od milijun migranata od 2015. te zbog islamističkih napada jača popularnost stranke krajnje desnice Alternative za Njemačku (AfD).